Meglepetés: ezt az elektromos autót dobja piacra a Xiaomi

Meglepetés: ezt az elektromos autót dobja piacra a Xiaomi
2023. 11. 17., 15:10

A gyártó az Android rendszerű okostelefonjaival vált ismertté, de most olyan EV-sorozattal jelentkezik, amivel a Tesla babérjaira tör. A Xiaomi szuperautója 265 km/h-s végsebességgel jelenik meg.

A Tesla kínai sikeréből szeretne levágni magának egy szeletet a Xiaomi azzal, hogy kiadja a SU7 járműsorozatot. Az elektromos autókat nem egymaga gyártja, hanem együttműködésben egy olyan céggel, ami szerencsére már csinált ilyesmit. A SU7 és SU7 Max típusok gyártója a pekingi BAIC Group. Ez a saját EV-márkával rendelkező csoport korábban jó minőségű elektromos hajtásláncokkal és járműakkumulátorokkal hívta fel magára a figyelmet.

A két közösen gyártott EV értékesítésére már meg is kérték az engedélyt a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztériumtól. Ehhez egy olyan, hatóságok által már jóváhagyott dokumentációt kellett benyújtani, ami tartalmazza a Xiaomi első elektromos autóinak tervét és specifikációit. Utóbbiakból néhány annak rendje és módja szerint nyilvánosságra került – szúrta ki az Interesting Engineering. A portál a kínai minisztérium publikációja nyomán közölte: az erősebb modell a SU7 Max lesz, 4,997 x 1,963 x 1,455 mm-es dimenziókkal, kétféle választható motorteljesítménnyel (295 vagy 368 lóerő) és 265 km/h-s végsebességgel.

A Xiaomi nem titkolt célja a Tesla szerepének további gyengítése a kínai piacon, hiszen éppen akkor jelentette be az EV-ket, amikor az amerikai márka egy év alatt 11 százalékot veszített népszerűségéből az ázsiai országban. Ezt nagyrészt más olyan kínai gyártóknak köszönheti, amelyek évek óta ontják magukból a Tesla alternatívájának szánt EV-modelleket. Ez egyelőre nem biztos, hogy kifizetődő üzlet, de biztos, hogy feszült versenyt eredményez Elon Musk cége és a hazai autógyártók között.

A Xiaomi kilépése az EV piacra csak abból a szempontból meglepő, hogy autóépítésben nincs tapasztalata (pont ezért kell a szegmensben már elismert BAIC), viszont fedélzeti operációs rendszeren már jó ideje dolgozik. Az általuk fejlesztett HyperOS a tervek szerint összeköti a felhasználók otthonát, autóit és mobil eszközeit, bár egyelőre még jól titkolják, hogy milyen konkrét újdonságokat kapnak tőle a sofőrök.

Annyit azért tudni lehet, hogy a Xiaomi egységes ökoszisztéma létrehozására törekszik, az általuk „Ember X Autó X Otthon” néven emlegetett koncepció szerint. A HyperOS bevezetése és az EV-k fedélzeti számítógépébe integrálása forradalmasíthatja a vezetési élményt és egységes platformot kínálhat azoknak, akik részéről rendben van, hogy minden irányból Xiaomi termékek veszik körül őket.

A Tesla egyébként továbbra is jelentős szereplője a kínai piacnak, de erősödnek az olyan helyi gyártók, mint a BYD vagy a feltörekvő Li Auto Inc. és Geely Automobile Holdings Ltd. A Xiaomi, kihasználva a szórakoztatóelektronika területén szerzett népszerűségét, ezennel belép az új küzdőtérre és újabb réteggel bővíti ezt az üzleti szegmenst. Az SU7 sorozatra az elegáns formaterve, fejlett technológiája és a HyperOS potenciális integrációja miatt érdemes figyelni – pláne, ha idővel európai piacokat is célba vesz. Ez egyébként borítékolható szándék.

Gábor János

Főoldali kép: kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-17 12:10:00
Egyre elterjedtebb utazásszervezési forma az utazási irodáktól független utazási tanácsadás. A hagyományosan ismert, utazási irodák által szervezett utazások és a független utazási tanácsadók tevékenysége között jelentős különbségek vannak, különösen az utazásért való felelősség tekintetében, ezért a Pest Vármegyei Főügyészség vizsgálatot tartott e területen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS