Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek

Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek
2023. 05. 11., 10:13

Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.

A taxigyártó London Electric Vehicle Company (LEVC) és a Geely Holding Group közösen fejlesztett elektromos járműplatformmal robban be az e-mobilitási piac megoldásai közé. A Space Oriented Architecture (SOA) névre keresztelt új eszköz állítólag a világ első olyan EV-platformja, amely új szabványokat teremt és kibővíti, rugalmasabban használhatóvá teszi a fedélzeti tereket – írja a The Engineer.

Az elmúlt két és fél év során kínai, svédországi, brit és németországi K+F központokban fejlesztett SOA többféle ülés- és teherszállítási konfigurációt tesz lehetővé, hogy újfajta közlekedési eszközök építését támogassa, mind a személyautók, mind pedig a haszongépjárművek osztályaiban.

„A LEVC páratlan örökségére építve - ami az ikonikus londoni fekete taxi gyártásából származik – úgy alakítjuk át a vállalkozásunkat, hogy megfeleljen a tágas, rugalmas elektromos járművek iránti gyorsan növekvő keresletnek – nyilatkozta Alex Nan vezérigazgató. – Gazdag múltunk a Geely csoport erőforrásaival kombinálva izgalmas új útra tereli márkánkat: a LEVC egy alkalmazkodó architektúrát adhat egy alkalmazkodó világnak. Az új stratégiánk és a SOA együttes ereje minden eddiginél több ügyfélhez juttatja el a fejlett, zéró kibocsátású közlekedést.”

A járműplatform középső részébe épített akkumulátorral a SOA állítólag teljesen sík padlót biztosít a gyártók számára, hogy azok új tervezésű közlekedési eszközeikben maximalizálhassák a helyet az utasok, a rakomány vagy egyszerre mindkettő számára. Ez részben az elülső szekcióba süllyesztett elektromos hajtáslánc-elemeknek köszönhető, míg a hátsó részben olyan felfüggesztést alakítottak ki, ami a fő csomagtér alatt, a hátsó tengely mögött extra szállítási kapacitást biztosít.

A LEVC hozzátette, hogy a SOA platform 4860-5995 milliméter hosszú és 1945-1998 milliméter széles járműméreteket támogat, 3000-3800 milliméter közötti tengelytávval. Ezenkívül elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású, illetve összkerék-hajtású elrendezéseknek egyaránt megfelel, míg az akkumulátorteljesítmény 73-tól 120 kWh-ig konfigurálható, úgy, hogy

mindeközben képes ultragyors töltésre, valamint akár 695 kilométeres hatótávolság elérésére.

A SOA magában foglalja az ún. L-OS-t, egy olyan elektronikus architektúrát, ami komplex megoldást jelent, a chipektől a felhőig, így lényegében a jövő e-mobilitására készítették fel, és alkalmassá tették arra, hogy akár 2-4. szintű önvezető képességű járművek alapjává váljon. A SOA tulajdonképpen univerzális megoldást kínál, így nem csak a LEVC és a Geely Holding Group, hanem külső partnerek új járművei számára is elérhető járműplatform.

„A SOA optimalizálja a többféle konfigurációt és végtelen lehetőségeket kínáló fedélzeti teret biztosít, egy új, fejlett EV-platformot, amely támogatja a LEVC új stratégiáját, hogy vezető szén-dioxid-kibocsátásmentes mobilitási szolgáltatóvá váljon – magyarázta Alex Nan. – Az úttörő L-OS digitális architektúránkkal kombinálva életre kelt az új küldetésünk, ami intelligens, zöld, biztonságos és mindenki számára elérhető mobilitást garantál, lehetővé téve számunkra, hogy átalakuljunk, mint csúcskategóriás taxigyártó, és olyan új ágazatokban jelenjünk meg, ahol szükség van a legmodernebb, tisztán elektromos járművek kibővített választékára.”

Gábor János

Képek: Geely Holding Group

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS