A két vállalat az „AI szuperkupája” keretében jelenti be az együttműködést. A mesterséges intelligencia eddig talán sosem látott módon válik az önvezetés motorjává.
Jensen Huang, az NVIDIA vezérigazgatója a héten esedékes GTC konferencián mutatja be a vállalat mesterséges intelligenciával kapcsolatos újdonságait. Az eseményt Huang az „AI szuperkupájának” nevezte. A bejelentések közül kiemelkedett az NVIDIA és a General Motors (GM) együttműködése, valamint az NVIDIA fejlesztette Halos rendszer bemutatása.
A GM és az NVIDIA megerősítette partnerségét, amelynek célja a jövő járműveinek, gyárainak és robotikai alkalmazásainak átalakítása – mesterséges intelligenciával, szimulációval és gyorsított számítástechnikával. Az együttműködés az NVIDIA fejlett rendszereire, például az Omniverse és Cosmos platformokra épül – ezekkel akarják javítani a gyártervezést, a robotizált automatizálást és a gyártási hatékonyságot.
A GM a közeljövőben készülő járműveibe már integrálni fogja az NVIDIA DRIVE AGX rendszert. Az autógyártó az NVIDIA mesterséges intelligenciáját használja az önvezető autók fejlesztésénél, hogy továbbfejlessze a vezetéstámogató rendszereket és a járművek utasterében található biztonsági megoldásokat.
„A mesterséges intelligencia nemcsak optimalizálja a gyártási folyamatokat és felgyorsítja a virtuális tesztelést, hanem segít intelligensebb járműveket építeni, miközben lehetővé teszi, hogy munkatársaink a kézműves munka részleteire koncentráljanak. Az emberi kreativitás és a technológia egyesítésével a járműgyártásban és azon túl is új szintű innovációkat érünk el” – idézi az NVIDIA közleménye Mary Barrát, a General Motors elnök-vezérigazgatóját.
Jensen Huang hozzátette: ez a partnerség egy új korszak kezdetét jelenti, amely a tervezéstől a gyártásig átalakítja majd az autóipari ökoszisztémát. A GM az NVIDIA Omniverse segítségével digitális ikreket készít a gyártósorokról, hogy virtuális teszteléseket és szimulációkat végezzen, egyszerűsítse a folyamatokat és növelje a biztonságot.
Az NVIDIA bemutatja továbbá a Halos rendszert, amely egy teljeskörű biztonsági keretrendszer önvezető járművekhez - hardverrel, szoftverrel, eszközökkel és felhőszolgáltatásokkal. Riccardo Mariani, az NVIDIA ipari biztonságért felelős alelnöke elmondta, hogy a Halos átfogó biztonsági architektúrát kínál, amely segít a fejlesztőknek biztonságosan építeni és bevezetni az önvezető járműveket.
Az Interesting Engineering szerint a gyártó azt állítja, hogy a Halos három szinten működik – technológia, fejlesztés és számítás –, valamint szavatolja a biztonságot a mesterséges intelligencia tanítása, tesztelése és bevezetése során. A rendszer az NVIDIA DGX elemeit használja a mesterséges intelligencia tanításához: egyrészt az Omniverse és Cosmos platformokat (az OVX rendszeren keresztül) a nagy pontosságú szimulációkhoz, valamint az NVIDIA DRIVE AGX-et a valós járművekben történő alkalmazáshoz.
A Halos rendszer egyik fontos része az NVIDIA mesterséges intelligencia rendszereket ellenőrző laborja is, amelyben az autógyártók és fejlesztők biztonságosan ellenőrizhetik termékeik integrációját az NVIDIA technológiáival.
Címlapkép: NVIDIA
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.