Bárhol összeszerelhető, 3D nyomtatott EV furgont mutatott be a Helixx

Bárhol összeszerelhető, 3D nyomtatott EV furgont mutatott be a Helixx
2023. 10. 13., 14:23

A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.

A Helixx első 3D nyomtatással készülő elektromos autója nagyon univerzálissá teheti az autógyártást. A folyamat fele olyan bonyolult (és költséges) sem lenne az angol cég forradalmi megoldásával. Az egyelőre csak demonstrációs jármű egy kereskedelmi áruszállító furgon. A vállalat először ezen mutatja be új digitális gyártási rendszerének eredményeit.

A furgont (amiből egyébként építhető platós teherautó és nagy családi egyterű is) a könnyű összeszerelhetőség és az optimális raktér jegyében tervezték, figyelembe véve a gyártók és a flottaüzemeltetők igényeit.

Az összetettség minimalizálása érdekében a karosszériát egy meghatározott szabályrendszer alapján álmodták meg, úgy, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyék a másolhatóságát. Csupán öt kulcsfontosságú, 3D-nyomtatott szerkezeti alkotóelemből áll, amelyek mindegyike „egy pattintással összekapcsolható”állítja a Helixx. Ez a megoldás állítólag 50 százalékkal egyszerűsíti a gyártási folyamatot ahhoz képest, amit a hagyományos, nagyobb tömegű és több száz egyedi alkatrésszel rendelkező karosszériaelemek hegesztéses eljárása igényel.

A hibrid alumínium alvázra épített Helixx áruszállító furgon 3,2 méter hosszú és 1,5 méter széles. 2100 literes űrtartalommal és 500 kg maximális hasznos teherbírással rendelkezik. A hátsó ajtó szélessége 110, a rakodótér hossza pedig 140 centiméter, így a legtöbb szabvány raklap szállítására is tökéletesen alkalmas. Az egyszemélyes elrendezés, illetve a központi vezetőállás optimalizálja a rakodóteret, és kompatibilis a bal- vagy jobbkormányos piacokkal is.

Bárhol telepíthető on-demand Helixx gyáregység

A könnyű építésnek és az egyszerű kialakításnak köszönhetően a jármű gyorsan legyártható a világszerte bárhol telepíthető Helixx Mobility Hubokban, amelyeket helyi vállalkozások üzemeltethetnek. Az első helyszíni felméréstől a járműgyártó egység kihelyezéséig ráadásul csupán 180 nap telik el.

A Helixx gyártási modellje, a „Factory in a Box” arra a feltevésre épül, hogy a partnereiknek nem kell tudni, hogyan kell gyárat építeni ahhoz, hogy járműveket gyártsanak. A licenctulajdonosok biztosítják a fizikai teret, a Helixx pedig a teljes gyári megbízást, beleértve a berendezések, gépek és technológiák telepítését. Minden rendszer a vállalat digitális platformjához kapcsolódik, hogy a Helixx Mission Controlból irányíthassák a végponttól végpontig tartó folyamatokat. Az ellátási lánc folyamatosságát a digitális platformon keresztül biztosítják és kezelik, ezzel lényegében egy olyan piacteret alkotva, ahol a járműalkatrészek akár 80 százalékát a lehető legegyszerűbben lehet beszerezni. Az ügyfelek különböző előfizetési szerződéseket is köthetnek a Helixx rendszerre, a 0,25 dolláros (alig 100 forintos) óránkénti használattól a hároméves csomagig, így a járműveket kizárólag az igényeknek megfelelő mennyiségben lehet gyártani.

A demonstrációs járműről most várják a piaci visszajelzéseket, aztán a Helixx belevág egy 100 járműből álló sorozatgyártásba, az Egyesült Királyságban található kísérleti központjában, amiből hamarosan Délkelet-Ázsiában is épít egyet.

Gábor János

Főoldali kép: Helixx

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-27 17:10:00
A csernobili atomerőmű-baleset 38-ik évfordulója kapcsán az Országos Atomenergia Hivatal szakértői összefoglalták az elmúlt évek legfontosabb történéseit és áttekintették az aktuális helyzetet is.
2024-04-27 15:10:00
2023 negyedik negyedévében országosan enyhén csökkentek a lakásárak, az éves áremelkedés üteme ugyanakkor bázishatás révén gyorsult – derül ki az MNB Lakásárindex 2023. IV. negyedévi adataiból.
2024-04-27 11:10:00
Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy évben; beruházási dömping azonban továbbra sem várható.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A csernobili atomerőmű-baleset 38-ik évfordulója kapcsán az Országos Atomenergia Hivatal szakértői összefoglalták az elmúlt évek legfontosabb történéseit és áttekintették az aktuális helyzetet is.