Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből

Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből
2024. 02. 02., 16:10

A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.

A német Infineon Technologies AG és a japán Honda Motor Company a maga ipari szegmensének világvezetői közé tartoznak, így a most bejelentett megállapodásuk, amelyet újgenerációs, teljesen elektromos autók (EV-k) gyártására kötöttek, jelentős hatással lehet a piacra. A cél az Infenion fejlett félvezetőnek és vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) integrálása a Honda következő EV-termékcsaládjába.

A Infineon Technologies olyan nyilatkozatot írt alá az autógyártóval, ami a két vállalat stratégiai együttműködésének kialakítását és az ezzel kapcsolatos vállalásokat vési kőbe, kifejezetten következő generációs elektromos járművek építésére. A megállapodás értelmében a müncheni cég nagy teljesítményű félvezetőkkel és modern ADAS rendszerekkel látja el a Hondát, miközben mindkét fél vállalja az együttműködést új architektúra koncepciók kidolgozásában.

A két vállalat abban is megállapodott, hogy folytatják az ellátási stabilitásról szóló tárgyalásokat, valamint ösztönzik a kölcsönös tudás átadását és együttműködnek a technológiák piacra jutási idejének felgyorsítását célzó projektekben. Nagyon összetett és előremutató partneri megállapodás született tehát, ami kölcsönösen védi és előnyhöz juttatja a feleket.

„Az Infineon rendszerszemlélete, széles termékportfóliója és kiváló minősége a japán autóipar megbecsült partnerévé tett minket. Megtiszteltetés számunkra, hogy a Hondával való stratégiai együttműködés félvezető partnerei lehetünk. Egy régóta fennálló partnerség további elmélyítése mindig a létrehozott hozzáadott érték megerősítése, és egyúttal a jövőbeli sikerekhez való hozzájárulásba vetett bizalom kifejezése” – mondta bizakodva Peter Schiefer, az Infineon Technologies AG autóipari üzletágának elnöke.

Az Infineon Németország legnagyobb, egyben a világ egyik vezető félvezetőgyártója, de eddig elsősorban nem az autóiparban alkottak nagyot, hanem az energiarendszerek és az IoT területén. Az utóbbi időben szaporodnak a nagy autóipari szerződéseik: a Honda előtt beszállítói lettek a Hyundai Motors tulajdonában lévő Genesis EV termékcsaládnak, és Kia Motors-szal is van hasonló, élő megállapodásuk. A termékeikkel és megoldásaikkal a világ dekarbonizációs és digitalizációs folyamatait próbálják előmozdítani. Óriási cégről van szó: globálisan közel 59 ezer embert foglalkoztatnak, és a 2023. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben mintegy 16,3 milliárd euró (kb. 6243 milliárd forint) bevételt értek el.

A Honda legutóbbi EV-je az ENF platformra épülő, elsőkerék hajtású Honda e:Ny1, ami tulajdonképpen a HR-V tisztán elektromos változata. Ez a SUV már 400 kilométernél többet tesz meg egyetlen feltöltéssel, és az akkumulátorait kb. 45 perc alatt lett 80 százalékos szintre tölteni. Ezek a képességek elégedett nyugtázást igen, kalapemelést viszont aligha váltanak ki, így a tokiói gyártó okkal szeretne még fejlettebb technológiákkal kitűnni az olyan versenytársak mellett, mint a Hyundai vagy éppen a Volvo.

Gábor János

Főoldali kép: Honda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS