Benzines veterán autókat is lehet elektrifikálni: itt a megoldás

Benzines veterán autókat is lehet elektrifikálni: itt a megoldás
Gábor János  |  2024. 06. 26., 12:40

Nem csak találmány, hanem már konkrét szolgáltatás szintjén létezik a veterán autók átalakítása, amivel az idős konstrukciókba is lehet elektromos meghajtást integrálni – egyébként jó drágán. Így működik.

A brit Everrati vállalat új életet lehel a klasszikus autókba, miközben fenntarthatóbbá és alacsony kibocsátású zónákban is vezethetővé teszi azokat. A cég a Land Roverek és Porschék átalakításával vált ismertté, de legújabb projektjük egy 1964-es Mercedes Pagoda elektromos technológiával felruházása volt, ami még nekik is új szint.

A cég központja az egykori amerikai légibázison, Oxfordshire-ben, Upper Heyfordban található. Ebben a műhelyben zajlik a klasszikus autók átalakítása, és nemrég egy ritkaságszámba menő, 1964-es Mercedes Pagodát is sikeresen átalakítottak. A kocsiról legyen elég annyi, hogy leginkább gazdag hírességek engedhetik meg maguknak: közismert, hogy John Lennonnak és John Travoltának volt egy-egy, de legutóbb az angol énekes, Harry Styles is beszerzett egy példányt. Talán éppen az övét elektrifikálta az Everrati, de ezt a diszkréció miatt nyilván sosem fogják elárulni, hacsak az ügyfél maga nem kéri.

Veterán motorok helyett akkumulátorok

Az Everrati célja, hogy az 50 évesnél is régebbi benzinmotorokat és mechanikus hajtásláncokat akkumulátorokkal helyettesítse, mivel ezek a régi autók nem vezethetők az alacsony kibocsátású zónákban, ami azért elég nagy hátrány, főleg sokmillió forintos autóritkaságok esetében, amelyeket nem csak a garázsban akarnak nézegetni a tulajdonosaik.

„Egy új autó gyártása akár 20 tonna szén-dioxidot is termelhet. Egy 60 éves autó viszont rendkívül fenntartható”mondta a BBC-nek Justin Lunny, az Everrati alapító-vezérigazgatója. Nem tette hozzá, de igaz: az átalakítások ugyanakkor drágák, így főként olyan tehetős vásárlóknak lehetnek vonzóak, akik egyszerre értékelik a fenntarthatóságot és a klasszikus autók örökségét. Egy Pagoda például nagyjából 200 ezer angol fontba (kb. 94 millió forintba) is kerülhet az aukciókon – ehhez jön még hozzá az Everrati elektromos átalakítási költsége, ami a Pagoda esetében 330 ezer font (több mint 155 millió forint).

Ez a költség magában foglalja az eredeti benzinmotor elektromos akkumulátorrendszerre cseréjét és az autó teljes körű felújítását, hogy újszerű állapotban kerülhessen vissza a gazdag tulaj gyűjteményébe vagy egy luxusautó-kiállítás bemutatótermébe. Arra, hogy mekkora átalakítással jár egy ilyen átalakítás, remek válasz lehet Tony Fong főmérnök nyilatkozata, aki a Pagodáról elárulta: nyilván annyi klasszikus alkatrészt tartottak meg, amennyit csak tudtak, így például a sebességváltó húzása-tolása vezérli a hátra- és előremenetet, míg az üzemanyagszintmérő most már az akkumulátor kapacitását mutatja.

Az Everrati első elektromos járműve három évvel ezelőtt készült el, és jelenleg 20 olyan oldtimer autó van forgalomban, amit ők elektrifikáltak, miközben további 12 átalakítása zajlik Oxfordshire-ben, a New York melletti Hamptonsban és egy kaliforniai telephelyen.

A szolgáltatás „nem mindenki számára elérhető” – ismerte be Lunny, hozzátéve: „igen, nagyon drága, de cserébe valami olyat hozunk létre, ami remélhetőleg egy életen át tart”.

Főoldali kép: Everrati

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS