A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát
2024. 02. 20., 12:10

Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.

A BYD, a világ vezető elektromosjármű-gyártója bemutatta legújabb plug-in hibrid modelljének frissített változatát, a Qin Plus DM-i-t. Ezzel a lépéssel – és főleg az autóra tapasztott árcédulával – kitette a stukkert az asztalra a Volkswagennel és a Toyotával szemben, hisz’ egyértelműen az ő vevőkörükre pályázik. A riválisoknak tényleg főhet a feje, mivel a Glory Edition névre keresztelt kocsi nem elég, hogy képességeiben vetekszik a kategóriájában szereplő VW Lavidával (ami nagyjából a kínai Bora) és a Corollával, még jelentősen olcsóbb is. A modell induló ára 11 ezer dollár lesz, ami jelenlegi árfolyamon nincs négymillió forint.

A BYD a Weibon tett közzé nyilatkozatot az új kocsiról – vette észre a South China Morning Post a Weibon. A mikroblogon a gyártó kijelentette: „az árba beleremegnek majd a benzines autók gyártói”, majd a Glory Editiont a kompakt autók szegmensének új etalonjaként pozícionálta. A vállalat stratégiai lépése összhangban van a BYD eddig is ismert elkötelezettségével arra, hogy felgyorsítsa a fosszilis üzemanyaggal működő járművekről az elektromos meghajtásra való átállást – és közben lehetőleg képen törölje az önhittsége miatt egyre nagyobb szorításba kerülő európai és amerikai autóipart.

Ennyivel lesz olcsóbb a BYD új plug-in hibridje

A Glory Edition 20 százalékkal olcsóbb a saját elődjénél, 15 százalékkal a konkurens Volkswagen Lavidánál, 40 százalékkal a Toyota Corollánál és 50 százalékkal a nagy hibrid kedvenc Toyota Priusnál – persze minden esetben az induló árat figyelembe véve. Ha a BYD valóban tartani tudja a négymillió forint körüli alapárat és a kocsi képességei legalább megközelítik a vetélytársak modelljeiét, akkor a benzines kocsiról hibridre váltó vevők keresve sem találnak majd ideálisabb jelöltet a Qin Plus Glory Editionnél. Az autó rásegítő akkumulátora önmagában 55 kilométeres hatótávra elég, ami a plug-in hibridek között kimagaslónak számít, de a döntő tényező nyilván a megfizethetőség lesz, főleg Kínában, ahol az utakon kerülő minden öt új autóból kettő már rendelkezik akkumulátoros meghajtással. Egy ilyen piacra belépni, ennyire pénztárcabarát kocsival, alighanem biztos siker, ráadásul széles társadalmi réteget céloz: a fiatalokat, akiknek még nem elég magas a bére prémium kategóriájú járművek vásárlásához.

A BYD stratégiai megközelítése az árképzés terén nem új: 2023 áprilisában mutatták be a 3,7 millió forintos, belépő szintű ferdehátú Seagull-t, ami nem hibrid, hanem már teljesen elektromos, 305 kilométeres hatótávval. Ez a modell is a Toyotára lő, hiszen a Yaris EV-alternatívája akar lenni, csak éppen bő 600 ezer forinttal alacsonyabb induló áron.

Robbanásszerű bővülést hajtanak végre

A BYD kezdetben csak a Tesla életét nehezítette meg, hisz’ 30 százalékkal olcsóbban kínált prémium kategóriájú EV-ket, de immáron egyértelmű, hogy jóval szélesebb vevőkörre vágyik. Az esélyeit jelentősen növelik az innovatív lítium-vas-foszfát akkumulátorai, amelyek nagyobb energiasűrűséggel és a túlmelegedéssel szembeni fokozottabb ellenállással váltak versenyképessé. A márka térhódításának irama egyébként eddig is elképesztő volt: 2023-ban 3,02 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet szállítottak le világszerte, ami 62,3 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Gábor János

Főoldali kép: BYD

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS