Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

2019. 02. 05., 08:00

Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is.

A digitalizáció és a hatékonyságnövelés jegyében telt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tavalyi éve. Az abroncsgyártó befejezte a mesterséges intelligencia alapú, digitális abroncsgyártó gépeinek telepítését a 2017-ben, 85 milliárd forintos beruházással átadott második gyáregységében. Ennek köszönhetően 3,6 millióról 5 millió darab abroncsra növelte éves termelését.

A nemzetközi szinten is korszerű, Japánon kívül kizárólag a Bridgestone tatabányai gyárában alkalmazott technológiával vállalatunk immár nagy mennyiségben és egyenletes minőségben képes innovatív gumiabroncsokat gyártani a nemzetközi és hazai autógyártók igényeinek megfelelően” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

A folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhető, hogy az abroncsgyártó sikerrel felelt meg több nagy autógyártó auditján, és gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek, beszállítói minősítése pedig további gyártóknál is folyamatban van.

Ennek eredményeként a tatabányai Bridgestone immár sokféle autómodellhez gyárt és szállít abroncsokat eredeti gyári szerelésként. Ezek között megtalálhatók például az Audi Q3, a Seat Leon, a BMW X1, a Mini Contryman, valamint a BMW F45 és a végéhez közeledik a Mercedes Benz C-Class modellekre szánt abroncsok fejlesztése is.

A Bridgestone Tatabánya tavaly, következő nagyberuházása első ütemeként, 9,2 milliárd forintos befektetéssel egy új, 10.000 négyzetméteres raktárt épített, amellyel 600.000 abroncsra növelte raktárkapacitását. A bővítés részeként elkészült a cég oktató- és látogatóközpontja is.

A vállalat tavaly kétszáz fővel 1.200-ra növelte a dolgozói létszámát. A cég célja, hogy 2020-ban már 7,2 millió abroncsot gyártson, amelynek eléréséhez 2019-ben további kapacitásbővítést hajt végre, amivel napi termelése 2.300 darab abronccsal nő. A vállalat ehhez új gépeket telepít és további munkatársakat is felvesz.

A Bridgestone Tatabánya beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS