Leállították a futószalagot a Ford spanyolországi üzemében

2018. 11. 17., 11:00

Keresletcsökkenés miatt szünetelt a gyártás a Ford spanyolországi járműgyártó üzemében pénteken.

A Ford almussafesi gyárában novemberben ez már a második alkalom, amikor leállították a termelést, amint erről korábban megállapodott a munkáltató és az egyik legnagyobb dolgozói érdekképviselet, a Spanyol Munkások Általános Szövetsége (UGT).

A november és január közötti időszakra úgynevezett ideiglenes foglalkozási szabályozást (ERTE) fogadtak el, amelyben rögzítették, hogy a járműgyártó részlegen összesen kilenc, a motorgyártó részlegen pedig tizenhárom napon szünetel a termelés ebben a három hónapban.

A vállalatnak nehézségei vannak, amelyek hatással lesznek minden európai üzemre – közölte Carlos Faubel, az almussafesi üzemi tanács elnöke az El País című országos spanyol napilappal, miután előző nap az európai cégvezetés Kölnben tárgyalt a vállalati érdekképviseletekkel.

Az újság által közzétett céges jelentés szerint január óta 1,5 százalékkal esett a Ford európai értékesítése, amellyel a márkák között a harmadik helyen áll a Volkswagen és a Renault után.

Almussafesben 7600 embert foglalkoztat a Ford, a gyárban összesen több mint 1800 járművet szerelnek össze naponta.

A valenciai autonóm kormány a jövő évben költségvetéséből 23,3 millió euró támogatást nyújt a területén működő üzemnek, amelyet ezzel együtt összesen 54,3 millió euróval támogatott 2016 óta.

MTI/Fehér Krisztina, Madrid

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS