Kétszer gyorsabban csökken az autóipari reklámköltés, mint az autóipar

2020. 10. 16., 11:30

Az autóipari reklámköltés 2020-ban 21 százalékkal csökken 10 kulcsfontosságú piacon. Ez két és félszer gyorsabb, mint a teljes reklámpiac csökkenése ezeken a piacokon a Zenith Automotive Advertising Expenditure Forecasts (Autóipari Reklámkiadási Előrejelzések) szerint.

A koronavírus-járvány terjedése és a világgazdaságra mért hatása miatt a vásárlók pénzügyi jövője bizonytalanná vált és nem hajlandóak nagy értékű vásárlásokra. A kereslet és kínálat okozta nyomásnak köszönhetően az autómárkák drasztikus reklámköltségvetés csökkentésre kényszerültek, amikor a krízis súlyossága nyilvánvalóvá vált.

Ennek ellenére, az autóipari reklámköltés várhatóan felülmúlja a reklámpiacot 2021-ben és 2022-ben egyaránt, 10.5  százalékos növekedéssel 2021-ben és 11.4 százalékos növekedéssel 2022-ben. Kezdetben a 2020-as nagy visszaesés miatt könnyebb lesz az összehasonlítás 2021-ben, de a késleltetett vásárlási döntések és a közösségi, illetve a tömegközlekedés tartós elkerülése miatt várható, hogy 2017 óta először növekedjen a személygépkocsi eladások száma. Ez az autóipari reklámozás folyamatos növekedéséhez vezet 2022-ben.

A 2021-ben és 2022-ben várható sebes fellendülés ellenére az autóipari reklámozás 2022-ben várhatóan 2.8 százalékkal elmarad a 2019-es adatoktól. Magyarországon az autóipari szektor reklámköltése 2019 első három negyedévében 6 százalékkal növekedett 2018 ugyanezen időszakához képest.

Ezzel szemben 2020 első három negyedévében átlagosan 25 százalékos csökkenés tapasztalható a tavalyi adatokhoz képest. A COVID-19 járványhelyzet által leginkább sújtott hónapok az április-májusi időszakok voltak, vannak olyan médiatípusok mint például a mozi, ahol a teljes reklámköltés megszűnt, mivel a mozik is zárva tartottak.

A Zenith várakozásai alapján az autómárkák kizárólag a digitális csatornákon fognak 9 százalékkal többet költeni 2022-ban, mint 2019-ben. A napilap reklámköltés 27 százalékkal alacsonyabb lesz 2022-ben, mint 2019-ben, míg a magazin reklámköltés esetében 28 százalékos visszaesés várható. Az előrejelzések szerint a közterületi autóipari reklámköltés 2019 és 2022 között nettó 10 százalékkal csökken, míg a mozis reklámköltés 16 százalékkal esik vissza.

A televíziós és rádiós média továbbra is fontos terület az autóipari reklámozás számára, ahol viszonylag visszafogott, 6, illetve 7 százalékos visszaesés várható 2019. és 2022. között. Magyarországon az autóipar számára offline kommunikációs szempontból fontos területek továbbra is a televízió, a rádió és az out of home.

A digitalizáció fejlődésével előtérbe kerülnek az adatalapú és különböző precíziós targetálási megoldások, amelyek a digitális csatorna további térnyerését fogják eredményezni. A szektor relámköltésében a print és a mozi kategóriákban továbbra is csökkenő tendecia várható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS