Extra energiát ad a platófedélbe épített napelem – Hatótávot is növelhetünk vele

Extra energiát ad a platófedélbe épített napelem – Hatótávot is növelhetünk vele
Gábor János  |  2024. 08. 08., 13:40

A tisztán elektromos pickupok extra hatótávot is nyerhetnek a jármű összecsukható platófedelébe ágyazott napelem révén, de az igazi előnye a magunkkal hordható, bárhol felhasználható energia lesz.

A NASDAQ-on jegyzett, amerikai Worksport már idén nyáron piacra dobhatja a SOLIS Solar Cover névre keresztelt platófedelet, ami képes napenergiát gyűjteni, álló helyzetben és menet közben egyaránt. A napelemes platófedél mellett elkezdik értékesíteni a COR Battery Systemet is, ami egy 11 kimenetes, hordozható áramellátó egység, akár 2 kW teljesítménnyel és 1,5 kWh-s kapacitással.

A Worksport szerint a SOLIS Solar Cover nemcsak védi a pickupok platóját, hanem a világon elsőként képes akár 650 watt teljesítményt generálni, ami elegendő a COR akkumulátorának feltöltéséhez. Az összegyűjtött napenergia napi 15-20 kilométer extra hatótávolságot jelenthet, ám a termékkel elsősorban olyan célcsoportra lőnek, amelynek fogyasztói amellett, hogy elektromos pickupot használnak, igénylik a hálózattól független (off-grid) hordozható áramforrást is. A felhasználása elég széleskörű lehet, az extra hatótávigénytől a szabadidős programokon és a motorsportokon át a mezőgazdasági tevékenységekig.

„A SOLIS fedél először az ún. MPPT (maximum power point tracking) töltésszabályzón keresztül csatlakozik a COR-hoz és az egyes akkumulátorokhoz, egy olyan firmware-t használva, ami egyszerre több akkumulátor töltését is irányítja”idézi a The Engineer a Worksport vezérigazgatóját. Steven Rossi hozzátette: a SOLIS fedelekben olyan monokristályos panelek vannak, amelyek megépítéséhez „a legújabb technológiával készült, rugalmas napelemeket és buszrudakat” használták. A panelek – fedeleként három darab – akár 25 százalékos hatékonysággal is működhetnek, miközben elég strapabíróak ahhoz, hogy ellenálljanak jégesőnek, szélnek és akár 130 km/h-s sebességnél fellépő vibrációnak is.

Gyári extra is lehet a platófedélbe ágyazott napelem

A vállalat a napelemes platófedél egyes típusait önállóan is tervezi értékesíteni (feltehetőleg univerzális méretben), de közben együttműködéseket kötne a gyártókkal, hogy a SOLIS adható extrája legyen újonnan értékesített pickupoknak, amelyek így további hatótávolságot és töltési hatékonyságot ígérnének a vevőknek.

A Hyundai Santa Cruz prototípusainak gyártása kapcsán már született egy ilyen megállapodás, de közben megindult a napelemes platófedél tesztelése más gyártók, például a Ford, a General Motors és a Stellantis járműtípusain is.

Rossi úgy véli, mind gyári extraként adva, mind utólagosan szerelve nagy előnyt jelenthet a SOLIS és a COR egy járműben, ami a világtól elvágva is képes energiát termelni a járműtulajdonosoknak. Ez a mobil napenergia-termelő lehetőség vészhelyzet (lerobbant EV feltöltése vagy kisebb eszközök, pl. szivattyúk üzemeltetése stb.) és célzott felhasználás esetén is rendkívül hasznos

„Hamarosan bemutatjuk a Worksport következő generációs innovációjának vízióját, amiben az összehajtható napelemes rendszereinket és akkumulátoros generátorainkat más alkalmazásokba, például pop-up nano hálózatokba és egyéb járművekbe, mint pótkocsikba és házakba is integráljuk” – ígérte a vezérigazgató.

A főoldali kép illusztráció. Forrás: Worksport

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS