2022 második fél évében emelkedhet az új autók iránti kereslet az év első hat hónapjához képest és a 2021-es adatokhoz viszonyítva, de még így is jelentősen elmarad a világjárvány előtti értékesítési szintektől – a GKI kereslet előrejelző modellje szerint.
Az idei második negyedévben 8621 új autót adtak el, ami 12 százalékos csökkenés éves összevetésben és 4 százalékkal alacsonyabb az első negyedévhez viszonyítva, amikor 9007 új autó talált gazdára – írja a GKI a DataHouse adatira hivatkozva.
A GKI saját kereslet előrejelző modellje szerint a harmadik negyedévben 11 800, a negyedik negyedévben pedig 10 700 darab eladása valószínű. Éves szinten az értékesítés 40 128 lehet. Az újautó-értékesítés a 2019-es rekord 63,7 ezerről 2021-re 36,5 ezerre zuhant, ami 43 százalékos csökkenés.
A GKI szerint a háztartások újautó-piaci keresletét a közelmúltban és várhatóan a közeljövőben is erősen turbulens hatások befolyásolják. Az év elején kapott transzferek (például adóvisszatérítés) fogyasztásgeneráló hatása ellen hat a gyorsuló infláció, a rezsicsökkentés részleges feladása, valamint az újautó-árak számottevő emelkedése. Ilyen gazdasági környezetben erősödnek a lakosság magatartásának óvatossági elemei, melyek szintén kereslet visszafogó tényezők.
Kínálati oldalon az orosz-ukrán háború okozta ellátási zavar és a nyersanyagok világpiaci árának a megugrása hat negatívan. Az Ukrajnában előállított járműipari részegységek (például kábelkötegek) szállításának leállása miatt (miközben eddig is félvezető-hiány volt) nagyszámú nyugat-európai, azon belül különösen német gyártó kénytelen hosszabb-rövidebb időre csökkenteni a termelést.
Szokásos évzáró összegzésünk következik.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.