Nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban októberben

2019. 11. 19., 16:15

Bővült az Európai Unió autópiaca októberben. Szinte minden nagy tagállamban nőtt a forgalomba helyezett új gépkocsik száma a múlt hónapban.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) kedden azt közölte, hogy éves összevetésben októberben 8,7 százalékkal, 1 millió 177 ezer 746-ra emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban.

Októberben még soha ennyi új autót nem értékesítettek az EU-ban 2009 óta, amióta gyűjtik az adatokat.

Októberben a Németországban értékesített új autók száma 12,7 százalékkal, Franciaországban 8,7 százalékkal, Olaszországban 6,7 százalékkal, Spanyolországban pedig 6,3 százalékkal nőtt, ugyanakkor Nagy-Britanniában 6,7 százalékkal csökkent.

Az EU tagországaiban 2019 első tíz hónapjában 12 millió 946 ezer 921 új gépkocsit helyeztek üzembe, 0,7 százalékkal kevesebbet, mint a múlt év azonos időszakában.

Németország kivételével, ahol 3,4 százalék növekedést jegyeztek fel, az összes többi vezető európai piacon csökkent az új autók regisztrációja: Franciaországban 0,3 százalékkal, Olaszországban 0,8 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 2,9 százalékkal a tavalyi első tíz hónappal összevetve.

Az ACEA nyilvántartása szerint Magyarországon októberben tavaly októberhez képest 14 százalékkal, 12 ezer 451-re nőtt a forgalomba állított új autók száma.

Az idei első tíz hónapban Magyarországon 127 ezer 549 új autót regisztráltak, ami 10,4 százalékos növekedés. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS