Csökkent a kártyás visszaélések száma a második negyedévben, de az összérték nőtt

Csökkent a kártyás visszaélések száma a második negyedévben, de az összérték nőtt
2024. 09. 16., 16:16

2024 második negyedévében a hazai szolgáltatók által kibocsátott kártyákkal elkövetett visszaélések száma több mint 5000-zel, 8,9 százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest, összértékük viszont 2 százalékkal növekedett – tájékoztatott a jegybank.

A kártyás visszaélések között jelentősen növekedett a mobiltárcához közvetlen hozzáféréssel elkövetett csalások részaránya, ezek mellett továbbra is nagyon gyakoriak az adathalászattal történő visszaélések.

A nem kártyás forgalomban elkövetett sikeres lakossági visszaélések darabszáma 2024 első negyedévéhez képest 0,6 százalékkal növekedett, összértékük ugyanakkor 6 százalékkal csökkent. A visszaélési módszerek között legnagyobb súllyal a mobilbankhoz, netbankhoz közvetlen hozzáféréssel történt visszaélések szerepelnek, de szintén jelentős az adathalászathoz, pszichológiai manipulációhoz köthető visszaélések súlya is.

A banki ügyfelekre terhelt mintegy 5 milliárd forint kár további csökkentéséhez elengedhetetlen az aktív banki fellépés és rendszerfejlesztés – olvasható az MNB közleményében.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS