Bővült az Európai Unió autópiaca októberben. Szinte minden nagy tagállamban nőtt a forgalomba helyezett új gépkocsik száma a múlt hónapban.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) kedden azt közölte, hogy éves összevetésben októberben 8,7 százalékkal, 1 millió 177 ezer 746-ra emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban.
Októberben még soha ennyi új autót nem értékesítettek az EU-ban 2009 óta, amióta gyűjtik az adatokat.
Októberben a Németországban értékesített új autók száma 12,7 százalékkal, Franciaországban 8,7 százalékkal, Olaszországban 6,7 százalékkal, Spanyolországban pedig 6,3 százalékkal nőtt, ugyanakkor Nagy-Britanniában 6,7 százalékkal csökkent.
Az EU tagországaiban 2019 első tíz hónapjában 12 millió 946 ezer 921 új gépkocsit helyeztek üzembe, 0,7 százalékkal kevesebbet, mint a múlt év azonos időszakában.
Németország kivételével, ahol 3,4 százalék növekedést jegyeztek fel, az összes többi vezető európai piacon csökkent az új autók regisztrációja: Franciaországban 0,3 százalékkal, Olaszországban 0,8 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 2,9 százalékkal a tavalyi első tíz hónappal összevetve.
Az ACEA nyilvántartása szerint Magyarországon októberben tavaly októberhez képest 14 százalékkal, 12 ezer 451-re nőtt a forgalomba állított új autók száma.
Az idei első tíz hónapban Magyarországon 127 ezer 549 új autót regisztráltak, ami 10,4 százalékos növekedés. (MTI)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.