Összefognak a japán autógyártók, hogy befogják a Teslát és a BYD-t az EV és AI versenyben

Összefognak a japán autógyártók, hogy befogják a Teslát és a BYD-t az EV és AI versenyben
Gábor János  |  2024. 08. 02., 14:10

A normál esetben konkurens Honda, Nissan és Mitsubishi kezd együttműködésbe az elektromos hajtáslánc és a mesterséges intelligencia fejlesztésében, mielőtt nagyon lemaradnak az amerikai és kínai gyártóktól.

A japán autógyártó Nissan, Honda és Mitsubishi jelentős, eddig sosem látott lépést tesz az elektromos járművek fejlesztése terén: összefognak, hogy együtt harcoljanak olyan konkurensekkel szemben, mint az amerikai Tesla és a kínai BYD. Utóbbi két cég óriásira nőtt az EV piacon, ami most már a többi nagy gyártó értékesítési adatain is nagyon meglátszik. Nem akarnak leszakadni, együttműködésre lépnek, többek között elektromos járműkomponensek, köztük akkumulátortechnológiák és az önvezető szoftverek megosztásában – írja a Bloomberg nyomán a The Japan Times.

A japán autógyártók kényszerhelyzetbe kerültek

Az együttműködés célja, hogy csökkentsék a költségeket és növeljék a versenyképességet olyan piacokon, mint Kína, ahol az eladásaik csökkenő tendenciát mutatnak. A Mitsubishi, ami már korábban is szoros kapcsolatban állt a Nissannal, most egy szélesebb körű stratégiai partnerségben vesz részt, a Nissan és a Honda mellett. A három cég ilyen módon reagál az autóipar jelentős változásaira, különösen az elektrifikálásra.

„A cégek, amelyek nem alkalmazkodnak a változásokhoz, nem maradhatnak fenn. Ha mindent egyedül próbálunk megtenni, nem tudunk felzárkózni” – magyarázta a Honda vezérigazgatója. Toshihiro Mibe újságírói kérdésre hozzátette: a közös munka egyeztetése során a befektetett tőke elosztásáról egyelőre nem esett szó, de „nem zárják ki a lehetőséget”.

A partnerség célja a költségek megosztása a közös fejlesztés révén, és a hármas együttműködés szembeállítása a Toyotával, ami konzorciumot hozott tető alá a Subaruval, a Suzukival és a Mazdával.

„Bár különböző [az ületi] kultúránk, ugyanazokkal a kihívásokkal nézünk szembe. Közös kulcsfontosságú területünk a szoftver lesz” – árulta el Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója.

Veszítenek a piaci részesedésükből

A japán cégeknek főleg a Kínában kiesett bevételek fájnak, amit a már-már irreálisan olcsón forgalmazott BYD modellek okoznak, és a trend különösen észrevehető a prémium autó szegmensben. Júniusban a Honda és a Nissan eladásai körülbelül 40, illetve 27 százalékkal csökkentek Kínában, és több helyi üzemük be is zárt. Azt pedig, hogy mennyire tetézheti a bajt a fentebb írt konzorcium, jól szemlélteti, hogy 2024 első felében a Toyota egyedül 5,2 millió autót értékesített, amíg a Honda, a Nissan és a Mitsubishi együttvéve lépte csak át a négymilliós eladási küszöböt.

A Honda és a Nissan szorosabb partnersége lehetővé teszi, hogy kihasználják egymás erősségeit, beleértve a különböző hajtáslánc-opciók megvalósítását. Uchida és Mibe hangsúlyozták, hogy az együttműködés gyors megvalósítása is létfontosságú kérdés. Nyíltan beismerték: a BYD nagyobb tempóban halad előre, mint ők, de biztosak benne, hogy még van idejük felzárkózni és versenyképesek tudnak maradni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS