Itt találod az összes cikket a „EV” témában!
A Honda újabb fontos lépést tett az elektromos járművek (EV) technológiájának fejlesztése terén: bemutatta első szilárdtest-akkumulátor gyártására alkalmas, egyelőre demonstrációs célú gyártósorát.
A japán autógyártó megoldja, hogy az EV-k akkumulátorában tárolt áramot otthonok ellátására és hálózatba visszatáplálásra is lehessen használni. A Nissan úgy tervezi, hogy először Európában vezeti be az új technológiával ellátott elektromos modelleket.
Egy friss jelentés szerint az amerikai vállalat jelentős előrelépéseket tett több újgenerációs akkumulátor fejlesztésében, hogy javítsa a járművei teljesítményét, csökkentse a velük járó költségeket és lehetővé tegye a széles körű bevezetést.
Az élettartam sokkal hosszabb lehet, mint azt korábban feltételezték – mutat rá egy friss tanulmány, amely szerint hosszú távon jelentős költségmegtakarítást is eredményez az e-autózás.
Emberi jogi visszaélések tömegét tárta fel egy friss kutatás, amely szerint az akkumulátorgyártás ellátási láncának 75 százalékában elterjedt a kényszermunka és a gyerekmunka.
A normál esetben konkurens Honda, Nissan és Mitsubishi kezd együttműködésbe az elektromos hajtáslánc és a mesterséges intelligencia fejlesztésében, mielőtt nagyon lemaradnak az amerikai és kínai gyártóktól.
Nem csak találmány, hanem már konkrét szolgáltatás szintjén létezik a veterán autók átalakítása, amivel az idős konstrukciókba is lehet elektromos meghajtást integrálni – egyébként jó drágán. Így működik.
Az úttörő elektromos autó akkumulátor nem csak döbbenetesen tartós, hanem ellenálló is: egészen extrém hőmérsékleti tartományon belül üzemképes.
A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére meghaladta a 96 ezret, ebből több mint 55 ezer kizárólag elektromos hajtású jármű – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.
Gyakorlatilag beismerte az amerikai cég, hogy a jelenlegi tempóban nem képes tovább versenyezni a kínai EV-k nyomott árával. Az elszabadult piac, egyben a további növekedés miatt kirúgások jönnek.
Lényegében egy összedőlt robottaxi társaság helyére érkezik a piacra az Amazon leányvállalata, a Zoox, viszont másik amerikai nagyvárosban terjeszti ki a szolgáltatása hatósugarát. Ebben az önvezető kocsiban már kormány sincs, az egész enteriőr egy tágas utastér.
Felkerült a világhálóra az egyik első olyan tesztút videója, amit városi környezetben, bonyolult építési területen hajtottak végre a Tesla teljesen önvezető rendszerének legújabb verziójával. Ingyenes próbaidőszak után alapfelszereltséggé válik az egyébként borsos árú szoftver.
Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.
Végleg eldőlt, hogy nem lesz elektromos Apple autó, viszont az iPhone és a Mac termékek sikergyártója jó okkal hagyja ott a tervet, amibe dollármilliárdokat ölt az évek alatt. A kocsin ezrek dolgoztak - közülük sokan átmennek a cég AI-fejlesztő részlegére.
Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
Felfedeztek egy olyan szilárd anyagot, ami nem mérgező, bőségesen előforduló földi elemekből készült és figyelemre méltó lítiumion-vezetőképességet ígér, így készen áll arra, hogy felváltsa a folyékony elektrolitokat a lítium-ion akkumulátorok belsejében.
Olyan összetételű EV-akkumulátort sikerült építeni, ami a napjainkban forgalomban lévő cellákhoz képest egy csapásra akár másfél-kétszeresére növelheti a hatótávot. Gyártásra kész megoldást tettek le az asztalra a tudósok.
Több kínai (Hunan, Sun-Yat-sen, Central South) és egy amerikai (Clemson) egyetem kutatói kereskedelmi forgalomban kapható, lángok elfojtására használt hűtőfolyadékokat módosítottak úgy, hogy azok elektrolitként is működjenek. A megoldás végleg eloszlathatja az EV-akkumulátor elleni legkomolyabb érvet, azt, hogy gyúlékony.
A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.
A vezeték nélküli, indukciós otthoni töltő EV-k számára még pár éve is álomképnek tűnt, de a technológia a legnagyobb amerikai gyártónál célegyenesbe fordult. Ha piacra dobják, a megoldás tovább növelheti az elektromos autók értékesítését, de már inkább az önvezetés felé mutat.
A skót Julie és Chris Ramsey szinte az egész évet abban az EV-ben töltötte, amivel megtették a történelmi utat, szó szerint a Föld egyik végéről a másikra. Ugyanez eddig valószínűleg semmilyen autóval nem sikerült, nem hogy egy EV-vel.
Miközben az utóbbi pár hétben az amerikai piacra fókuszált Cybertruck lopta el a címlapokat, a Tesla a pickup technológiáit is felhasználva hamarosan gyártósorra küldi az első 10 millió forintnál olcsóbb EV-jét, a Model 2-t.
Az akkumulátorgyártás számára kritikus fontosságú fémek 2030-ig szükséges mennyiségének csak kevesebb mint ötöde felett rendelkezik az európai autóipar. Vannak persze proaktív vállalatok, de jelen állás szerint nem fognak összejönni az e-mobilitási céljaik.
A máris „a lítium Szaúd-Arábiája” néven emlegetett régióban annyi akkumulátor nyersanyag van, amennyi önmagában képes átírni a világpiaci szabályokat. Pár hónapon belül ez a második, hasonló jelentőségű, újonnan felfedezett lelőhely.
A gyártó az Android rendszerű okostelefonjaival vált ismertté, de most olyan EV-sorozattal jelentkezik, amivel a Tesla babérjaira tör. A Xiaomi szuperautója 265 km/h-s végsebességgel jelenik meg.
Góliátok fogtak össze olyan mesterséges intelligencia üzemek létesítésére, amelyekben önvezető autózást támogató alkalmazásokat, még generatívabb AI-eszközöket és újgenerációs robotrendszereket fognak fejleszteni.
A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.
Egy frissen bejelentett eljárás nemcsak lerövidíti az újrahasznosításhoz szükséges időt, hanem csökkenti a másodlagos hulladéktömeget, a vele járó magas költségeket és a karbonkibocsátást is.
Az újgenerációs CLA osztály elektromos autóiban várhatóan olyan akkumulátorcsomag lesz, ami 15 perces töltéssel közel 400 kilométerre repíti a járművet. De ez nem a teljes feltöltéssel elérhető futásteljesítmény. Azzal sokkal messzebbre lehet jutni – ígérte a gyártó az IAA Mobility Motor Show-n.
Az elektromos autók akkumulátorcsomagjai gyakorlatilag alkalmatlanok az eredeti funkcióik ellátására, ha 80 százalékig esik a teljesítményük, de a leselejtezett elemek ettől még használhatók arra, hogy hordozható áramforrást gyártsanak belőlük - vallja a Nissan.
A gyorstöltő megoldásokat fejlesztő cég elérte, hogy a Lotus új autója akár egy gyors kávészünet alatt teljesen feltölthető legyen. Az eredmény korszakalkotó, mert a hosszú töltési idő máig az egyik legkomolyabb érv az e-mobilitás piacképességével szemben.
Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.
Egyedülálló járműkerék technológiát épített a Hyundai egy Ioniq 5-ös modellbe: az e-Corner névre keresztelt rendszer oldalaz, helyben körbefordítja vagy kifordítja a kocsit, sőt, a sávváltást is megreformálja.
Elon Musk vállalatának egyre nagyobb a konkurenciája a világ legdinamikusabban fejlődő ipari országában, ahol főleg az elektromos SUV-ok népszerűek.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.