A magyar inkább márkahű vásárló, de azért elcsábítható

2019. 06. 26., 08:45

A magyarok 15 százaléka ragaszkodik a megszokott termékekhez, míg a világban csupán 8 százalékos a márkahűség – derül ki egy kutatásból.

Az európai fogyasztók egyharmada, a magyarok több mint egyötöde szívesen próbál ki új dolgokat, míg az adat globálisan 42 százalék – írja a Kreatív Online a Nielsen piackutató globális kutatási eredményeit ismertetve.

A magyarok 15 százaléka ragaszkodik megszokott márkáihoz. A kontinens legkísérletezőbb népe a török, míg legkevésbé az észtek csábulnak el egy-egy új termék/márka miatt.

„A magyar fogyasztók felét a családi és baráti ajánlások is befolyásolják márkaválasztáskor” – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

A márkaváltás legfőbb indokaként a fogyasztók leginkább a jobb ár-érték arányt nevezték meg (globálisan 39 százalék). A hazai fogyasztók „márkahűtlenségét” szintén ez vezeti (34 százalék).

A magyarok leginkább kávé-tea, háztartási tisztítószerek, sampon és hajbalzsam terén ragaszkodnak megszokott márkáikhoz. Bevallásuk szerint főleg Magyarországon gyártott terméket vásárolnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS