Bárhol összeszerelhető, 3D nyomtatott EV furgont mutatott be a Helixx

Bárhol összeszerelhető, 3D nyomtatott EV furgont mutatott be a Helixx
2023. 10. 13., 14:23

A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.

A Helixx első 3D nyomtatással készülő elektromos autója nagyon univerzálissá teheti az autógyártást. A folyamat fele olyan bonyolult (és költséges) sem lenne az angol cég forradalmi megoldásával. Az egyelőre csak demonstrációs jármű egy kereskedelmi áruszállító furgon. A vállalat először ezen mutatja be új digitális gyártási rendszerének eredményeit.

A furgont (amiből egyébként építhető platós teherautó és nagy családi egyterű is) a könnyű összeszerelhetőség és az optimális raktér jegyében tervezték, figyelembe véve a gyártók és a flottaüzemeltetők igényeit.

Az összetettség minimalizálása érdekében a karosszériát egy meghatározott szabályrendszer alapján álmodták meg, úgy, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyék a másolhatóságát. Csupán öt kulcsfontosságú, 3D-nyomtatott szerkezeti alkotóelemből áll, amelyek mindegyike „egy pattintással összekapcsolható”állítja a Helixx. Ez a megoldás állítólag 50 százalékkal egyszerűsíti a gyártási folyamatot ahhoz képest, amit a hagyományos, nagyobb tömegű és több száz egyedi alkatrésszel rendelkező karosszériaelemek hegesztéses eljárása igényel.

A hibrid alumínium alvázra épített Helixx áruszállító furgon 3,2 méter hosszú és 1,5 méter széles. 2100 literes űrtartalommal és 500 kg maximális hasznos teherbírással rendelkezik. A hátsó ajtó szélessége 110, a rakodótér hossza pedig 140 centiméter, így a legtöbb szabvány raklap szállítására is tökéletesen alkalmas. Az egyszemélyes elrendezés, illetve a központi vezetőállás optimalizálja a rakodóteret, és kompatibilis a bal- vagy jobbkormányos piacokkal is.

Bárhol telepíthető on-demand Helixx gyáregység

A könnyű építésnek és az egyszerű kialakításnak köszönhetően a jármű gyorsan legyártható a világszerte bárhol telepíthető Helixx Mobility Hubokban, amelyeket helyi vállalkozások üzemeltethetnek. Az első helyszíni felméréstől a járműgyártó egység kihelyezéséig ráadásul csupán 180 nap telik el.

A Helixx gyártási modellje, a „Factory in a Box” arra a feltevésre épül, hogy a partnereiknek nem kell tudni, hogyan kell gyárat építeni ahhoz, hogy járműveket gyártsanak. A licenctulajdonosok biztosítják a fizikai teret, a Helixx pedig a teljes gyári megbízást, beleértve a berendezések, gépek és technológiák telepítését. Minden rendszer a vállalat digitális platformjához kapcsolódik, hogy a Helixx Mission Controlból irányíthassák a végponttól végpontig tartó folyamatokat. Az ellátási lánc folyamatosságát a digitális platformon keresztül biztosítják és kezelik, ezzel lényegében egy olyan piacteret alkotva, ahol a járműalkatrészek akár 80 százalékát a lehető legegyszerűbben lehet beszerezni. Az ügyfelek különböző előfizetési szerződéseket is köthetnek a Helixx rendszerre, a 0,25 dolláros (alig 100 forintos) óránkénti használattól a hároméves csomagig, így a járműveket kizárólag az igényeknek megfelelő mennyiségben lehet gyártani.

A demonstrációs járműről most várják a piaci visszajelzéseket, aztán a Helixx belevág egy 100 járműből álló sorozatgyártásba, az Egyesült Királyságban található kísérleti központjában, amiből hamarosan Délkelet-Ázsiában is épít egyet.

Gábor János

Főoldali kép: Helixx

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
2025-04-01 12:05:00
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS