Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek

Jóval nagyobb utas- és rakteret kaphatnak az elektromos járművek
2023. 05. 11., 10:13

Két gyártó közös találmányának köszönhetően olyan elektromos járműplatform született, amivel két- vagy összkerékhajtás mellett is nagyobb tér alakítható ki az utasoknak, vagy a hasznos tehernek. Évek fejlesztése után jelentették be a szabadalmat.

A taxigyártó London Electric Vehicle Company (LEVC) és a Geely Holding Group közösen fejlesztett elektromos járműplatformmal robban be az e-mobilitási piac megoldásai közé. A Space Oriented Architecture (SOA) névre keresztelt új eszköz állítólag a világ első olyan EV-platformja, amely új szabványokat teremt és kibővíti, rugalmasabban használhatóvá teszi a fedélzeti tereket – írja a The Engineer.

Az elmúlt két és fél év során kínai, svédországi, brit és németországi K+F központokban fejlesztett SOA többféle ülés- és teherszállítási konfigurációt tesz lehetővé, hogy újfajta közlekedési eszközök építését támogassa, mind a személyautók, mind pedig a haszongépjárművek osztályaiban.

„A LEVC páratlan örökségére építve - ami az ikonikus londoni fekete taxi gyártásából származik – úgy alakítjuk át a vállalkozásunkat, hogy megfeleljen a tágas, rugalmas elektromos járművek iránti gyorsan növekvő keresletnek – nyilatkozta Alex Nan vezérigazgató. – Gazdag múltunk a Geely csoport erőforrásaival kombinálva izgalmas új útra tereli márkánkat: a LEVC egy alkalmazkodó architektúrát adhat egy alkalmazkodó világnak. Az új stratégiánk és a SOA együttes ereje minden eddiginél több ügyfélhez juttatja el a fejlett, zéró kibocsátású közlekedést.”

A járműplatform középső részébe épített akkumulátorral a SOA állítólag teljesen sík padlót biztosít a gyártók számára, hogy azok új tervezésű közlekedési eszközeikben maximalizálhassák a helyet az utasok, a rakomány vagy egyszerre mindkettő számára. Ez részben az elülső szekcióba süllyesztett elektromos hajtáslánc-elemeknek köszönhető, míg a hátsó részben olyan felfüggesztést alakítottak ki, ami a fő csomagtér alatt, a hátsó tengely mögött extra szállítási kapacitást biztosít.

A LEVC hozzátette, hogy a SOA platform 4860-5995 milliméter hosszú és 1945-1998 milliméter széles járműméreteket támogat, 3000-3800 milliméter közötti tengelytávval. Ezenkívül elsőkerék-hajtású, hátsókerék-hajtású, illetve összkerék-hajtású elrendezéseknek egyaránt megfelel, míg az akkumulátorteljesítmény 73-tól 120 kWh-ig konfigurálható, úgy, hogy

mindeközben képes ultragyors töltésre, valamint akár 695 kilométeres hatótávolság elérésére.

A SOA magában foglalja az ún. L-OS-t, egy olyan elektronikus architektúrát, ami komplex megoldást jelent, a chipektől a felhőig, így lényegében a jövő e-mobilitására készítették fel, és alkalmassá tették arra, hogy akár 2-4. szintű önvezető képességű járművek alapjává váljon. A SOA tulajdonképpen univerzális megoldást kínál, így nem csak a LEVC és a Geely Holding Group, hanem külső partnerek új járművei számára is elérhető járműplatform.

„A SOA optimalizálja a többféle konfigurációt és végtelen lehetőségeket kínáló fedélzeti teret biztosít, egy új, fejlett EV-platformot, amely támogatja a LEVC új stratégiáját, hogy vezető szén-dioxid-kibocsátásmentes mobilitási szolgáltatóvá váljon – magyarázta Alex Nan. – Az úttörő L-OS digitális architektúránkkal kombinálva életre kelt az új küldetésünk, ami intelligens, zöld, biztonságos és mindenki számára elérhető mobilitást garantál, lehetővé téve számunkra, hogy átalakuljunk, mint csúcskategóriás taxigyártó, és olyan új ágazatokban jelenjünk meg, ahol szükség van a legmodernebb, tisztán elektromos járművek kibővített választékára.”

Gábor János

Képek: Geely Holding Group

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS