Ezek az elektromos autók verhetik meg Kínában a Teslát

Ezek az elektromos autók verhetik meg Kínában a Teslát
2023. 02. 03., 15:13

Elon Musk vállalatának egyre nagyobb a konkurenciája a világ legdinamikusabban fejlődő ipari országában, ahol főleg az elektromos SUV-ok népszerűek.

Az elektromos városi terepjárók kategóriájában olyan gyártók szedhetik el a kínai vásárlókat a Teslától, mint a BYD, a Li Auto vagy a Zeekr. Ezeknek a márkáknak – és különösen a SUV-jaiknak – a felfutása nagyon érzékenyen érintheti az amerikai vállalatot, hiszen napjainkban Kína a legnagyobb EV-piac a világon.

Az ázsiai országban rendkívül népszerűek a Tesla autói, de ez nem biztos, hogy örökre így marad.

A helyi konkurencia fokozatosan egyre nagyobb teret hódít, így hiába volt a második legnépszerűbb elektromos SUV a Model Y 2022-ben, Musknak minden oka megvan az aggodalomra. A Business Insider és a CnEVPost segítségével mutatjuk, melyek azok a típusok, amelyek letaszíthatják a trónról a Teslát. Előzetesen annyit érdemes megjegyezni, hogy a kínaiak sajátos módon „új energiával működő járművekként” tartják számon az EV-ket és a hibrideket is, ezért mind a kettőre lesz példa az alábbi összeállításban.

BYD Song

A Warren Buffetet is befektetői között tudó márka legeladottabb típusa a Song, aminek EV-je és plug-in hibrid változata egyaránt van, ráadásul egy ideje már Kínán kívül is értékesítik.


 Fotó: BYD

A nemrég a brazil piacra is eljutó Song Plus DM-i hibrid ára 19 millió forint – ezért cserébe 100 kilométert fut benzin nélkül.

BYD Yuan Plus

Ezt a típust Atto 3 néven is ismerik néhány piacon, de a Model Y-nal konkuráló kínai változata a Yuan Plus, ami 201 lőerővel 7,3 másodperc alatt ér el 100 km/h-ig.


 Fotó: BYD

A gyártó szerint ez az EV 298 kilométert tud egy feltöltéssel. Európai ára 14,9 millió forint.

BYD Tang

Egy újabb elektromos SUV ugyanattól a gyártótól: jelentősen nagyobb, mérgesebb és persze drágább, mint az előbbi. A 100 km/h-t 4,4 másodperc alatt tudja le, az akkumulátor teljesen feltöltve több mint 300 kilométerre elég.


  Fotó: BYD

Ennél a típusnál erősen rámentek a teljesítményre és a kényelemre: van dual motoros, összkerék kormányzású, panoráma tetős változata is. A kívül-belül látványos darabnak rendesen elkérik az árát: 28 millió forint alatt nem igazán kapható Európában.

Aion Y

Ez a kocsi nem csak a Tesla Model Y konkurense akar lenni. Gyártója, a GAC megcélozta vele a Toyota Rav4 közönségét is.


 Fotó: Wikipedia

A kínai SUV mindkét fentebb írt elektromos autó méretével vetekszik, és amellett, hogy egy sor modern, fényes dizájnelem választható hozzá, elég ígéretes a hatótáv: állítólag több mint 600 kilométert fut egy feltöltéssel. A maga műfajában ráadásul olcsónak számít: 5,8-8,4 millió forintért adják, míg az egy fokkal nagyobb Aion Y Plus 8,9 millióért kapható.

Neta V

Ez a szintén Tesla-inspirálta kocsi 14,6 hüvelykes érintőkijelzőn szabályozható funkciókat kínál és teljesen feltöltött akkumulátorral állítólag 400 kilométert megy.


 Fotó: Wikipedia

A gyorsulás nagyon nem az erőssége – városi tempóra (50 km/h) 4,9 másodperc alatt ér el –, de legalább nem drága: 5,4 millió forintért árulják.

Li ONE

Ezt egy elég friss, mindössze négy éve létező startup, a Li Auto gyártja. A képen látható One a legelső EV-jük, ami mindjárt egy hatüléses, luxus kategóriás SUV.


 Fotó: Wikipedia

A bőr belső, a széles érintőkijelzőkből álló műszerfal és a hatótáv elég impresszív: azt állítják, hogy közel 1.100 kilométert fut egy feltöltéssel, de találtunk 890 kilométerről szóló adatot is, ami még mindig jól hangzik. Nagyjából ugyanannyi, 19–20 millió forint az alapára, mint a Model Y-nak.

Zeekr 001

A mi szemünknek Porsche-koppintás, de ez nem von le az értékéből. Egy prémium kategóriás elektromos márka, a Geely gyártja, ami ugyanahhoz a kínai cégcsoporthoz tartozik, mint a Volvo és a Lotus.


 Fotó: Zeekr

A Geely első EV-je 3,8 másodperc alatt van százon, ráadásul nem csak az úton gyors, hanem a töltőállomáson is. Az irdatlan, 140 kWh-s akkumulátor 30 perc alatt feltölthető (nyilván csatlakozástól függően), és ezer kilométer feletti hatótávot tud. Kapható persze kisebb-olcsóbb, 100 kWh-s akkucsomaggal is, ami 600 kilométerre tudja elrepíteni az utasokat. Négy különböző konfigurációban dobták piacra, 15,6–20,2 millió forintért.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS