A Toyota újra feltalálja a belső égésű motort, hogy fenntartható legyen

A Toyota újra feltalálja a belső égésű motort, hogy fenntartható legyen
Gábor János  |  2024. 05. 29., 14:10

A legnagyobb autógyártó új motorjai képesek megfelelni a szigorúbb kibocsátási előírásoknak, és különböző járműveket is meghajtanak, a hibridektől a bioüzemanyaggal működő járművekig.

A Toyota új, sokoldalú belső égésű motorok kifejlesztésével fogad a közlekedés trendjeinek alakulására, magyarán nem hisz abban, hogy kizárólag az elektromos meghajtású járműveké lenne a jövő. Egy keddi médiaeseményen két partnerével, a Subaruval és a Mazdával közösen mutatta be készülő, 1,5 és 2,0 literes motorjait, amelyek lényegesen kisebb térfogattal büszkélkedhetnek jelenlegi társaikhoz képest, mégis, ugrásszerű fejlődést jelenthetnek az autóiparban.

„Ezekkel a motorokkal mindhárom vállalat célja a motorokkal, akkumulátorokkal és más elektromos meghajtási egységekkel való integráció optimalizálása”idézi a Reuters a Toyota közleményét. E szerint a három vállalat – a dekarbonizációra való közös törekvésétől hajtva – a szén-dioxidot tette elsődleges ellenfelévé. Úgy vélik, a motorok következő generációja döntő szerepet fog játszani a karbonsemlegesség elérésében, de közben a teljesítmény növelése is előtérben marad.

Ilyenek a Toyota szerint a jövő belső égésű motorjai

Az autógyártónak meggyőződése, hogy a nagy hatékonyságú és teljesítményű motorok kompaktabbak is lesznek, ami alacsonyabb motorháztetőt, jobb formatervezést és jobb aerodinamikát tesz lehetővé, és ezek a tényezők egytől egyig növelik az üzemanyag-hatékonyságot.

A fejlesztés keretében egy új 1,5 literes motort fejlesztenek. Ez tíz százalékkal kisebb és könnyebb, mint a jelenlegi 1,5 literes motorok, amilyenek például Yaris modelleket hajtanak. Ennek szellemben született egy új 2,0 literes turbómotor is, ami hasonló méret- és súlycsökkenést ér el a nagyobb modellekben, mondjuk a jelenleg 2,4 literes turbómotorokkal szerelt SUV-kban.

„Annak érdekében, hogy a vásárlóinknak változatos lehetőségeket kínáljunk a szén-dioxid-semlegesség eléréséhez, fel kell vállalnunk a kihívást, hogy olyan motorokat fejlesszünk, amelyek összhangban vannak a jövő energiakörnyezetével” – mutatott rá Koji Sato, a Toyota Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. Határidőt azonban sem ő, sem a vállalat nem közölt arra vonatkozóan, hogy a Toyota mikor dobja piacra az új motorsorozattal felszerelt modelleket.

Alternatív technológiákra voksolnak

A Toyota lépésre éppen akkor kerül sor, amikor a főbb autópiacok szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák bevezetésére készülnek. Az Európai Unió 2030-ban tervezi bevezetni az „Euro 7” elnevezésű új szabványt személygépkocsikra és kisteherautókra. Ez az intézkedés előfutára annak a tervnek, hogy 2035-től teljesen leállítaná az új karbonkibocsátó autók értékesítését. A hibrid járművek területén úttörő Toyota óvatosan közelíti meg a járművei jövőbeni szén-dioxid-mentesítésére vonatkozó terveit. Azt tervezi, hogy megtartja erős lábát a hibrid technológiában, miközben más lehetőségeket, például bioüzemanyaggal és hidrogénnel töltött modelleket fejleszt.

Főoldali kép: Toyota

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-21 21:10:27
Az elmúlt napokra jellemző kánikula miatt továbbra is fennáll az erdőtüzek kockázata, ezért a hatóságok Bács-Kiskun és Csongrád-Csanád mellett június 22-től Baranya, Békés, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is tűzgyújtási tilalmat rendelnek el.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS