Ezek az elektromos autók verhetik meg Kínában a Teslát

Ezek az elektromos autók verhetik meg Kínában a Teslát
2023. 02. 03., 15:13

Elon Musk vállalatának egyre nagyobb a konkurenciája a világ legdinamikusabban fejlődő ipari országában, ahol főleg az elektromos SUV-ok népszerűek.

Az elektromos városi terepjárók kategóriájában olyan gyártók szedhetik el a kínai vásárlókat a Teslától, mint a BYD, a Li Auto vagy a Zeekr. Ezeknek a márkáknak – és különösen a SUV-jaiknak – a felfutása nagyon érzékenyen érintheti az amerikai vállalatot, hiszen napjainkban Kína a legnagyobb EV-piac a világon.

Az ázsiai országban rendkívül népszerűek a Tesla autói, de ez nem biztos, hogy örökre így marad.

A helyi konkurencia fokozatosan egyre nagyobb teret hódít, így hiába volt a második legnépszerűbb elektromos SUV a Model Y 2022-ben, Musknak minden oka megvan az aggodalomra. A Business Insider és a CnEVPost segítségével mutatjuk, melyek azok a típusok, amelyek letaszíthatják a trónról a Teslát. Előzetesen annyit érdemes megjegyezni, hogy a kínaiak sajátos módon „új energiával működő járművekként” tartják számon az EV-ket és a hibrideket is, ezért mind a kettőre lesz példa az alábbi összeállításban.

BYD Song

A Warren Buffetet is befektetői között tudó márka legeladottabb típusa a Song, aminek EV-je és plug-in hibrid változata egyaránt van, ráadásul egy ideje már Kínán kívül is értékesítik.


 Fotó: BYD

A nemrég a brazil piacra is eljutó Song Plus DM-i hibrid ára 19 millió forint – ezért cserébe 100 kilométert fut benzin nélkül.

BYD Yuan Plus

Ezt a típust Atto 3 néven is ismerik néhány piacon, de a Model Y-nal konkuráló kínai változata a Yuan Plus, ami 201 lőerővel 7,3 másodperc alatt ér el 100 km/h-ig.


 Fotó: BYD

A gyártó szerint ez az EV 298 kilométert tud egy feltöltéssel. Európai ára 14,9 millió forint.

BYD Tang

Egy újabb elektromos SUV ugyanattól a gyártótól: jelentősen nagyobb, mérgesebb és persze drágább, mint az előbbi. A 100 km/h-t 4,4 másodperc alatt tudja le, az akkumulátor teljesen feltöltve több mint 300 kilométerre elég.


  Fotó: BYD

Ennél a típusnál erősen rámentek a teljesítményre és a kényelemre: van dual motoros, összkerék kormányzású, panoráma tetős változata is. A kívül-belül látványos darabnak rendesen elkérik az árát: 28 millió forint alatt nem igazán kapható Európában.

Aion Y

Ez a kocsi nem csak a Tesla Model Y konkurense akar lenni. Gyártója, a GAC megcélozta vele a Toyota Rav4 közönségét is.


 Fotó: Wikipedia

A kínai SUV mindkét fentebb írt elektromos autó méretével vetekszik, és amellett, hogy egy sor modern, fényes dizájnelem választható hozzá, elég ígéretes a hatótáv: állítólag több mint 600 kilométert fut egy feltöltéssel. A maga műfajában ráadásul olcsónak számít: 5,8-8,4 millió forintért adják, míg az egy fokkal nagyobb Aion Y Plus 8,9 millióért kapható.

Neta V

Ez a szintén Tesla-inspirálta kocsi 14,6 hüvelykes érintőkijelzőn szabályozható funkciókat kínál és teljesen feltöltött akkumulátorral állítólag 400 kilométert megy.


 Fotó: Wikipedia

A gyorsulás nagyon nem az erőssége – városi tempóra (50 km/h) 4,9 másodperc alatt ér el –, de legalább nem drága: 5,4 millió forintért árulják.

Li ONE

Ezt egy elég friss, mindössze négy éve létező startup, a Li Auto gyártja. A képen látható One a legelső EV-jük, ami mindjárt egy hatüléses, luxus kategóriás SUV.


 Fotó: Wikipedia

A bőr belső, a széles érintőkijelzőkből álló műszerfal és a hatótáv elég impresszív: azt állítják, hogy közel 1.100 kilométert fut egy feltöltéssel, de találtunk 890 kilométerről szóló adatot is, ami még mindig jól hangzik. Nagyjából ugyanannyi, 19–20 millió forint az alapára, mint a Model Y-nak.

Zeekr 001

A mi szemünknek Porsche-koppintás, de ez nem von le az értékéből. Egy prémium kategóriás elektromos márka, a Geely gyártja, ami ugyanahhoz a kínai cégcsoporthoz tartozik, mint a Volvo és a Lotus.


 Fotó: Zeekr

A Geely első EV-je 3,8 másodperc alatt van százon, ráadásul nem csak az úton gyors, hanem a töltőállomáson is. Az irdatlan, 140 kWh-s akkumulátor 30 perc alatt feltölthető (nyilván csatlakozástól függően), és ezer kilométer feletti hatótávot tud. Kapható persze kisebb-olcsóbb, 100 kWh-s akkucsomaggal is, ami 600 kilométerre tudja elrepíteni az utasokat. Négy különböző konfigurációban dobták piacra, 15,6–20,2 millió forintért.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS