A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.
A német Infineon Technologies AG és a japán Honda Motor Company a maga ipari szegmensének világvezetői közé tartoznak, így a most bejelentett megállapodásuk, amelyet újgenerációs, teljesen elektromos autók (EV-k) gyártására kötöttek, jelentős hatással lehet a piacra. A cél az Infenion fejlett félvezetőnek és vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) integrálása a Honda következő EV-termékcsaládjába.
A Infineon Technologies olyan nyilatkozatot írt alá az autógyártóval, ami a két vállalat stratégiai együttműködésének kialakítását és az ezzel kapcsolatos vállalásokat vési kőbe, kifejezetten következő generációs elektromos járművek építésére. A megállapodás értelmében a müncheni cég nagy teljesítményű félvezetőkkel és modern ADAS rendszerekkel látja el a Hondát, miközben mindkét fél vállalja az együttműködést új architektúra koncepciók kidolgozásában.
A két vállalat abban is megállapodott, hogy folytatják az ellátási stabilitásról szóló tárgyalásokat, valamint ösztönzik a kölcsönös tudás átadását és együttműködnek a technológiák piacra jutási idejének felgyorsítását célzó projektekben. Nagyon összetett és előremutató partneri megállapodás született tehát, ami kölcsönösen védi és előnyhöz juttatja a feleket.
„Az Infineon rendszerszemlélete, széles termékportfóliója és kiváló minősége a japán autóipar megbecsült partnerévé tett minket. Megtiszteltetés számunkra, hogy a Hondával való stratégiai együttműködés félvezető partnerei lehetünk. Egy régóta fennálló partnerség további elmélyítése mindig a létrehozott hozzáadott érték megerősítése, és egyúttal a jövőbeli sikerekhez való hozzájárulásba vetett bizalom kifejezése” – mondta bizakodva Peter Schiefer, az Infineon Technologies AG autóipari üzletágának elnöke.
Az Infineon Németország legnagyobb, egyben a világ egyik vezető félvezetőgyártója, de eddig elsősorban nem az autóiparban alkottak nagyot, hanem az energiarendszerek és az IoT területén. Az utóbbi időben szaporodnak a nagy autóipari szerződéseik: a Honda előtt beszállítói lettek a Hyundai Motors tulajdonában lévő Genesis EV termékcsaládnak, és Kia Motors-szal is van hasonló, élő megállapodásuk. A termékeikkel és megoldásaikkal a világ dekarbonizációs és digitalizációs folyamatait próbálják előmozdítani. Óriási cégről van szó: globálisan közel 59 ezer embert foglalkoztatnak, és a 2023. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben mintegy 16,3 milliárd euró (kb. 6243 milliárd forint) bevételt értek el.
A Honda legutóbbi EV-je az ENF platformra épülő, elsőkerék hajtású Honda e:Ny1, ami tulajdonképpen a HR-V tisztán elektromos változata. Ez a SUV már 400 kilométernél többet tesz meg egyetlen feltöltéssel, és az akkumulátorait kb. 45 perc alatt lett 80 százalékos szintre tölteni. Ezek a képességek elégedett nyugtázást igen, kalapemelést viszont aligha váltanak ki, így a tokiói gyártó okkal szeretne még fejlettebb technológiákkal kitűnni az olyan versenytársak mellett, mint a Hyundai vagy éppen a Volvo.
Gábor János
Főoldali kép: Honda
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.