2021-ben léphet életbe a szerb Környezetvédelmi Minisztérium törvényjavaslata, miszerint szigorúbban ellenőrzik majd a külföldi, használt gépkocsik behozatalát.
Szerbia a legrosszabb gépkocsik temetője, ezért van szükség olyan lépésre, ami hozzájárulna a légszennyezettség csökkentéséhez, a veszélyes hulladékok elleni küzdelemhez, melyek okozói igen gyakran az elöregedett személygépkocsik, illetve azok roncsai – írja a Magyar Szó.
Egyelőre úgy tűnik, már 2020 második felére sikerül leküzdeni az adminisztrációs akadályokat, és a törvény valóban életbe léphet 2021-re.
Goran Trivan környezetvédelmi miniszter szerint nemcsak a környezet szennyezéséről van szó, hanem a biztonságról is. Minél régebbi egy gépjármű, annál kevésbé biztonságos.
Az idén eddig valamivel több mint 100 ezer használt gépjárművet hoztak be Szerbiába, valamennyivel kevesebbet, mint a korábbi években. A múlt évben ez a szám 180 000, tavalyelőtt 157 000, 2016-ban 117 000 volt.
Az euro–3-as szabványú gépjárműveket 2000 óta, az euro–4-eseket 2003-tól gyártották. 2021 májusától kezdve minden olyan autó, amelynek a megengedettnél nagyobb a gázkibocsátása, nem juthat át a műszaki vizsgán.
Amikor Szerbia betiltja az euro–3-as gépjárművek behozatalát, a jelenleg 3000 euró értékű autók kategóriája mintegy 500 euróval fog többet érni. Többek között a Golf 4-es, Renault Megan, Peugeot 307-as márkákat érinti majd, és minden 14 évesnél régebbi autót.
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.