Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből

Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből
2024. 02. 02., 16:10

A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.

A német Infineon Technologies AG és a japán Honda Motor Company a maga ipari szegmensének világvezetői közé tartoznak, így a most bejelentett megállapodásuk, amelyet újgenerációs, teljesen elektromos autók (EV-k) gyártására kötöttek, jelentős hatással lehet a piacra. A cél az Infenion fejlett félvezetőnek és vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) integrálása a Honda következő EV-termékcsaládjába.

A Infineon Technologies olyan nyilatkozatot írt alá az autógyártóval, ami a két vállalat stratégiai együttműködésének kialakítását és az ezzel kapcsolatos vállalásokat vési kőbe, kifejezetten következő generációs elektromos járművek építésére. A megállapodás értelmében a müncheni cég nagy teljesítményű félvezetőkkel és modern ADAS rendszerekkel látja el a Hondát, miközben mindkét fél vállalja az együttműködést új architektúra koncepciók kidolgozásában.

A két vállalat abban is megállapodott, hogy folytatják az ellátási stabilitásról szóló tárgyalásokat, valamint ösztönzik a kölcsönös tudás átadását és együttműködnek a technológiák piacra jutási idejének felgyorsítását célzó projektekben. Nagyon összetett és előremutató partneri megállapodás született tehát, ami kölcsönösen védi és előnyhöz juttatja a feleket.

„Az Infineon rendszerszemlélete, széles termékportfóliója és kiváló minősége a japán autóipar megbecsült partnerévé tett minket. Megtiszteltetés számunkra, hogy a Hondával való stratégiai együttműködés félvezető partnerei lehetünk. Egy régóta fennálló partnerség további elmélyítése mindig a létrehozott hozzáadott érték megerősítése, és egyúttal a jövőbeli sikerekhez való hozzájárulásba vetett bizalom kifejezése” – mondta bizakodva Peter Schiefer, az Infineon Technologies AG autóipari üzletágának elnöke.

Az Infineon Németország legnagyobb, egyben a világ egyik vezető félvezetőgyártója, de eddig elsősorban nem az autóiparban alkottak nagyot, hanem az energiarendszerek és az IoT területén. Az utóbbi időben szaporodnak a nagy autóipari szerződéseik: a Honda előtt beszállítói lettek a Hyundai Motors tulajdonában lévő Genesis EV termékcsaládnak, és Kia Motors-szal is van hasonló, élő megállapodásuk. A termékeikkel és megoldásaikkal a világ dekarbonizációs és digitalizációs folyamatait próbálják előmozdítani. Óriási cégről van szó: globálisan közel 59 ezer embert foglalkoztatnak, és a 2023. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben mintegy 16,3 milliárd euró (kb. 6243 milliárd forint) bevételt értek el.

A Honda legutóbbi EV-je az ENF platformra épülő, elsőkerék hajtású Honda e:Ny1, ami tulajdonképpen a HR-V tisztán elektromos változata. Ez a SUV már 400 kilométernél többet tesz meg egyetlen feltöltéssel, és az akkumulátorait kb. 45 perc alatt lett 80 százalékos szintre tölteni. Ezek a képességek elégedett nyugtázást igen, kalapemelést viszont aligha váltanak ki, így a tokiói gyártó okkal szeretne még fejlettebb technológiákkal kitűnni az olyan versenytársak mellett, mint a Hyundai vagy éppen a Volvo.

Gábor János

Főoldali kép: Honda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS