A járvány miatt új profilt is felvett a Magyarországon 30 éves 3M

A járvány miatt új profilt is felvett a Magyarországon 30 éves 3M
2021. 11. 23., 16:47

A 3M idén 30 éve, az elsők között érkezett Kelet-Európába, ma pedig az innováció, a környezetvédelem, a fenntarthatóság és ‒ többek között ‒ a női egyenjogúság nagykövete a régióban több mint 4400 főt foglalkoztató amerikai multi.

„A rendszerváltás után az első nagy multinacionális cégek egyikeként jelentünk meg Magyarországon, az elmúlt három évtizedben pedig folyamatosan növeltük jelenlétünket – mutatott rá az évforduló kapcsán Radoslaw Kaskiewicz, a 3M kelet-európai alelnöke és ügyvezető igazgatója.

„Több, autóiparral kapcsolatos innovációs területen is vezető szerepet tölt be a cégünk. Ide tartozik az elektromobilizáció, a közlekedés biztonságosabbá tétele, illetve az autóipari súlycsökkentés, ami fenntarthatósági szempontból is kulcsfontosságú. A fejlesztési tevékenységünk mellett büszkék vagyunk arra is, hogy a járvány elleni küzdelmet FFP2/FFP3 arcmaszkok gyártásának növelésével segítettük. A társadalmi felelősségvállalás jegyében évek óta támogatunk gyermekeket segítő helyi szervezeteket, Magyarországon is" – jegyezte meg Bereznyák György, a 3M magyar részlegének cégvezetője, egyben a 3M kelet-európai vevőszolgálati vezetője.

A magyar képviselet bejegyzésére 1991-ben, a lengyel és a cseh piaci nyitásokkal egy időben került sor, majd később Szlovákiában, Ukrajnában és Georgiában (Grúzia) is megjelent a többek közt a Post-it jelölőcímkékről, fényvisszaverő közlekedési táblákról, és a Scotch szalagról is híres cég. A 3M napjainkig összesen mintegy 650 millió dollárt, mai árfolyamon mintegy 200 milliárd forintot invesztált régiós jelenlétébe.

A világszerte 90 000 főt foglalkoztató vállalat legnagyobb regionális gyártóbázisa a lengyel egység, ahol mintegy 12 ezer különböző terméket gyárt és exportál.

A cég azon kevés multinacionális szereplő egyike, amely nemcsak kereskedik a régióban ‒ köztük Magyarországon is – de kiemelkedően magas hozzáadott értékű tevékenységeinek egy részét is itt végzi, hozzájárulva ezzel a nemzetközi karriert építő, jól képzett tudományos és technológiai munkaerő helyben tartásához. A 3M híres arról, hogy mindenkori globális éves forgalmának 6 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre. A 3M a régió számos más vállalkozásának, köztük 2000 regionális partnerének is jó példát mutat azzal, hogy kiemelt figyelmet fordít az esélyegyenlőségre és a befogadó munkakörnyezetre.

A cég a környezetvédelem területén is iránymutató. Első ilyen programját (Pollution Preventing Program) még 1975-ben hirdette meg, napjainkban pedig arra törekszik a cég, hogy 2050-re teljes tevékenységét karbonsemlegessé tegye.

A cég a már említett autóipari példa mellett minden más területén és minden termék esetében külön figyelmet fordít a gyártás és termék életciklus során a környezeti lábnyomra és a minél magasabb újrahasznosíthatóságra. A 3M a következő 20 évben mintegy egymilliárd dollárt irányzott elő erre a célra, ami a vállalatot globálisan is az egyik leginkább környezettudatos céggé teszi a globális befektetők mezőnyében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 24., 09:37
Az árukézbesítő óriás radikális lépése fenntarthatósági szempontból kétszeres előnnyel jár, hiszen egyrészt a nem lebomló, műanyag légpárnák felhasználását 95 százalékkal csökkentette, másrészt olyan papír töltőanyaggal helyettesítette őket, ami egyszerre újrahasznosított és újrafelhasználható.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS