A Nissan új elektromos autói otthonokat látnak el árammal és vissza is táplálnak

A Nissan új elektromos autói otthonokat látnak el árammal és vissza is táplálnak
Gábor János  |  2024. 10. 14., 14:14

A japán autógyártó megoldja, hogy az EV-k akkumulátorában tárolt áramot otthonok ellátására és hálózatba visszatáplálásra is lehessen használni. A Nissan úgy tervezi, hogy először Európában vezeti be az új technológiával ellátott elektromos modelleket.

A Nissan bejelentette, hogy 2026-tól „elérhető áron” piacra dobja a kétirányú fedélzeti töltési technológiával (Vehicle to Grid - V2G) ellátott elektromos autókat, amelyekkel a tulajdonosok a jármű akkumulátorában tárolt áramot otthonuk ellátására vagy hálózatba visszatáplálásra is használhatják. Az újdonság az Egyesült Királyságban debütál, majd a tervek szerint fokozatosan kiterjesztik más európai piacokra is.

A Nissan a korábbi V2G kutatásaira támaszkodik a projekt végrehajtása során, hiszen van is mire alapozni: a vállalat az elmúlt évtizedben világszerte mintegy 40 kísérleti programot bonyolított le. Ezek közül az egyik legfontosabb eredmény a Nottinghami Egyetemen végzett egyéves teszt, amivel a Nissan az Egyesült Királyságban első autógyártóként szerezte meg az AC-alapú rendszerhez szükséges „G99 Grid Code” tanúsítványt, annak igazolásaként, hogy áramellátója lehet a nemzeti energiahálózatnak. A „Nissan Energy” néven futó kezdeményezés célja, hogy a V2G technológiát Európában és azon túl is elterjessze, alkalmazkodva az egyes piacok infrastruktúrájához és szabályozási követelményeihez.

A Nissan szerint a V2G technológiát használó ügyfelek az elektromos autójuk üzemeltetési költségeit 50, míg az egy háztartásra eső szén-dioxid-kibocsátást akár 30 százalékkal is csökkenthetik.

A V2G rendszer kiemelt szerepet játszhat a megújuló energiaforrások, például a szél- és napenergia hálózati integrációjában, mivel lehetővé teszi az áram tárolását és visszatáplálását a hálózatba akkor, amikor az szükséges, így tovább csökkenti a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget. A Nissan ehhez szükséges kulcsterméke az AC-kétirányú rendszer, ami beépített fedélzeti töltőt használ, így csökkentve a belépő költségeket és elérhetőbbé téve a technológiát. A vállalat célja, hogy az AC-kétirányú töltők ára ahhoz hasonló legyen, amennyibe a jelenleg kapható egyirányú töltők kerülnek.

A költségek csökkentése mellett a Nissan V2G rendszere teljes energiakezelési szabadságot kínál egy dedikált applikáción keresztül, amelynek segítségével a felhasználók szabályozhatják az energia felhasználását és visszatáplálását.

A V2G technológia brit tesztelését részben az Egyesült Királyság kormánya által támogatott Advanced Propulsion Centre UK (APC) finanszírozta. A tesztelés során a Nissan a Dreev nevű vállalattal dolgozott együtt. Utóbbi felelt az adatgyűjtésért, az ügyfélprofilozásért, valamint a töltési és kisütési terv elkészítéséért. A falitöltőt az elektromos járművek ellátásához szükséges berendezéseket gyártó és hitelesítő, belga Enovates fejlesztette. A közös munka eredményeképpen a töltő külön állomásként működik: fogadja és küldi az energiaigényre és -ellátásra vonatkozó adatokat a Dreev felhőjéből, majd meghatározott mennyiségű áramot tölt és enged vissza az otthonba vagy a hálózatba.

Címlapkép: Nissan

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS