A magyarok 15 százaléka ragaszkodik a megszokott termékekhez, míg a világban csupán 8 százalékos a márkahűség – derül ki egy kutatásból.
Az európai fogyasztók egyharmada, a magyarok több mint egyötöde szívesen próbál ki új dolgokat, míg az adat globálisan 42 százalék – írja a Kreatív Online a Nielsen piackutató globális kutatási eredményeit ismertetve.
A magyarok 15 százaléka ragaszkodik megszokott márkáihoz. A kontinens legkísérletezőbb népe a török, míg legkevésbé az észtek csábulnak el egy-egy új termék/márka miatt.
„A magyar fogyasztók felét a családi és baráti ajánlások is befolyásolják márkaválasztáskor” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
A márkaváltás legfőbb indokaként a fogyasztók leginkább a jobb ár-érték arányt nevezték meg (globálisan 39 százalék). A hazai fogyasztók „márkahűtlenségét” szintén ez vezeti (34 százalék).
A magyarok leginkább kávé-tea, háztartási tisztítószerek, sampon és hajbalzsam terén ragaszkodnak megszokott márkáikhoz. Bevallásuk szerint főleg Magyarországon gyártott terméket vásárolnak.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.