A BYD új szuper EV-je gyorsabb, mint egy Dodge Challenger

A BYD új szuper EV-je gyorsabb, mint egy Dodge Challenger
2024. 02. 27., 13:10

Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

A Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD egy Sanghajból közvetített élő streamben, vasárnap mutatta be első szuperkocsiját, a Yangwang U9-et, ami egy csapásra a világ leggyorsabb utcai versenyautói közé kerülhet, pedig a gyártóra jellemző teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkezik. A kínai márka valóban hihetetlenül nagy teljesítményű kocsit alkotott. A végsebessége 309 km/óra és mindössze 2,36 másodpercre van szüksége a nullától százig tartó csörtéhez – írja a Fortune. Ezzel a teljesítménnyel helyet kap a világ legjobban gyorsuló autói között: a Koenigsegg Jesco Targa 5.1 AMT-t és a Dodge Challenger III Restyling 2 Coupe 6.2 AT-t előzve éppen csak lecsúszik a top 10-es listáról, amire a GAC Aion Hyper SSR Coupe Ultimate Track Edition AT még pont felfér, 2,3 másodperces sprinttel. A leggyorsabb háromhoz még sokat kell fejlődni, mert a Rimac C Two Coupe 0.0, a Rimac Nevera Coupe és a Tesla Model S I Restyling 2 Liftbek egyaránt két másodperc alatti időre képes.

Az U9 egyetlen feltöltéssel eléri a nagyon egészséges 450 kilométeres hatótávot, ráadásul a BYD által szabadalmaztatott Blade Battery technológia gyors hűtést és ultragyors, akár 500 kW-os töltési képességet biztosít számára. Ha ez nem lenne elég, a kocsi támogatja a kettős töltési technológiát (iker töltőpisztolyokkal), hogy mindössze 10 perc alatt feltölthető legyen 30-ról 80 százalékra.

Innovatív BYD megoldások a karosszéria alatt

A gyártó állítása szerint a Yangwang U9 a „Time Gate” dizájnnyelvvel egyedi esztétikát kapott: a határozott arányok a feszültséget és az erőt szimbolizálják, tökéletesen megragadva ezzel a tisztán elektromos szuperautó lényegét. A BYD célja, hogy ebben a szegmensben két alapvető technológiával, az új, négy független elektromotorral rendelkező e4 platformmal és a DiSus-X intelligens karosszéria vezérlőrendszerrel mutassa ki a foga fehérjét. Előbbi a fokozott biztonság és teljesítmény érdekében precíz, négykerekű nyomatékvezérlést kínál: elképesztő 1300 lóerővel és 1680 Nm maximális nyomatékkal ígér izgalmas vezetési élményt, míg az utóbbi lehetővé teszi, hogy az U9 akár 75 mm-es maximálisan állítható rugóutat érjen el, 500 mm/s egytengelyes csúcsemelési sebességgel, ami több mint egy tonna azonnali emelőerőt biztosít. A BYD szerint ezek a jellemzők jelentősen növelik a jármű agilitását és kényelmét a különböző vezetési helyzetekben, például fékezés, gyorsítás, kanyarodás vagy felhajtás során.

A BYD szigorú pályateszteknek vetette alá a kocsit, hogy továbbfejlessze az U9 hőkezelő rendszerét – megduplázva például a maximális hűtési kapacitást és továbbfejlesztve a Blade akkumulátort, hogy megkönnyítse a hatékony kisütési és hűtési funkciókat. Ami pedig az aerodinamikát illeti, a Yangwang 12 aktív és passzív aerodinamikai csomaggal rendelkezik, ezzel a BYD szerint jelentősen sikerült csökkenteni a légellenállási együtthatót és javítani a hőelvezetés hatékonyságát. Mivel a biztonság kiemelt fontosságú, szuperszénszálas kabint építettek hozzá, az újgenerációs cell-to-body (CTB) technológiával épített van. Ez példátlan, 54425 Nm/fok torziós merevséget és 11 tonnát meghaladó egyoldali nyomóterhelésnek ellenálló tetőt biztosít.

A Yangwang U9 pilótafülkéje két, 14 irányban állítható üléssel és Dynaudio Evidence Series csúcskategóriás audiorendszerrel büszkélkedhet, amelyek kiváló élményt biztosítanak a sofőrök és az utasok számára egyaránt. Az amerikai és európai értékesítésére kicsit többet kell várni, de Kínában már ezen a nyáron elkezdik forgalmazni. Sajnos nem csak a képességeivel, az árával is a legnagyobb prémium márkák közé kívánkozik, hiszen jelen állás szerint 233.411 dollárba, vagyis több mint 84 millió forintba fog kerülni.

Gábor János

Főoldali kép: BYD

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS