Autópiac

Itt találod az összes cikket a „autópiac” témában!

A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.
2023. 10. 05., 11:41
Idén már csupán minden nyolcadik új autó dízelhajtású

Továbbra is a hibrid kategóriába tartozó személyautók vezetik az eladási listát Magyarországon. A tisztán benzinesek aránya 39, a dízeleseké 12 százalék, a teljesen elektromos autók részaránya elérte az 5 százalékot – olvasható a JóAutók.hu összefoglalójában.

2023. 03. 08., 10:41
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok

Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az „újautósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.

2021. 10. 07., 18:15
Már a kicsit megemelt és „körbeműanyagozott” modelleket is SUV-nak hívják

A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak: a Használtautó.hu adatai szerint kétszer annyi vásárló keres használt SUV-okat, mint 5 éve.

2021. 07. 28., 13:30
Az új hibridautók száma már a benzinesekét is előzi idén

Jelentősen megugrott idén a hibrid hajtású személyautók eladási aránya Magyarországon: az első félévben forgalomba helyezett 64 800 autónak már 43 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral, szemben a tavalyi 27 százalékkal.

2021. 04. 28., 10:45
Nem trendi a dízel autó Romániában

Romániában még mindig sokan vásárolnak használt gépkocsit, de egyre kevesebben dízelt. Az újabb gépkocsik minősége műszaki szempontból nem javul, szándékosan rövidebb élettartamúra tervezik, hiszen így lehet ösztönözni a vásárlást.

2021. 03. 04., 10:15
GKI: nő, de rohamosan öregszik a személygépkocsi-állomány

Magyarországon a személygépkocsik száma 2010 és 2019 között 28 százalékkal, 828 ezerrel, 3,8 millióra emelkedett, miközben az autók átlagos életkora három évvel meghosszabbodott – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

2021. 01. 16., 14:00
Autóvásárlási rohamra számíthatunk idén

Sokan hosszú távon is felhagynának a tömegközlekedéssel a koronavírus-járvány miatt – derül ki az EY 3300 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A hirtelen megváltozó keresletre a járműiparnak is fel kell készülnie.

2020. 10. 12., 19:00

Szeptemberben a magyar járműpiac növekedés ért el, az új autóknál 18,6 százalékos, a furgonoknál pedig 43,9 százalékos volt az éves emelkedés. Bár ez fordulatot jelent a korábbi hónapok negatív eredményeihez képest, a korábbi adatokat nézve nem számítanak kiugrónak a szeptemberi eladások és a növekedés részben a bázishatásnak köszönhető.

2020. 05. 28., 10:45
Ennyi zöld autó fut az utakon Romániában

A hivatalos statisztikák szerint egyre nő az elektromos autók száma a romániai utakon, jelenlétük azonban alig észlelhető. Az utcai töltők hiányában egyelőre inkább csak a kertes házban lakóknak éri meg az elektromos gépkocsi.

2020. 02. 18., 16:00
Nincs változás, változatlanul egyre öregebb autókkal járunk

Hiába nőtt – több mint 15 százalékkal – évtizedes csúcsára, 158 ezerre az újautó-eladások száma 2019-ben, a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora tavaly év végére elérte a 14,4 évet, szemben az egy évvel korábbi 14,2 évvel.

2019. 07. 23., 12:30
Ezért látunk ennyi luxusautót Budapesten

Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére nőtt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat.

2018. 12. 05., 09:00
A repülőgépes biznisz felé is nyitna az autójogász

Új külföldi piacok felkutatásában is lát fantáziát dr. Barta Anita autójogász, több vállalkozás (társ)tulajdonosa. A jövőben szeretne üzleti kávézót nyitni, árulta el az Üzletemnek, de a repülőgépes biznisz szintén foglalkoztatja.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS