A Toyota újra feltalálja a belső égésű motort, hogy fenntartható legyen

A Toyota újra feltalálja a belső égésű motort, hogy fenntartható legyen
Gábor János  |  2024. 05. 29., 14:10

A legnagyobb autógyártó új motorjai képesek megfelelni a szigorúbb kibocsátási előírásoknak, és különböző járműveket is meghajtanak, a hibridektől a bioüzemanyaggal működő járművekig.

A Toyota új, sokoldalú belső égésű motorok kifejlesztésével fogad a közlekedés trendjeinek alakulására, magyarán nem hisz abban, hogy kizárólag az elektromos meghajtású járműveké lenne a jövő. Egy keddi médiaeseményen két partnerével, a Subaruval és a Mazdával közösen mutatta be készülő, 1,5 és 2,0 literes motorjait, amelyek lényegesen kisebb térfogattal büszkélkedhetnek jelenlegi társaikhoz képest, mégis, ugrásszerű fejlődést jelenthetnek az autóiparban.

„Ezekkel a motorokkal mindhárom vállalat célja a motorokkal, akkumulátorokkal és más elektromos meghajtási egységekkel való integráció optimalizálása”idézi a Reuters a Toyota közleményét. E szerint a három vállalat – a dekarbonizációra való közös törekvésétől hajtva – a szén-dioxidot tette elsődleges ellenfelévé. Úgy vélik, a motorok következő generációja döntő szerepet fog játszani a karbonsemlegesség elérésében, de közben a teljesítmény növelése is előtérben marad.

Ilyenek a Toyota szerint a jövő belső égésű motorjai

Az autógyártónak meggyőződése, hogy a nagy hatékonyságú és teljesítményű motorok kompaktabbak is lesznek, ami alacsonyabb motorháztetőt, jobb formatervezést és jobb aerodinamikát tesz lehetővé, és ezek a tényezők egytől egyig növelik az üzemanyag-hatékonyságot.

A fejlesztés keretében egy új 1,5 literes motort fejlesztenek. Ez tíz százalékkal kisebb és könnyebb, mint a jelenlegi 1,5 literes motorok, amilyenek például Yaris modelleket hajtanak. Ennek szellemben született egy új 2,0 literes turbómotor is, ami hasonló méret- és súlycsökkenést ér el a nagyobb modellekben, mondjuk a jelenleg 2,4 literes turbómotorokkal szerelt SUV-kban.

„Annak érdekében, hogy a vásárlóinknak változatos lehetőségeket kínáljunk a szén-dioxid-semlegesség eléréséhez, fel kell vállalnunk a kihívást, hogy olyan motorokat fejlesszünk, amelyek összhangban vannak a jövő energiakörnyezetével” – mutatott rá Koji Sato, a Toyota Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. Határidőt azonban sem ő, sem a vállalat nem közölt arra vonatkozóan, hogy a Toyota mikor dobja piacra az új motorsorozattal felszerelt modelleket.

Alternatív technológiákra voksolnak

A Toyota lépésre éppen akkor kerül sor, amikor a főbb autópiacok szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák bevezetésére készülnek. Az Európai Unió 2030-ban tervezi bevezetni az „Euro 7” elnevezésű új szabványt személygépkocsikra és kisteherautókra. Ez az intézkedés előfutára annak a tervnek, hogy 2035-től teljesen leállítaná az új karbonkibocsátó autók értékesítését. A hibrid járművek területén úttörő Toyota óvatosan közelíti meg a járművei jövőbeni szén-dioxid-mentesítésére vonatkozó terveit. Azt tervezi, hogy megtartja erős lábát a hibrid technológiában, miközben más lehetőségeket, például bioüzemanyaggal és hidrogénnel töltött modelleket fejleszt.

Főoldali kép: Toyota

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS