93 ezer zöld rendszámos autó fut már a magyar utakon

2024. 04. 08., 21:10

Csúcsot döntött február után márciusban is a zöld rendszámmal forgalomba helyezett járművek száma Magyarországon. A látványos élénkülés összefügg a céges e-autó beszerzéseket támogató program február eleji elindításával.

A világoszöld hatósági jelzéssel felszerelt teljes állomány csaknem háromezerrel gyarapodott márciusban. A 2920 darabos bővülés jelentősen felülmúlja az idén februárban regisztrált előző, 2594 darabos csúcsot. Hasonlóképpen példátlan mértékű volt a márciusi növekedés a tisztán elektromos kategóriában, első alkalommal lépve át a havi kétezres szintet. A 2108 újonnan munkába állt gépkocsi a megelőző hónap 1704 darabos rekordjához mérten is hatalmas előrelépés – írja Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.

A Belügyminisztérium hétfői adatközlése szerint zöld rendszámos járműből 93 ezernél, tisztán elektromosból 53 ezernél több fut már az országban. A komplett zöld flotta ezzel 2020 elejéhez képest több mint ötszörösére, a leginkább környezetbarát járműpark pedig majdnem a hétszeresére nőtt. A kizárólag elektromos hajtású személyautók száma a múlt hónapban haladta meg az 50 ezret.

A kormány a tiszta energiatermelés mellett több programmal ösztönzi a tárolást is összesen 200 milliárd forint értékben. A vállalkozások február eleje óta igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást elektromos személygépkocsi, teherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. A 30 milliárd forintos keretösszegű program egy jármű beszerzésének költségeiből az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forintot vállalhat át a nemzeti helyreállítási terv REPowerEU-fejezete terhére.

Április 8-án reggelig már csaknem 3000 elektromos gépjármű megvásárlásához igényeltek összesen 11,3 milliárd forint támogatást a cégek, több mint 2200 személyautóra és közel 700 kisteherautóra. Márka szerinti bontásban a BYD, a Tesla és a Volvo gyártmányai a legnépszerűbbek.

Márciusban megszülettek az első körös támogatói döntések is, a 191 sikeresen pályázó vállalkozás 171 személygépkocsival és 47 kisteherautóval erősítheti meg, teheti környezetbarátabbá járműparkját. Előkészületben van és a közeljövőben megjelenhet a flottaszolgáltatóknak szóló célzott hitelprogram. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-14 05:14:00
A munkaadók többsége bizakodó a jövő évvel kapcsolatban, gazdasági stabilizálódásra számítanak, és a vállalat létszámát tekintve is többen kalkulálnak bővüléssel, mint ahányan csökkenéssel. Minden második cég tervez béremelést, a cafeteria keretösszegét pedig minden ötödik emelné jövőre – derül ki a Profession.hu szeptemberi felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS