Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből

Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből
2024. 02. 02., 16:10

A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.

A német Infineon Technologies AG és a japán Honda Motor Company a maga ipari szegmensének világvezetői közé tartoznak, így a most bejelentett megállapodásuk, amelyet újgenerációs, teljesen elektromos autók (EV-k) gyártására kötöttek, jelentős hatással lehet a piacra. A cél az Infenion fejlett félvezetőnek és vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) integrálása a Honda következő EV-termékcsaládjába.

A Infineon Technologies olyan nyilatkozatot írt alá az autógyártóval, ami a két vállalat stratégiai együttműködésének kialakítását és az ezzel kapcsolatos vállalásokat vési kőbe, kifejezetten következő generációs elektromos járművek építésére. A megállapodás értelmében a müncheni cég nagy teljesítményű félvezetőkkel és modern ADAS rendszerekkel látja el a Hondát, miközben mindkét fél vállalja az együttműködést új architektúra koncepciók kidolgozásában.

A két vállalat abban is megállapodott, hogy folytatják az ellátási stabilitásról szóló tárgyalásokat, valamint ösztönzik a kölcsönös tudás átadását és együttműködnek a technológiák piacra jutási idejének felgyorsítását célzó projektekben. Nagyon összetett és előremutató partneri megállapodás született tehát, ami kölcsönösen védi és előnyhöz juttatja a feleket.

„Az Infineon rendszerszemlélete, széles termékportfóliója és kiváló minősége a japán autóipar megbecsült partnerévé tett minket. Megtiszteltetés számunkra, hogy a Hondával való stratégiai együttműködés félvezető partnerei lehetünk. Egy régóta fennálló partnerség további elmélyítése mindig a létrehozott hozzáadott érték megerősítése, és egyúttal a jövőbeli sikerekhez való hozzájárulásba vetett bizalom kifejezése” – mondta bizakodva Peter Schiefer, az Infineon Technologies AG autóipari üzletágának elnöke.

Az Infineon Németország legnagyobb, egyben a világ egyik vezető félvezetőgyártója, de eddig elsősorban nem az autóiparban alkottak nagyot, hanem az energiarendszerek és az IoT területén. Az utóbbi időben szaporodnak a nagy autóipari szerződéseik: a Honda előtt beszállítói lettek a Hyundai Motors tulajdonában lévő Genesis EV termékcsaládnak, és Kia Motors-szal is van hasonló, élő megállapodásuk. A termékeikkel és megoldásaikkal a világ dekarbonizációs és digitalizációs folyamatait próbálják előmozdítani. Óriási cégről van szó: globálisan közel 59 ezer embert foglalkoztatnak, és a 2023. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben mintegy 16,3 milliárd euró (kb. 6243 milliárd forint) bevételt értek el.

A Honda legutóbbi EV-je az ENF platformra épülő, elsőkerék hajtású Honda e:Ny1, ami tulajdonképpen a HR-V tisztán elektromos változata. Ez a SUV már 400 kilométernél többet tesz meg egyetlen feltöltéssel, és az akkumulátorait kb. 45 perc alatt lett 80 százalékos szintre tölteni. Ezek a képességek elégedett nyugtázást igen, kalapemelést viszont aligha váltanak ki, így a tokiói gyártó okkal szeretne még fejlettebb technológiákkal kitűnni az olyan versenytársak mellett, mint a Hyundai vagy éppen a Volvo.

Gábor János

Főoldali kép: Honda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS