Kecskeméten teszteli a Mercedes az Apollo humanoidot

Kecskeméten teszteli a Mercedes az Apollo humanoidot
2024. 03. 19., 06:10

A hírt a robotot gyártó Apptronik jelentette be, és bár a robot árát nem árulta el, közölte annak legfontosabb paramétereit, valamint azt, hogy a prémiumautó-gyártó milyen feladatok elvégzésére próbálja befogni. A Mercedes-Benz az Apollo autóipari alkalmazásainak meghatározására törekszik a tesztidőszakban.

A Mercedes-Benz azt vizsgálja, hogy az Apollo mennyire jól tudja ellenőrizni és a gyártósorra vinni az egyes alkatrészeket, hogy a dolgozók aztán beszerelhessék őket. Az amerikai gyártó Apptronik közleménye szerint a humanoidot a gyártási folyamat későbbi szakaszában a szerelt alkatrészek tartályokba történő szállításában is tesztelni fogják.

A gyárak és üzemek humanoid robotokkal való felszerelése lehetővé tenné a vállalatok számára, hogy olyan robotokat alkalmazzanak, amelyeket emberekre tervezett terekben történő munkavégzésre optimalizáltak, így a robotok alkalmazása érdekében nem lenne szükséges a gyárak és létesítmények teljes körű átalakítása. Ez a megközelítés olyan fizikailag megterhelő, ismétlődő és unalmas feladatok automatizálására összpontosít, amelyekhez egyre nehezebb megbízható munkaerőt találni.

„Amikor elkezdtük az Apollo megépítését, még álomforgatókönyvnek számított egy olyan megállapodás, mint amilyet most a Mercedes-Benzzel bejelentettünk – idézte fel Jeff Cardenas társalapító-vezérigazgató. A Mercedes azt tervezi, hogy a robotikát és az Apollót néhány alacsony képzettséget igénylő, fizikai kihívást jelentő kézi munka automatizálására használja. Ez egy olyan modellértékű felhasználási eset, amelyet más szervezetek is meg fognak ismételni az elkövetkező hónapokban és években.”

A The Robot Report szerint az Apptronik által megosztott fotókon az Apollo egy magyarországi üzemben látható, ami kizárásos alapon csak a kecskeméti gyárat jelentheti.

Az Apollo alkatilag nagyjából megfelel egy emberi munkás méreteinek: 173 centiméter magas, 73 kilogrammot nyom, 25 kilogramm hasznos terhet képes cipelni és kifejezetten arra készült, hogy ipari terekben működjön az emberek mellett. Egyedi erőszabályozási architektúráját az együttműködő robotokhoz hasonló módszerekkel alkották és a barátságos kialakítását úgy tervezték, hogy az emberek kevésbé érezzék magukat feszélyezve a közelében, miközben fizikailag megterhelő feladatokat lát el - éppen a gyári dolgozók munkájának támogatására.

Az Apollo számítási teljesítménye lehetővé teszi a vezető AI-vállalatok számára, hogy az Apptronik kezdeti elképzeléseit további felhasználási esetekkel bővítsék, az iPhone koncepciójához hasonlóan. Világszínvonalú, felhasználóbarát hardver, ami néhány előre elkészített alkalmazással érkezik, és harmadik felek által fejlesztett alkalmazásokkal bővíthető.

„Folyamatosan fejlesztjük az autógyártás jövőjét. Ehhez a robotika és az AI fejlődése számunkra is új távlatokat nyit. Lehetőségeket tárunk fel a robotika alkalmazásával, hogy támogassuk a gyártásban résztvevő, képzett munkaerőnket. Ez egy új határterület, és meg akarjuk érteni mind a robotika, mind az autógyártás lehetőségeit, hogy kitöltsék a munkaerőhiányt olyan területeken, mint az alacsony képzettséget igénylő, ismétlődő és fizikailag megterhelő munkák, és felszabadítsák a gyártósoron dolgozó, magasan képzett munkatársainkat, hogy a világ legkívánatosabb autóit építsék”osztotta meg az Apollo beüzemeléséről készült videó kíséretében Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja.

Gábor János

Főoldali kép: Apptronik

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 15:40:00
Az ingatlan.com májusi adatai, valamint az aktuális hazai ingatlanpiaci trendek alapján a money.hu összegyűjtötte, hol lehet érdemes most nyaralót vásárolni, és hogyan finanszírozható akár hitelből is egy balatoni víkendház.
2024-05-29 15:10:00
2024 I. negyedévének végén 56 ezer forint volt a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, ez az összeg az előző negyedévi átlagot 7 százalékkal, az egy évvel korábbinál 11 százalékkal haladja meg – tájékoztatott a jegybank.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS