Összefognak a japán autógyártók, hogy befogják a Teslát és a BYD-t az EV és AI versenyben

Összefognak a japán autógyártók, hogy befogják a Teslát és a BYD-t az EV és AI versenyben
Gábor János  |  2024. 08. 02., 14:10

A normál esetben konkurens Honda, Nissan és Mitsubishi kezd együttműködésbe az elektromos hajtáslánc és a mesterséges intelligencia fejlesztésében, mielőtt nagyon lemaradnak az amerikai és kínai gyártóktól.

A japán autógyártó Nissan, Honda és Mitsubishi jelentős, eddig sosem látott lépést tesz az elektromos járművek fejlesztése terén: összefognak, hogy együtt harcoljanak olyan konkurensekkel szemben, mint az amerikai Tesla és a kínai BYD. Utóbbi két cég óriásira nőtt az EV piacon, ami most már a többi nagy gyártó értékesítési adatain is nagyon meglátszik. Nem akarnak leszakadni, együttműködésre lépnek, többek között elektromos járműkomponensek, köztük akkumulátortechnológiák és az önvezető szoftverek megosztásában – írja a Bloomberg nyomán a The Japan Times.

A japán autógyártók kényszerhelyzetbe kerültek

Az együttműködés célja, hogy csökkentsék a költségeket és növeljék a versenyképességet olyan piacokon, mint Kína, ahol az eladásaik csökkenő tendenciát mutatnak. A Mitsubishi, ami már korábban is szoros kapcsolatban állt a Nissannal, most egy szélesebb körű stratégiai partnerségben vesz részt, a Nissan és a Honda mellett. A három cég ilyen módon reagál az autóipar jelentős változásaira, különösen az elektrifikálásra.

„A cégek, amelyek nem alkalmazkodnak a változásokhoz, nem maradhatnak fenn. Ha mindent egyedül próbálunk megtenni, nem tudunk felzárkózni” – magyarázta a Honda vezérigazgatója. Toshihiro Mibe újságírói kérdésre hozzátette: a közös munka egyeztetése során a befektetett tőke elosztásáról egyelőre nem esett szó, de „nem zárják ki a lehetőséget”.

A partnerség célja a költségek megosztása a közös fejlesztés révén, és a hármas együttműködés szembeállítása a Toyotával, ami konzorciumot hozott tető alá a Subaruval, a Suzukival és a Mazdával.

„Bár különböző [az ületi] kultúránk, ugyanazokkal a kihívásokkal nézünk szembe. Közös kulcsfontosságú területünk a szoftver lesz” – árulta el Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója.

Veszítenek a piaci részesedésükből

A japán cégeknek főleg a Kínában kiesett bevételek fájnak, amit a már-már irreálisan olcsón forgalmazott BYD modellek okoznak, és a trend különösen észrevehető a prémium autó szegmensben. Júniusban a Honda és a Nissan eladásai körülbelül 40, illetve 27 százalékkal csökkentek Kínában, és több helyi üzemük be is zárt. Azt pedig, hogy mennyire tetézheti a bajt a fentebb írt konzorcium, jól szemlélteti, hogy 2024 első felében a Toyota egyedül 5,2 millió autót értékesített, amíg a Honda, a Nissan és a Mitsubishi együttvéve lépte csak át a négymilliós eladási küszöböt.

A Honda és a Nissan szorosabb partnersége lehetővé teszi, hogy kihasználják egymás erősségeit, beleértve a különböző hajtáslánc-opciók megvalósítását. Uchida és Mibe hangsúlyozták, hogy az együttműködés gyors megvalósítása is létfontosságú kérdés. Nyíltan beismerték: a BYD nagyobb tempóban halad előre, mint ők, de biztosak benne, hogy még van idejük felzárkózni és versenyképesek tudnak maradni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.