MGE: töretlen a városi terepjárók népszerűsége

2024. 01. 03., 19:30

Bár tavaly a magas kamatok és emelkedő árak miatt sokan halasztották el autóvásárlásukat, aránylag jól teljesített a magyar újautópiac: 2023-ban 107 720 új személygépjárművet helyeztek forgalomba, csak 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A használtautópiac forgalma azonban jelentősebben, 16,2 százalékkal csökkent – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerdán.

Tavaly 5807 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomban, 23,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben, a forgalomba állított plug-in hibrid személyautók száma 5546 volt, 13,7 százalékkal több, mint a megelőző évben. Összességében a regisztrált járművek közel 11 százaléka ebből a két kategóriából került ki.

A személygépjármű-piacon a városi terepjárók (SUV) népszerűsége a nemzetközi trendeket követve töretlen, a SUV modellek a piac majdnem felét adják 49,5 százalékos részesedéssel.

Tavaly 17,5 százalékkal több, 20 749 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba. A nagyhaszonjárművek piaca pedig 11,3 százalékkal nőtt (6344 darab) egy év alatt.

A közúti nehéz pótkocsik piaca ennél kisebb ütemben, 8,8 százalékkal (3649 darab) emelkedett. Tavaly 820 autóbuszt helyzetek forgalomba, amely 17,5 százalékkal haladja meg a 2022-es értéket.

A motorkerékpár piac negyedével (26 százalék) bővült, 6549 darabot helyeztek forgalomba.

A tájékoztatás szerint a használt autók esetében az újautó piacnál is nagyobb visszaesést mérték: 2023-ban 105 667 használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 16,2 százalékos csökkenés egy év alatt.

A használtautó-import növekedésével párhuzamosan folyamatosan emelkedik a magyarországi járműpark átlagéletkora, amely meghaladja a 15 évet.

A használt kishaszonjárműveknél ennél magasabb, 19,3 százalékos csökkenést produkált a magyar piac, az értékesített volumen tízezer alá (9138) esett.

Az MGE várakozása szerint a csökkenő kamatok és a javuló gazdasági környezet támogathatja a szektor idei növekedését, ugyanakkor becslésük szerint a személyautók piacán stagnálás várható, 100 ezer körüli éves forgalommal, és a haszonjárműveknél is a tavalyi évhez hasonló értékesítéssel számolnak.

Az elektromos autók piacán az MGE jelentős keresletbővülést vár idén. Az előrejelzés szerint 7500 új jármű kerülhet forgalomba, amely változhat az állami támogatások függvényében. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS