Újrahasznosított műanyagból és tengeri moszatból építettek autót

Újrahasznosított műanyagból és tengeri moszatból építettek autót
2023. 11. 22., 15:10

A GAC Motor rendkívül sokoldalú, hidrogén üzemű koncepcióautót mutatott be a nemrég rendezett Kantoni Nemzetközi Autókiállításon. A modell karosszériája óceánból visszagyűjtött műanyagból, tengeri moszatból és más bioalapú anyagokból készült.

Azt gondolhatnánk, hogy a kínai gyártó ERA névre keresztelt, óceánokból visszagyűjtött műanyagok mellett tengeri moszatból és más (például tengeri algából készült) bioanyagokból épült autója már nem is lehetne fenntarthatóbb. Pedig az. A jellegzetes és elegáns formatervű SUV hidrogén üzemű, így nem elég, hogy a tömeggyártása csökkentené az óceáni hulladékmennyiséget, még az üzemeltetése is elenyésző, vagy inkább zéró karbonkibocsátással járna.

Az egyelőre csak koncepció szintjén létező ERA megtervezésében a GAC Motor kínai szakemberei mellett nemzetközi csapatok is részt vettek, például az Advanced Design Los Angeles-i és milánói irodából – osztotta meg az autógyártó. A közleményben elárulták: testreszabható kialakításra és egy olyan platform fejlesztésére törekedtek, ami több különböző energiaforrást képes hasznosítani az üzemeltetés során.

Az ERA hidrogén üzemanyagcellákkal és hátsó tengelyre épített, 200 kilowattos elektromos motorokkal rendelkezik, amelyek összesen 540 lóerősek. Ez a fejlett felépítés lenyűgöző, 800 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, anélkül, hogy bármilyen szennyezőanyagot is kibocsátana.

A GAC Motor legújabb büszkesége nem mellesleg egy masszív, nagy (5413 x 3132 mm), 4x4-es, változatos terepviszonyokra tervezett SUV-koncepció, ami remekül ötvözi a luxust a kimagasló teljesítménnyel. Rolls-Royce-okhoz hasonló ajtókkal rendelkezik, az orrába pedig vezetéstámogató rendszerekhez szükséges integrált érzékelőket és kamerákat rejtettek - egy olyan sajátos és bonyolult geometriai minta mellé, ami nagyban javítja a hőelvezetést.

 

A GAC szerint a belső formatervezés középpontjában szintén az ember áll: ívelt formákat és kiváló minőségű anyagokat, például különleges bőrkárpitot kapott. Érdekes innováció, hogy az anyósülés akár hátrafelé is fordítható, ha utassal, vagy a hátul ülő gyerekekkel akarunk út közben beszélgetni. További extra, hogy a hátsó üléssor középső része átalakítható, így akár plusz egy asztal is behelyezhető az utastérbe.

Bár mindez nagyon csábító és impozáns, egyelőre nincs róla hivatalos hír, hogy a GAC Motor tömeggyártásba küldeni az ERA modellt. Arra viszont nyugodtan mérget is vehetünk, hogy a koncepció elemeit felhasználja a jövőben érkező modellekben. Bízzunk benne, hogy a legerősebb motivációt a fenntartható anyagok használata és a zéró emissziós üzemeltetés jelenti a gyártó számára!

Gábor János

Főoldali kép: GAC Motor

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS