Ezért választotta az Audi az e-tronhoz a Bridgestone-t

2019. 01. 21., 08:00

Az Audi legújabb, teljesen elektromos városi terepjárója, az Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba.

Az Audi a világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncsgyártó vállalatát, a Bridgestone-t választotta első, teljesen elektromos meghajtású, városi terepjárójához (SUV), az Audi e-tronhoz.

A két társaság közösen állította össze az új modellel szemben támasztott legfontosabb elvárásokat és jellemzőket tartalmazó listát, amelyen szerepel többek közt a lenyűgöző gyorsulás, a beltér kimagasló kényelme és csendessége, a legnagyobb fokú biztonság és a kompromisszummentes teljesítmény.

Az Audi döntése értelmében a modell hatféle, 19”-21” méretű – négy nyári és kettő téli – Bridgestone abronccsal kerül forgalomba gyári felszerelésként.

Sebesség és biztonság

A két elektromos motorral hajtott Audi e-tron lenyűgözően gyorsul, kevesebb, mint 6 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez álló helyzetből. A kezdetektől világos volt, hogy ehhez a teljesítményhez kiváló tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsokra lesz szükség, amelyek a lehető legjobb irányíthatóságot és kiváló fékezési teljesítményt biztosítanak.

A nyári abroncsok esetén a kifejezetten városi terepjárókhoz fejlesztett Bridgestone Alenza 001 típusra esett a választás, amely speciális blokkszerkezetének köszönhetően optimális tapadást, a kanyarokban jobb irányíthatóságot, és az egyenes szakaszokon nagyobb stabilitást biztosít. Nedves útfelületen való tapadás tekintetében az abroncs „A” EU abroncscímke besorolást kapott, ezért a legjobb termék a piacon.

A téli körülményekhez a Bridgestone a nedves, száraz, jeges, latyakos és havas úton is megbízható kanyarodási tulajdonságokkal és jó irányíthatósággal rendelkező Blizzak LM 001 abroncsot biztosítja. A kiváló tapadásról a Bridgestone Nano Pro-Tech polimerével gyártott, magas szilikatartalmú keverék gondoskodik.

Alacsony gördülési ellenállás az optimális hatótávolságért

A teljesen elektromos járművek esetén az egyik legfontosabb szempont a nagy hatótávolság. Ez kizárólag alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal érhető el – a Bridgestone abroncsai ebben a kategóriában az „A” EU abroncscímke besorolását kapták. A Bridgestone abroncsok tökéletes összhangot alkotnak az új Audi e-tronnal, amely így egyetlen töltéssel akár 400 km megtételére is képes. Az abroncsok kopás szempontjából is kiválóan teljesítenek, tökéletesen megfelelnek az elektromos Audi e-tron igényeinek és tulajdonságainak, optimális vezetési élményt és érzetet biztosítva.

A csend hangja

Az Audi márka a luxus és kényelem szinonimája. Mivel az e-tron az Audi első teljesen elektromos járműve, a gyártó hangsúlyozni kívánta az elektromos meghajtás előnyeit.

A szinte hangtalanul működő motor, a hangszigetelés, a kettős üvegezés és a speciális tömítőanyagok révén a vezető a motor hangja helyett a motor csendjét „hallhatja”. Pontosan megértve az Audi célját, a Bridgestone saját, szabadalmazott, B-Silent technológiával készült abroncsainak alkalmazását javasolta a beltéri zaj további csökkentéséhez – az abroncson belüli üreges részeket kitöltik a visszhangok megszüntetése érdekében, az abroncs falai és struktúrája erősebb, így kevesebb az útfelületen való gördülésből fakadó vibráció és visszhang.

Öröm és büszkeség

A döntés, hogy az Audi teljesen elektromos járművéhez, az e-tronhoz Bridgestone abroncsokat választottak gyári szerelésként, újabb lépés a két társaság már korábban kialakított szoros együttműködésének további erősítése felé, hiszen a Bridgestone már eddig is az Audi fő abroncsbeszállítója volt.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Audi választása társaságunkra esett, és úgy döntött, hogy legelső elektromos járművét, az Audi e-tront Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba” – mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMEA Eredeti Felszerelés részlegének alelnöke. 

A Belgiumban készülő Audi e-tron forgalmazása 2019. januárban kezdődik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 16., 16:20
Júliusra a kereslet visszaesésével párhuzamosan befékezett a használt panellakások drágulása, Kelet-Magyarországon pedig még csökkenésnek is indult az átlagáruk. A Duna House szakértője szerint a 3 százalékos hitel újabb lökést adhat ennek a szegmensnek, különös tekintettel az új finanszírozási konstrukció lakásokat érintő feltételei között szereplő 100 millió forintos értékhatárra és a maximum 1,5 millió forintos négyzetméterárra.
2025. 07. 15., 15:20
A már működő beruházási hitel mellett július 15-től elérhető a KKV Technológia Plusz Hitelprogram „B” komponense, a 70 milliárd forint keretösszegű kamatmentes forgóeszközhitel. A program a Nemzetgazdasági Minisztérium becslése szerint 4000–4500 vállalkozás számára nyújthat segítséget, különösen a fejlesztendő térségekben.

  Rovathírek: HIPA

A következő két évben több üzemegységet is épít, illetve bővít a Gyermelyi Zrt. A beruházási program egy új, teljesen automatizált magasraktárt, tésztagyári kapacitásbővítést és csomagolásfejlesztést foglal magában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS