Ezért látunk ennyi luxusautót Budapesten

2019. 07. 23., 12:30

Dübörög a magyar autópiac: három év alatt másfélszeresére nőtt a kereslet az új autók iránt, amelyekből idén 160 ezer is forgalomba állhat. Többé nálunk sem mennek ritkaságszámba az extravagáns autócsodák – naponta húz el mellettünk egy a fővárosi utakon. Mégis minek köszönhetően növekednek a drága (és a kevésbé drága) gépjárművek eladásai?

A július 1-jétől életbe lépett nagycsaládos kedvezmény sokak kedvét hozta meg a vásárláshoz: az erre jogosult 3 vagy több gyermekesek akár 2,5 millió forint támogatásban is részesülhetnek hétüléses autó vásárlásakor. „Volt kereskedő partnerünk, akitől napok alatt kapkodtak el 30 Opel Zafirát” – mondja Kollár Steve, a WOOWW cars tulajdonosa. A siker láttán a Magyar Lízingszövetség úgy számol, a nagycsaládosok akár tizede is ilyen módon juthat új járműhöz.

Óriásit mennek ugyanakkor a sportautók is: a Ford Mustang egy év alatt megduplázta eladásait, a Mercedes AMG GT-ből pedig 51 millió forintos (!) ára ellenére ötször annyi fogyott, mint tavaly. Steve-ék weboldalán átlagosan 15 millió körüli prémiumautókat keresnek, de nem ritkák a 30 millós eladások sem.

Kik engedhetik ezt meg maguknak?

„Egyre több az informatikus vevő, aki érthető mód a Teslákért rajong” – mondja Kollár Steve. Ezzel együtt elsősorban cégvezetők, főleg építőipari vállalkozók veszik a luxusautókat – jelenleg az utóbbiak teszik ki az ügyfélkör körülbelül 60 százalékát. Nem csoda, hiszen magánszemélyként a hiteligénylés is rázós lehet, cégként viszont teljesíthetőbbek a feltételek.

A finanszírozásnak két fő módja van:

  • Köthető egyrészt nyílt végű lízingszerződés 1-7 év közti futamidővel, amibe már 20 százalék önerővel belevághatunk. A havidíj kamat nélküli része áfatartalommal együtt leírható az adóalapból, ahogy a kötelező pluszok (például cégautóadó) fele is. A szerződés a teljes összeg kifizetésével zárható le, ha új vevőnek adnánk át az autót, neki új lízinget kell indítania.
  • tartós bérlet ezzel szemben az adóalapból minden plusz költséggel együtt leírható. Igaz, a havidíj húzósabb, ezért cserébe azonban a bérbeadó flottakezelő cég egyben kezel minden költséget. Ha az autót 1-2 éven belül lecserélnénk, egy új ügyfél beszervezésével az önerőnket akár teljes egészében visszakaphatjuk.

Hogyan találjunk ügyfelet, aki átveszi a bérletet tőlünk? Itt jön képbe a WOOWW cars, ami ebben is segít. A startup weboldalán vállalja, hogy a vevőt, finanszírozót és eladót összekötve intézi a vásárlás minden mozzanatát.

Vevőként először feltöltjük a papírjainkat, ami alapján a rendszer 4-5 finanszírozót is ajánl nekünk. Ha döntöttünk, már nem kell matekozni: az oldal tartja a kapcsolatot a hitelezővel, és mindenre kiterjedő árkalkulációt ad a regisztrációs adótól az importdíjig. Nyereséges céggel általában sima ügy a bérleti szerződés, sokszor azonban van megoldás azoknak is, akiknek nincs lezárt üzleti évük, vagy a bankoknál még nem hitelképesek.

A folyamat annyira automatizált, hogy a vevők általában akkor látják először az autót, amikor az megérkezik az országba. „Ha valaki 15 éve azt mondja nekem az autókereskedésemben, hogy egy nap majd 30 milliós autókat vásárolnak így, azt mondtam volna, napszúrást kaptál!” – mondja Steve.

Pedig ma már sokan örömmel bízzák az ügyintézést olyan online felületre, mint a WOOWW cars, amely pár hónap alatt 500 millió forint értékű autóbeszerzést és finanszírozást bonyolított le.

Oszd meg és kereskedj!

Példátlan újítás, hogy az oldal közösségi autókereskedő platformként is működik. A felhasználók saját kereskedést „nyithatnak”, webirodájukból menedzselve a forgalmat. Ha pedig megosztják az oldal linkjeit (blogot, hirdetést, videót), az így bevonzott vevők után százezres nagyságrendű jutalékot kapnak – a rendszer nyomon követi, melyik érdeklődőt ki hozta, még akkor is, ha üzlet csak évek múltán lesz belőle.

Mi van, ha gondolunk egy nagyot, és egy autókereskedést keresünk fel azzal, hogy webshopot csinálnánk nekik? A felület erre ingyenes, a közvetítőnek pedig ekkor is minden eladott autó után tízezres jutalék jár. „Az a célunk, hogy mindenkit érdekeltté tegyünk” – közli Steve, aki napi 30-40 új ajánlóval és napi több ezres weboldal látogatóval büszkélkedhet.

És hogy milyen pozitív hatása lehet az újautódömpingnek? Fiatalodik például a magyarországi autópark 14 éves átlagéletkora, így az összesített károsanyag-kibocsájtás is csökken. Jól jár a vevő is, hiszen az újabb modellek biztonsági rendszere fejlettebb, mint tizenéves társaiké - akár az életünk is múlhat rajta, melyik óv meg egy karambol során.

Míg a régi autók gyakran váratlanul lerobbannak, egy lízingkonstrukcióban vett fiatalabbnál bátran számolhatunk fix költséggel, amiért cserébe sokáig üzembiztos marad. Hihetünk tehát Henry Fordnak, akinek elhíresült mondása szerint „a legjobb autó az új autó”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-06 17:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 34. alkalommal hirdette meg a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot, a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2025-ben mérhető üzleti, illetve társadalmi hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek, pályázni 2026. február 9-ig lehet a szövetség weboldalán.

  Rovathírek: HIPA

Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS