Tavaly 17 százalékkal esett vissza a használtautó-behozatal

2021. 01. 05., 17:00

2020-ban a DataHouse adatai szerint 130 431 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami az előző évhez képest közel 17 százalékos visszaesést jelent. Míg az első félévben az autóvásárlások egy része az új autóktól a használtak felé rendeződött át, a második félév során ez a tendencia a visszájára fordult.

A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 12 százalékos részesedéssel, a második helyen az Opel található 10 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9 százalékkal. A sorban következő Toyota az év során előzte meg az Audit, mindkét márka 6 százalék körüli aránnyal képviseltette magát.

A koronavírus tavaszi lezárási hullámában a gyártás leállása miatt csökkent az új autók kínálata, miközben a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarításaikhoz, és új helyett inkább használt autókat vásároltak. 2020 első félévében ennek eredményeképpen Magyarországon 16,8 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba, mint újat.

A második félévben ugyanakkor a lezárások már nem korlátozták sem az autógyárak, sem az autószalonok működését. A tavasszal elmaradt újautó-vásárlások egy része így ősszel megvalósulhatott, ezt a kereskedők aktív promóciókkal is ösztönözték – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Eközben a határok szeptemberi lezárása a tavaszihoz hasonló módon gátolta a használt autók magánimportját, és nem segítette a használtimportőrök helyzetét a vizsgabázisokon egy hónapnál is hosszabbra duzzadt várakozási idő sem.

Az év utolsó két hónapjában az új autók eladása már 28-30 százalékkal haladta meg a használtimport szintjét, így év végére az újautó-piac gyakorlatilag behozta lemaradását: éves szinten a 130 431 import használt autó mellett 128 031 új személygépkocsi került forgalomba az országban. Mindez környezetvédelmi szempontból mindenképpen pozitív hír, mivel a használtautó-import többségében 10 évnél idősebb, jelentős károsanyag-kibocsátású járművekből áll.

2021-es várakozások

Az elemzők többsége bizakodó előrejelzéseket ad az idei év forgalmának alakulására. Amennyiben a koronavírus elleni oltás aktív alkalmazásával az év közepére normalizálódik a gazdasági helyzet, a várható gyors konjunktúra kedvező hatással lehet az autópiacokra is. A JóAutók.hu várakozása szerint az újautó-piacon a személyautó-eladások újra 140 ezer fölé kerülhetnek. Ha az időszak során nem születnek a környezetet terhelő öreg és korszerűtlen autók behozatalát gátló intézkedések, a használtautó-import éves volumene is visszakapaszkodhat a 140-150 ezer közti sávba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-10-04 10:17:00
A jogviták végleges eldöntése a bíróság feladata. Azonban a vitában álló feleknek nem feltétlenül kell a bíróság ítéletére bízniuk magukat. Lehetőségük van arra, hogy a perben bíróság előtt megegyezzenek. A perbeli egyezségkötés legfontosabb szabályait dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS