A Sony és a Honda EV-je az első elektromos autó, amit bemutattak az idei CES-en

A Sony és a Honda EV-je az első elektromos autó, amit bemutattak az idei CES-en
Gábor János  |  2025. 01. 07., 13:10

A szórakoztató elektronikai óriás EV-t villantott az expón. A Hondával közösen gyártott modell AFEELA márkanév alatt érkezik, kicsit sem szégyellős árcédulával.

A Sony Honda Mobility (SHM) a CES 2025-ön mutatta be az AFEELA márkanév alatt futó első modelljét, az AFEELA 1-et. Az autó az Egyesült Államokban, Ohio egyik csúcstechnológiás gyárában készül. Az első példányok 2025-ben kerülhetnek piacra Kaliforniában, míg a tömeges kiszállítások 2026 közepén kezdődhetnek. A modell nyitóára 89.900 dollár (kb. 36 millió forint), vagyis kétszer annyiba kerül, mint egy alap Tesla Model Y. A vevők egy három évig tartó, különböző funkciókra vonatkozó előfizetést is kapnak a pénzükért.

Az SHM közleménye szerint a cél az volt, hogy új szintre emeljék az autózás élményét, és újradefiniálják az emberek és a járművek kapcsolatát. Az AFEELA 1 nem csupán autó, hanem „intelligens társ a mobilitásban”, hiszen fejlett szoftverekkel és hardverekkel teremt interaktív kapcsolatot sofőr és jármű között. Az autó képes folyamatosan fejlődni, köszönhetően az ún. OTA-frissítéseknek, amelyek révén új funkciókkal bővíthető.

Könnyed, biztonságos vezetés

Az AFEELA 1 Advanced Driver Assistance System (ADAS) rendszere 40 szenzort – köztük kamerákat, LiDAR-okat és radarokat – használ a környezet figyelésére. A rendszer akár 800 TOPS számítási kapacitású ECU-jával és mesterséges intelligenciájával csökkenti a vezetés terheit, legyen szó indulásról vagy parkolásról. A sofőr a műszerfal kijelzőjén megjelenő térképen valós időben (persze 5G sebességű adatforgalommal) követheti a környezet és a forgalmi helyzetek nézetét. Ezt a funkciót a videojáték iparban nagy nevet szerző Unreal Engine technológia pörgeti.

A Sony keze nyoma az infotainment rendszeren is tetten érhető

Az utastér a „Mobilitás, mint kreatív szórakoztató tér” koncepció jegyében készült. Minden utas saját kijelzőn élvezheti az SHM partnereinek applikációit és tartalmait. Az egyedülálló hangrendszer a Sony 360 Spatial Sound technológiával és zajcsökkentéssel biztosít prémium minőségű hangélményt. Az autó belső és külső megjelenését az időtlen elegancia határozza meg. Az utastérben növényi alapú és újrahasznosított anyagok dominálnak, miközben a külső formatervezés felesleges díszítéseket kerülő, minimalista megközelítést követ. Az autó acél- és alvázelemeinek egy részét szintén újrahasznosított anyagokból készítik.

A legfontosabb technikai paraméterek közül nyilván a hatótávot érdemes kiemelni: az AFEELA 1 akár 480 kilométert futhat egy feltöltéssel – amit a Tesla szupergyors töltőhálózatának valamelyik állomásán is meg lehet ejteni az USA területén.

Az SHM ígérete szerint az AFEELA 1 újradefiniálja az autózást a biztonság, a kényelem és a szórakoztatás jegyében. A CES 2025-ös bemutató után már a vásárlókon a sor, hogy eldöntsék, valóban ez lesz-e a mobilitás jövője. Aki az elsők között szeretne hozzájutni az AFEELA 1-hez, az már most lefoglalhatja az autót a hivatalos weboldalon, igaz, ez egyelőre csak a kaliforniai lakosokra vonatkozik. Ők a 90 ezer dolláros Origin típust 2027-ben vehetik át, de aki megengedheti magának a 102.900 dolláros (kb. 42 millió forintos) Signature osztályt, már 2026 közepén beülhet az AFEELÁ-ja kormánya mögé. Az SHM arról egyelőre nem közölt túl sok részletet, hogy a világ többi része számára mikor válhat elérhetővé a kocsi. A japánok 2026 folyamán várhatóan szintén hozzáférhetnek majd, és ha ott, illetve az USÁ-ban is sikeres lesz, minden bizonnyal megcélozzák vele a globális piacot.

Címlapkép: SHM

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-15 15:10:00
A megelőző hónapok csökkenését követően 2024 decemberében országosan 1,3, Budapesten 1,0 százalékkal nőttek a kínálati lakbérek az előző hónaphoz képest; az előző év azonos időszakinál pedig országosan 9,3, Budapesten 9,6 százalékkal, voltak magasabbak a KSH-ingatlan.com lakbérindex friss adatai szerint.
2025-01-15 14:10:00
Hidegben vajon gyorsabban merül az akkumulátor? Megugorhat a roamingdíjunk síelés közben? Kárt tehet-e a havazás a telefonban? A kérdésekre a Yettel szakértői válaszolnak.
2025-01-15 13:40:00
A pályázaton ingatlanonként akár 5 millió forint támogatást nyerhetnek el a családok a zöldenergia termelésére és eltárolása alkalmas modern napelemes rendszerek telepítéséhez.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS