A hírt a robotot gyártó Apptronik jelentette be, és bár a robot árát nem árulta el, közölte annak legfontosabb paramétereit, valamint azt, hogy a prémiumautó-gyártó milyen feladatok elvégzésére próbálja befogni. A Mercedes-Benz az Apollo autóipari alkalmazásainak meghatározására törekszik a tesztidőszakban.
A Mercedes-Benz azt vizsgálja, hogy az Apollo mennyire jól tudja ellenőrizni és a gyártósorra vinni az egyes alkatrészeket, hogy a dolgozók aztán beszerelhessék őket. Az amerikai gyártó Apptronik közleménye szerint a humanoidot a gyártási folyamat későbbi szakaszában a szerelt alkatrészek tartályokba történő szállításában is tesztelni fogják.
A gyárak és üzemek humanoid robotokkal való felszerelése lehetővé tenné a vállalatok számára, hogy olyan robotokat alkalmazzanak, amelyeket emberekre tervezett terekben történő munkavégzésre optimalizáltak, így a robotok alkalmazása érdekében nem lenne szükséges a gyárak és létesítmények teljes körű átalakítása. Ez a megközelítés olyan fizikailag megterhelő, ismétlődő és unalmas feladatok automatizálására összpontosít, amelyekhez egyre nehezebb megbízható munkaerőt találni.
„Amikor elkezdtük az Apollo megépítését, még álomforgatókönyvnek számított egy olyan megállapodás, mint amilyet most a Mercedes-Benzzel bejelentettünk – idézte fel Jeff Cardenas társalapító-vezérigazgató. A Mercedes azt tervezi, hogy a robotikát és az Apollót néhány alacsony képzettséget igénylő, fizikai kihívást jelentő kézi munka automatizálására használja. Ez egy olyan modellértékű felhasználási eset, amelyet más szervezetek is meg fognak ismételni az elkövetkező hónapokban és években.”
A The Robot Report szerint az Apptronik által megosztott fotókon az Apollo egy magyarországi üzemben látható, ami kizárásos alapon csak a kecskeméti gyárat jelentheti.
Az Apollo alkatilag nagyjából megfelel egy emberi munkás méreteinek: 173 centiméter magas, 73 kilogrammot nyom, 25 kilogramm hasznos terhet képes cipelni és kifejezetten arra készült, hogy ipari terekben működjön az emberek mellett. Egyedi erőszabályozási architektúráját az együttműködő robotokhoz hasonló módszerekkel alkották és a barátságos kialakítását úgy tervezték, hogy az emberek kevésbé érezzék magukat feszélyezve a közelében, miközben fizikailag megterhelő feladatokat lát el - éppen a gyári dolgozók munkájának támogatására.
Az Apollo számítási teljesítménye lehetővé teszi a vezető AI-vállalatok számára, hogy az Apptronik kezdeti elképzeléseit további felhasználási esetekkel bővítsék, az iPhone koncepciójához hasonlóan. Világszínvonalú, felhasználóbarát hardver, ami néhány előre elkészített alkalmazással érkezik, és harmadik felek által fejlesztett alkalmazásokkal bővíthető.
„Folyamatosan fejlesztjük az autógyártás jövőjét. Ehhez a robotika és az AI fejlődése számunkra is új távlatokat nyit. Lehetőségeket tárunk fel a robotika alkalmazásával, hogy támogassuk a gyártásban résztvevő, képzett munkaerőnket. Ez egy új határterület, és meg akarjuk érteni mind a robotika, mind az autógyártás lehetőségeit, hogy kitöltsék a munkaerőhiányt olyan területeken, mint az alacsony képzettséget igénylő, ismétlődő és fizikailag megterhelő munkák, és felszabadítsák a gyártósoron dolgozó, magasan képzett munkatársainkat, hogy a világ legkívánatosabb autóit építsék” – osztotta meg az Apollo beüzemeléséről készült videó kíséretében Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja.
Gábor János
Főoldali kép: Apptronik
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.