Az Audi legújabb, teljesen elektromos városi terepjárója, az Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba.
Az Audi a világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncsgyártó vállalatát, a Bridgestone-t választotta első, teljesen elektromos meghajtású, városi terepjárójához (SUV), az Audi e-tronhoz.
A két társaság közösen állította össze az új modellel szemben támasztott legfontosabb elvárásokat és jellemzőket tartalmazó listát, amelyen szerepel többek közt a lenyűgöző gyorsulás, a beltér kimagasló kényelme és csendessége, a legnagyobb fokú biztonság és a kompromisszummentes teljesítmény.
Az Audi döntése értelmében a modell hatféle, 19”-21” méretű – négy nyári és kettő téli – Bridgestone abronccsal kerül forgalomba gyári felszerelésként.
Sebesség és biztonság
A két elektromos motorral hajtott Audi e-tron lenyűgözően gyorsul, kevesebb, mint 6 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez álló helyzetből. A kezdetektől világos volt, hogy ehhez a teljesítményhez kiváló tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsokra lesz szükség, amelyek a lehető legjobb irányíthatóságot és kiváló fékezési teljesítményt biztosítanak.
A nyári abroncsok esetén a kifejezetten városi terepjárókhoz fejlesztett Bridgestone Alenza 001 típusra esett a választás, amely speciális blokkszerkezetének köszönhetően optimális tapadást, a kanyarokban jobb irányíthatóságot, és az egyenes szakaszokon nagyobb stabilitást biztosít. Nedves útfelületen való tapadás tekintetében az abroncs „A” EU abroncscímke besorolást kapott, ezért a legjobb termék a piacon.
A téli körülményekhez a Bridgestone a nedves, száraz, jeges, latyakos és havas úton is megbízható kanyarodási tulajdonságokkal és jó irányíthatósággal rendelkező Blizzak LM 001 abroncsot biztosítja. A kiváló tapadásról a Bridgestone Nano Pro-Tech polimerével gyártott, magas szilikatartalmú keverék gondoskodik.
Alacsony gördülési ellenállás az optimális hatótávolságért
A teljesen elektromos járművek esetén az egyik legfontosabb szempont a nagy hatótávolság. Ez kizárólag alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal érhető el – a Bridgestone abroncsai ebben a kategóriában az „A” EU abroncscímke besorolását kapták. A Bridgestone abroncsok tökéletes összhangot alkotnak az új Audi e-tronnal, amely így egyetlen töltéssel akár 400 km megtételére is képes. Az abroncsok kopás szempontjából is kiválóan teljesítenek, tökéletesen megfelelnek az elektromos Audi e-tron igényeinek és tulajdonságainak, optimális vezetési élményt és érzetet biztosítva.
A csend hangja
Az Audi márka a luxus és kényelem szinonimája. Mivel az e-tron az Audi első teljesen elektromos járműve, a gyártó hangsúlyozni kívánta az elektromos meghajtás előnyeit.
A szinte hangtalanul működő motor, a hangszigetelés, a kettős üvegezés és a speciális tömítőanyagok révén a vezető a motor hangja helyett a motor csendjét „hallhatja”. Pontosan megértve az Audi célját, a Bridgestone saját, szabadalmazott, B-Silent technológiával készült abroncsainak alkalmazását javasolta a beltéri zaj további csökkentéséhez – az abroncson belüli üreges részeket kitöltik a visszhangok megszüntetése érdekében, az abroncs falai és struktúrája erősebb, így kevesebb az útfelületen való gördülésből fakadó vibráció és visszhang.
Öröm és büszkeség
A döntés, hogy az Audi teljesen elektromos járművéhez, az e-tronhoz Bridgestone abroncsokat választottak gyári szerelésként, újabb lépés a két társaság már korábban kialakított szoros együttműködésének további erősítése felé, hiszen a Bridgestone már eddig is az Audi fő abroncsbeszállítója volt.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Audi választása társaságunkra esett, és úgy döntött, hogy legelső elektromos járművét, az Audi e-tront Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba” – mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMEA Eredeti Felszerelés részlegének alelnöke.
A Belgiumban készülő Audi e-tron forgalmazása 2019. januárban kezdődik.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.