A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát
2024. 02. 20., 12:10

Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.

A BYD, a világ vezető elektromosjármű-gyártója bemutatta legújabb plug-in hibrid modelljének frissített változatát, a Qin Plus DM-i-t. Ezzel a lépéssel – és főleg az autóra tapasztott árcédulával – kitette a stukkert az asztalra a Volkswagennel és a Toyotával szemben, hisz’ egyértelműen az ő vevőkörükre pályázik. A riválisoknak tényleg főhet a feje, mivel a Glory Edition névre keresztelt kocsi nem elég, hogy képességeiben vetekszik a kategóriájában szereplő VW Lavidával (ami nagyjából a kínai Bora) és a Corollával, még jelentősen olcsóbb is. A modell induló ára 11 ezer dollár lesz, ami jelenlegi árfolyamon nincs négymillió forint.

A BYD a Weibon tett közzé nyilatkozatot az új kocsiról – vette észre a South China Morning Post a Weibon. A mikroblogon a gyártó kijelentette: „az árba beleremegnek majd a benzines autók gyártói”, majd a Glory Editiont a kompakt autók szegmensének új etalonjaként pozícionálta. A vállalat stratégiai lépése összhangban van a BYD eddig is ismert elkötelezettségével arra, hogy felgyorsítsa a fosszilis üzemanyaggal működő járművekről az elektromos meghajtásra való átállást – és közben lehetőleg képen törölje az önhittsége miatt egyre nagyobb szorításba kerülő európai és amerikai autóipart.

Ennyivel lesz olcsóbb a BYD új plug-in hibridje

A Glory Edition 20 százalékkal olcsóbb a saját elődjénél, 15 százalékkal a konkurens Volkswagen Lavidánál, 40 százalékkal a Toyota Corollánál és 50 százalékkal a nagy hibrid kedvenc Toyota Priusnál – persze minden esetben az induló árat figyelembe véve. Ha a BYD valóban tartani tudja a négymillió forint körüli alapárat és a kocsi képességei legalább megközelítik a vetélytársak modelljeiét, akkor a benzines kocsiról hibridre váltó vevők keresve sem találnak majd ideálisabb jelöltet a Qin Plus Glory Editionnél. Az autó rásegítő akkumulátora önmagában 55 kilométeres hatótávra elég, ami a plug-in hibridek között kimagaslónak számít, de a döntő tényező nyilván a megfizethetőség lesz, főleg Kínában, ahol az utakon kerülő minden öt új autóból kettő már rendelkezik akkumulátoros meghajtással. Egy ilyen piacra belépni, ennyire pénztárcabarát kocsival, alighanem biztos siker, ráadásul széles társadalmi réteget céloz: a fiatalokat, akiknek még nem elég magas a bére prémium kategóriájú járművek vásárlásához.

A BYD stratégiai megközelítése az árképzés terén nem új: 2023 áprilisában mutatták be a 3,7 millió forintos, belépő szintű ferdehátú Seagull-t, ami nem hibrid, hanem már teljesen elektromos, 305 kilométeres hatótávval. Ez a modell is a Toyotára lő, hiszen a Yaris EV-alternatívája akar lenni, csak éppen bő 600 ezer forinttal alacsonyabb induló áron.

Robbanásszerű bővülést hajtanak végre

A BYD kezdetben csak a Tesla életét nehezítette meg, hisz’ 30 százalékkal olcsóbban kínált prémium kategóriájú EV-ket, de immáron egyértelmű, hogy jóval szélesebb vevőkörre vágyik. Az esélyeit jelentősen növelik az innovatív lítium-vas-foszfát akkumulátorai, amelyek nagyobb energiasűrűséggel és a túlmelegedéssel szembeni fokozottabb ellenállással váltak versenyképessé. A márka térhódításának irama egyébként eddig is elképesztő volt: 2023-ban 3,02 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet szállítottak le világszerte, ami 62,3 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Gábor János

Főoldali kép: BYD

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS