Benzines veterán autókat is lehet elektrifikálni: itt a megoldás

Benzines veterán autókat is lehet elektrifikálni: itt a megoldás
Gábor János  |  2024. 06. 26., 12:40

Nem csak találmány, hanem már konkrét szolgáltatás szintjén létezik a veterán autók átalakítása, amivel az idős konstrukciókba is lehet elektromos meghajtást integrálni – egyébként jó drágán. Így működik.

A brit Everrati vállalat új életet lehel a klasszikus autókba, miközben fenntarthatóbbá és alacsony kibocsátású zónákban is vezethetővé teszi azokat. A cég a Land Roverek és Porschék átalakításával vált ismertté, de legújabb projektjük egy 1964-es Mercedes Pagoda elektromos technológiával felruházása volt, ami még nekik is új szint.

A cég központja az egykori amerikai légibázison, Oxfordshire-ben, Upper Heyfordban található. Ebben a műhelyben zajlik a klasszikus autók átalakítása, és nemrég egy ritkaságszámba menő, 1964-es Mercedes Pagodát is sikeresen átalakítottak. A kocsiról legyen elég annyi, hogy leginkább gazdag hírességek engedhetik meg maguknak: közismert, hogy John Lennonnak és John Travoltának volt egy-egy, de legutóbb az angol énekes, Harry Styles is beszerzett egy példányt. Talán éppen az övét elektrifikálta az Everrati, de ezt a diszkréció miatt nyilván sosem fogják elárulni, hacsak az ügyfél maga nem kéri.

Veterán motorok helyett akkumulátorok

Az Everrati célja, hogy az 50 évesnél is régebbi benzinmotorokat és mechanikus hajtásláncokat akkumulátorokkal helyettesítse, mivel ezek a régi autók nem vezethetők az alacsony kibocsátású zónákban, ami azért elég nagy hátrány, főleg sokmillió forintos autóritkaságok esetében, amelyeket nem csak a garázsban akarnak nézegetni a tulajdonosaik.

„Egy új autó gyártása akár 20 tonna szén-dioxidot is termelhet. Egy 60 éves autó viszont rendkívül fenntartható”mondta a BBC-nek Justin Lunny, az Everrati alapító-vezérigazgatója. Nem tette hozzá, de igaz: az átalakítások ugyanakkor drágák, így főként olyan tehetős vásárlóknak lehetnek vonzóak, akik egyszerre értékelik a fenntarthatóságot és a klasszikus autók örökségét. Egy Pagoda például nagyjából 200 ezer angol fontba (kb. 94 millió forintba) is kerülhet az aukciókon – ehhez jön még hozzá az Everrati elektromos átalakítási költsége, ami a Pagoda esetében 330 ezer font (több mint 155 millió forint).

Ez a költség magában foglalja az eredeti benzinmotor elektromos akkumulátorrendszerre cseréjét és az autó teljes körű felújítását, hogy újszerű állapotban kerülhessen vissza a gazdag tulaj gyűjteményébe vagy egy luxusautó-kiállítás bemutatótermébe. Arra, hogy mekkora átalakítással jár egy ilyen átalakítás, remek válasz lehet Tony Fong főmérnök nyilatkozata, aki a Pagodáról elárulta: nyilván annyi klasszikus alkatrészt tartottak meg, amennyit csak tudtak, így például a sebességváltó húzása-tolása vezérli a hátra- és előremenetet, míg az üzemanyagszintmérő most már az akkumulátor kapacitását mutatja.

Az Everrati első elektromos járműve három évvel ezelőtt készült el, és jelenleg 20 olyan oldtimer autó van forgalomban, amit ők elektrifikáltak, miközben további 12 átalakítása zajlik Oxfordshire-ben, a New York melletti Hamptonsban és egy kaliforniai telephelyen.

A szolgáltatás „nem mindenki számára elérhető” – ismerte be Lunny, hozzátéve: „igen, nagyon drága, de cserébe valami olyat hozunk létre, ami remélhetőleg egy életen át tart”.

Főoldali kép: Everrati

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 16., 15:40
Az inflációérzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben a munkaerőpiaci hangulat tartósnak látszik. Talán a beruházások volumene is visszaáll az egy évvel ezelőtti szintre – hangzott el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) üzleti hangulat-indexének második negyedéves felmérésének eredményeit bemutató beszélgetésen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS