Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek

Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek
2023. 05. 11., 10:13

Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.

A taxigyártó London Electric Vehicle Company (LEVC) és a Geely Holding Group közösen fejlesztett elektromos járműplatformmal robban be az e-mobilitási piac megoldásai közé. A Space Oriented Architecture (SOA) névre keresztelt új eszköz állítólag a világ első olyan EV-platformja, amely új szabványokat teremt és kibővíti, rugalmasabban használhatóvá teszi a fedélzeti tereket – írja a The Engineer.

Az elmúlt két és fél év során kínai, svédországi, brit és németországi K+F központokban fejlesztett SOA többféle ülés- és teherszállítási konfigurációt tesz lehetővé, hogy újfajta közlekedési eszközök építését támogassa, mind a személyautók, mind pedig a haszongépjárművek osztályaiban.

„A LEVC páratlan örökségére építve - ami az ikonikus londoni fekete taxi gyártásából származik – úgy alakítjuk át a vállalkozásunkat, hogy megfeleljen a tágas, rugalmas elektromos járművek iránti gyorsan növekvő keresletnek – nyilatkozta Alex Nan vezérigazgató. – Gazdag múltunk a Geely csoport erőforrásaival kombinálva izgalmas új útra tereli márkánkat: a LEVC egy alkalmazkodó architektúrát adhat egy alkalmazkodó világnak. Az új stratégiánk és a SOA együttes ereje minden eddiginél több ügyfélhez juttatja el a fejlett, zéró kibocsátású közlekedést.”

A járműplatform középső részébe épített akkumulátorral a SOA állítólag teljesen sík padlót biztosít a gyártók számára, hogy azok új tervezésű közlekedési eszközeikben maximalizálhassák a helyet az utasok, a rakomány vagy egyszerre mindkettő számára. Ez részben az elülső szekcióba süllyesztett elektromos hajtáslánc-elemeknek köszönhető, míg a hátsó részben olyan felfüggesztést alakítottak ki, ami a fő csomagtér alatt, a hátsó tengely mögött extra szállítási kapacitást biztosít.

A LEVC hozzátette, hogy a SOA platform 4860-5995 milliméter hosszú és 1945-1998 milliméter széles járműméreteket támogat, 3000-3800 milliméter közötti tengelytávval. Ezenkívül elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású, illetve összkerék-hajtású elrendezéseknek egyaránt megfelel, míg az akkumulátorteljesítmény 73-tól 120 kWh-ig konfigurálható, úgy, hogy

mindeközben képes ultragyors töltésre, valamint akár 695 kilométeres hatótávolság elérésére.

A SOA magában foglalja az ún. L-OS-t, egy olyan elektronikus architektúrát, ami komplex megoldást jelent, a chipektől a felhőig, így lényegében a jövő e-mobilitására készítették fel, és alkalmassá tették arra, hogy akár 2-4. szintű önvezető képességű járművek alapjává váljon. A SOA tulajdonképpen univerzális megoldást kínál, így nem csak a LEVC és a Geely Holding Group, hanem külső partnerek új járművei számára is elérhető járműplatform.

„A SOA optimalizálja a többféle konfigurációt és végtelen lehetőségeket kínáló fedélzeti teret biztosít, egy új, fejlett EV-platformot, amely támogatja a LEVC új stratégiáját, hogy vezető szén-dioxid-kibocsátásmentes mobilitási szolgáltatóvá váljon – magyarázta Alex Nan. – Az úttörő L-OS digitális architektúránkkal kombinálva életre kelt az új küldetésünk, ami intelligens, zöld, biztonságos és mindenki számára elérhető mobilitást garantál, lehetővé téve számunkra, hogy átalakuljunk, mint csúcskategóriás taxigyártó, és olyan új ágazatokban jelenjünk meg, ahol szükség van a legmodernebb, tisztán elektromos járművek kibővített választékára.”

Gábor János

Képek: Geely Holding Group

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 17., 12:50
A NAV-nak a külföldi bankszámlák adatairól is van információja; az adóbevallás ellenőrzésekor, kiegészítésekor az ilyen számlákkal kapcsolatos, valamint a számlákra beérkező jövedelmeket is figyelembe kell venni – hívja fel a figyelmet az adóhivatal.
2025-05-16 16:25:00
Heteken belül elindul a BYD európai üzleti és kutatás-fejlesztési központja Budapesten, és a kínai társaság már az idén több száz magasan képzett munkatárs felvételét tervezi – mondta Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  Rovathírek: HIPA

Heteken belül elindul a BYD európai üzleti és kutatás-fejlesztési központja Budapesten, és a kínai társaság már az idén több száz magasan képzett munkatárs felvételét tervezi – mondta Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS