A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát
2024. 02. 20., 12:10

Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.

A BYD, a világ vezető elektromosjármű-gyártója bemutatta legújabb plug-in hibrid modelljének frissített változatát, a Qin Plus DM-i-t. Ezzel a lépéssel – és főleg az autóra tapasztott árcédulával – kitette a stukkert az asztalra a Volkswagennel és a Toyotával szemben, hisz’ egyértelműen az ő vevőkörükre pályázik. A riválisoknak tényleg főhet a feje, mivel a Glory Edition névre keresztelt kocsi nem elég, hogy képességeiben vetekszik a kategóriájában szereplő VW Lavidával (ami nagyjából a kínai Bora) és a Corollával, még jelentősen olcsóbb is. A modell induló ára 11 ezer dollár lesz, ami jelenlegi árfolyamon nincs négymillió forint.

A BYD a Weibon tett közzé nyilatkozatot az új kocsiról – vette észre a South China Morning Post a Weibon. A mikroblogon a gyártó kijelentette: „az árba beleremegnek majd a benzines autók gyártói”, majd a Glory Editiont a kompakt autók szegmensének új etalonjaként pozícionálta. A vállalat stratégiai lépése összhangban van a BYD eddig is ismert elkötelezettségével arra, hogy felgyorsítsa a fosszilis üzemanyaggal működő járművekről az elektromos meghajtásra való átállást – és közben lehetőleg képen törölje az önhittsége miatt egyre nagyobb szorításba kerülő európai és amerikai autóipart.

Ennyivel lesz olcsóbb a BYD új plug-in hibridje

A Glory Edition 20 százalékkal olcsóbb a saját elődjénél, 15 százalékkal a konkurens Volkswagen Lavidánál, 40 százalékkal a Toyota Corollánál és 50 százalékkal a nagy hibrid kedvenc Toyota Priusnál – persze minden esetben az induló árat figyelembe véve. Ha a BYD valóban tartani tudja a négymillió forint körüli alapárat és a kocsi képességei legalább megközelítik a vetélytársak modelljeiét, akkor a benzines kocsiról hibridre váltó vevők keresve sem találnak majd ideálisabb jelöltet a Qin Plus Glory Editionnél. Az autó rásegítő akkumulátora önmagában 55 kilométeres hatótávra elég, ami a plug-in hibridek között kimagaslónak számít, de a döntő tényező nyilván a megfizethetőség lesz, főleg Kínában, ahol az utakon kerülő minden öt új autóból kettő már rendelkezik akkumulátoros meghajtással. Egy ilyen piacra belépni, ennyire pénztárcabarát kocsival, alighanem biztos siker, ráadásul széles társadalmi réteget céloz: a fiatalokat, akiknek még nem elég magas a bére prémium kategóriájú járművek vásárlásához.

A BYD stratégiai megközelítése az árképzés terén nem új: 2023 áprilisában mutatták be a 3,7 millió forintos, belépő szintű ferdehátú Seagull-t, ami nem hibrid, hanem már teljesen elektromos, 305 kilométeres hatótávval. Ez a modell is a Toyotára lő, hiszen a Yaris EV-alternatívája akar lenni, csak éppen bő 600 ezer forinttal alacsonyabb induló áron.

Robbanásszerű bővülést hajtanak végre

A BYD kezdetben csak a Tesla életét nehezítette meg, hisz’ 30 százalékkal olcsóbban kínált prémium kategóriájú EV-ket, de immáron egyértelmű, hogy jóval szélesebb vevőkörre vágyik. Az esélyeit jelentősen növelik az innovatív lítium-vas-foszfát akkumulátorai, amelyek nagyobb energiasűrűséggel és a túlmelegedéssel szembeni fokozottabb ellenállással váltak versenyképessé. A márka térhódításának irama egyébként eddig is elképesztő volt: 2023-ban 3,02 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet szállítottak le világszerte, ami 62,3 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Gábor János

Főoldali kép: BYD

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS