A DHL segítségével vált fenntartható repülőgép-üzemanyagra a Google

A DHL segítségével vált fenntartható repülőgép-üzemanyagra a Google
Gábor János  |  2024. 07. 25., 13:25

A két óriásvállalt együttműködése a DHL Express GoGreen Plus szolgáltatás keretében jött létre. A program arról szól, hogy a Google eszközeinek expressz szállításához a jövőben fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) kell használni, három kontinensen.

A DHL Amerikában, Ázsiában és Európában tankolja fel SAF-fal a repülőgépeit, ha azok fedélzetén Google rakománya utazik – osztotta meg közleményben a vállalat. Ez a kezdeményezés a Google azon stratégiájának része, amely a légi áruszállítás dekarbonizációs technológiáinak előmozdítását ösztönzi.

„A Google célja, hogy 2030-ra nettó zéró kibocsátást érjünk el a működésünk és az értékláncunk teljes egészén. Az, hogy optimalizáljuk a Google eszközök világméretű szállítását, kulcsfontosságú ezen az úton. A SAF program egy nagy lépés ebbe az irányba” – fogalmazott Omar Molina, a Google globális szállítási igazgatója.

„Biztosak vagyunk abban, hogy ez a megállapodás és a Google jelentős beruházása másokat is ösztönözni fog arra, hogy ugyanezt az irányt kövessék, elősegítve az alacsony kibocsátású szállítási szolgáltatásokra történő átállást fenntartható repülőgép-üzemanyag használatával” – fűzte hozzá John Pearson, a DHL Express vezérigazgatója.

A cégek együttműködése annak a pilot projektnek az alapjaira épül, amit 2023 júniusa és szeptembere között valósítottak meg, a SAF életképességének tesztelésével. A kísérlet sikere kötelezte el a Google-t amellett, hogy bővítse meglévő partnerségét a logisztikai világvállalattal. A DHL GoGreen Plus szolgáltatás célja a karbonkibocsátás csökkentése, SAF használatával, amit megújuló alapanyagokból, például hulladékokból állítanak elő, fenntartható alternatívát kínálva a hagyományos, kőolajból származó repülőgép-üzemanyagokra.

A DHL célja, hogy 2050-re nettó zéró kibocsátást érjen el, különösen a légi közlekedés területén, ami a vállalat karbonlábnyomának kb. 70 százalékát teszi ki.

Miért a SAF?

A fenntartható repülőgép üzemanyagok legnagyobb előnye, hogy jelentősen csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást. Az SAF gyártása során használt alapanyagok – amilyenek a (használt) növényi olajok, a mezőgazdasági hulladékok vagy akár az algák – kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hagyományos fosszilis üzemanyagok. Ennek eredményeként a SAF-ok használata akár 80 százalékkal csökkentheti a repülés karbonlábnyomát.

A gyártása és használata elősegíti új munkahelyek létrehozását és a gazdasági növekedést, hiszen az üzemanyag előállításához szükséges alapanyagok beszerzése, feldolgozása és elosztása munkahelyeket teremt a mezőgazdaságban, a feldolgozóiparban és a logisztikában, ráadásul a SAF technológiák fejlesztése és bevezetése innovációra ösztönzi az ipart, ami hosszú távon versenyképességet biztosít.

A fenntartható üzemanyagok használata hozzájárul az energiabiztonság növeléséhez is, hiszen az alapanyagai helyben előállíthatók, ezzel csökkentik az országok függőségét az importált fosszilis üzemanyagoktól. Mondanunk sem kell, hogy ez mekkora fegyvertény lehet fontos geopolitikai feszültségek idején, amikor az energiahordozók - akár a gépjármű üzemanyagok – ellátása is bizonytalanná válhat.

Az SAF bevezetése technológiai előnyökkel is jár. Az új üzemanyagok használata arra ösztönzi a repülőgépgyártókat és a légitársaságokat, hogy fejlesszék és korszerűsítsék a flottáikat, javítva ezzel az üzemanyag-hatékonyságot és csökkentve a karbantartási költségeket. Az ilyen fejlesztések hosszú távon hozzájárulhatnak a repülőgépipar fenntarthatóságának növeléséhez.

Főoldali kép: DHL

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS