Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

2019. 02. 05., 08:00

Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is.

A digitalizáció és a hatékonyságnövelés jegyében telt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tavalyi éve. Az abroncsgyártó befejezte a mesterséges intelligencia alapú, digitális abroncsgyártó gépeinek telepítését a 2017-ben, 85 milliárd forintos beruházással átadott második gyáregységében. Ennek köszönhetően 3,6 millióról 5 millió darab abroncsra növelte éves termelését.

A nemzetközi szinten is korszerű, Japánon kívül kizárólag a Bridgestone tatabányai gyárában alkalmazott technológiával vállalatunk immár nagy mennyiségben és egyenletes minőségben képes innovatív gumiabroncsokat gyártani a nemzetközi és hazai autógyártók igényeinek megfelelően” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

A folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhető, hogy az abroncsgyártó sikerrel felelt meg több nagy autógyártó auditján, és gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek, beszállítói minősítése pedig további gyártóknál is folyamatban van.

Ennek eredményeként a tatabányai Bridgestone immár sokféle autómodellhez gyárt és szállít abroncsokat eredeti gyári szerelésként. Ezek között megtalálhatók például az Audi Q3, a Seat Leon, a BMW X1, a Mini Contryman, valamint a BMW F45 és a végéhez közeledik a Mercedes Benz C-Class modellekre szánt abroncsok fejlesztése is.

A Bridgestone Tatabánya tavaly, következő nagyberuházása első ütemeként, 9,2 milliárd forintos befektetéssel egy új, 10.000 négyzetméteres raktárt épített, amellyel 600.000 abroncsra növelte raktárkapacitását. A bővítés részeként elkészült a cég oktató- és látogatóközpontja is.

A vállalat tavaly kétszáz fővel 1.200-ra növelte a dolgozói létszámát. A cég célja, hogy 2020-ban már 7,2 millió abroncsot gyártson, amelynek eléréséhez 2019-ben további kapacitásbővítést hajt végre, amivel napi termelése 2.300 darab abronccsal nő. A vállalat ehhez új gépeket telepít és további munkatársakat is felvesz.

A Bridgestone Tatabánya beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS