Megnyílt a Honda szilárdtest-akkumulátor gyára, ezzel elindulhat az EV-piac átalakulása

Megnyílt a Honda szilárdtest-akkumulátor gyára, ezzel elindulhat az EV-piac átalakulása
Gábor János  |  2024. 11. 21., 12:21

A Honda újabb fontos lépést tett az elektromos járművek (EV) technológiájának fejlesztése terén: bemutatta első szilárdtest-akkumulátor gyártására alkalmas, egyelőre demonstrációs célú gyártósorát.

A Honda Japánban nyílt bemutató üzeme igazi áttörés lehet és kulcsszerepet játszhat az autógyártó 2050-re kitűzött karbonsemlegességi törekvéseinek elérésében – miközben a 2040-re tervezett, globális EV- és FCEV-értékesítési célokat is támogatja. A Honda célja, hogy 2050-re minden terméke és vállalati tevékenysége karbonsemlegessé váljon. Ennek eléréséhez az elektromos járművek kulcsfontosságúak, ám a vállalat elismeri, hogy a jelenlegi akkumulátortechnológiák nem elég fejlettek az átállás teljes körű támogatásához. A szilárdtest-akkumulátor kifejlesztése és tömeggyártása ebben az értelemben stratégiai jelentőségű.

Ezek az akkumulátorok ígéretes megoldást kínálnak a lítium-ion technológia energiasűrűség, biztonság és költséghatékonyság terén jelentkező korlátainak leküzdésére.

„A Honda nem csupán laboratóriumi szintű technológiát akar kifejleszteni”közölte a vállalat, hozzátéve: a céljuk tömeggyártásba küldeni a szilárdtest-akkumulátorokat, amelyek jelentősen megnövelhetik az EV-k hatótávolságát – a költségek csökkentése mellett.

A Honda gyártósora újabb öles lépés a jövő felé

A Honda a Szaitama prefektúrában található kutatás-fejlesztési központjában mutatta be új, 27.400 négyzetméteres demonstrációs gyártósorát, ami a szilárdtest-akkumulátor gyártási folyamatait modellezi. A létesítmény a nagyüzemi gyártásra szánt munkafolyamatok tesztelésére szolgál, beleértve az elektródanyagok keverését, bevonatolását, préselését, a cellák kialakítását és a modulok összeszerelését. Az építkezés idén fejeződött be, és a Honda már telepítette is az összes szükséges eszközt a gyártási folyamatok ellenőrzéséhez.

A bemutató gyártósor működése 2025 januárjában indul. A cél egy olyan hatékony gyártási rendszer kifejlesztése, ami csökkenti az akkumulátorok költségeit, miközben széles körű alkalmazhatóságot biztosít autók, motorok és akár repülőgépek számára is.

A Honda tervei szerint a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt elektromos járművek a 2020-as évek második felében kerülhetnek piacra. Ez a mérföldkő szorosan illeszkedik a vállalat stratégiájába, amely szerint 2040-re minden globális értékesítés elektromos vagy hidrogén-üzemanyagcellás járművekből áll majd. A fejlesztés felgyorsítása érdekében a Honda intenzív kutatásokat végez az anyagok specifikációja és a gyártási technológiák területén. A vállalat bízik abban, hogy úttörő akkumulátortechnológiája kiemeli majd a versenytársak közül, és vezető szerephez juttatja a fenntartható közlekedésben. A szilárdtest-akkumulátor bemutató gyártósorának létrehozása fontos mérföldkő a tömeggyártás felé vezető úton, és egy lépéssel közelebb viszi a Hondát a megfizethető, környezetbarát elektromos járművek megvalósításához. Ez a fejlesztés nemcsak a Honda, hanem az egész EV-piac jövőjére is jelentős hatással lehet.

Címlapkép: Honda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS