Mobiliti telefonos alkalmazásunkat a legtöbb hazai villanyautós letöltötte és rendszeresen használja – mondta az Üzletemnek Balogh Szabolcs. Az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője szerint önmagában nem elég a tudás, mert szorgalom és alázat nélkül nem jön az üzleti siker.
Balogh Szabolcs szeret nyitott, dolgos, alázatos emberekkel dolgozni. Szívesen emlékszik vissza arra, hogy pályakezdőként hogyan vett részt egy szakmai konferencián, majd húsz év múltán immár az e-mobilitás nagyágyúival szerepelt egy panelbeszélgetésen. Az tényleg „hűha, hová jutottam” érzés lehetett. (Apropó, a tisztelt olvasó, érzett már hasonlót?) Szerintem az sem lehetett utolsó érzés, amikor a közelmúltban az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetőjeként stratégiai megállapodást írt alá a Mercarius Flottakezelő tulajdonosaival, akik jövőre így akarják biztosítani ügyfeleiknek az e-töltést. Persze az szintén jó érzés, hogy Magyarországon az e-autósok többsége tud a cégükről. De nem az a fontos, hogy én mit gondolok, beszéljen helyettem Balogh Szabolcs az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 113. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Két évvel ezelőtt, akkor még az ENKSZ-ben kezdtünk el e-mobilitással foglalkozni és a kezdeti, 2 fős projektből mára organikus úton az egyik legjelentősebb hazai e-mobilitás infrastruktúra üzemeltetővé és szolgáltatóvá váltunk. Már több mint 100 töltőoszlopon kínálunk töltési lehetőséget, elsőként megvalósítottunk az autópályák mentén telepített villámtöltőinkkel egy olyan lefedettséget, amely a villanyautós ügyfeleink számára kényelmes országos átjárhatóságot biztosít. Széleskörű szolgáltatásokkal igyekszünk minél egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a villanyautózást: non-stop 24 órás telefonos ügyfélszolgálatot működtetünk, bevezettük az RFID kulccsal történő azonosítást, töltésindítást és -leállítást, már működik nemzetközi roaming a töltőhálózatunkon, digitális töltőkupon megoldásunkkal nem csak a közvetlen ügyfeleink, de üzleti partnereink számára is elérhetőek, sőt, kidolgoztunk töltési szolgáltatást e-flották számára is. A Mobiliti telefonos alkalmazásunkat a legtöbb hazai villanyautós letöltötte és használja, amellyel a visszajelzések alapján nagyon elégedettek az ügyfeleink. Az eredményeinket az NKM és az MVM vezetősége is elismeri, nagyon büszke vagyok arra, hogy augusztusban állami kitüntetést, Magyar Bronz Érdemkeresztet vehettem át.
– Milyen távra tervez?
– Mindenképpen hosszú távra, de azzal a kiegészítéssel, hogy ha döntést kell hoznom, akkor az 5 évnél távolabbi körülmények, lehetőségek már elhanyagolhatóak, ezeket csak minimálisan veszem figyelembe. Természetesen vannak olyan hosszú távú célok és alapértékek, amelyek időtlenek. A saját cselekvési tervemben csak az öt éven belüli időhorizont számít, ami azon túl van, vagy 5 év után várható a bekövetkezése, az már inkább a sci-fi kategória.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szakmai bakancslistám nincs, minden körülmény között a becsületes, kemény munkában hiszek. A tudás, tehetség és tapasztalat szükséges, de nem elégséges feltétele a szakmai sikernek. Mit sem érnek ezek szorgalom és alázat nélkül. Olyan közegben lehet eredményt elérni, ahol nyitott, értelmes, dolgos és alázatos emberekkel lehet együttműködni. De ha már szakmai bakancslistára vonatkozik a kérdés, akkor eszembe jut egy olyan momentum, amely idekívánkozik: pályafutásom elején az Ericsson alkalmazottjaként Londonban vettem részt életem első szakmai konferenciáján. Nagy áhítattal néztem a pódiumon az előadókat, hihetetlen távolinak tűntek számomra: felkészültségük, lazaságuk. 20 évvel később, idén februárban Londonban, az év egyik legjelentősebb e-mobilitás témájú konferenciáján fenn találtam magam az emelvényen, ahol többek között az Ionity vezérigazgatójával vettem részt közös panelbeszélgetésben. Ekkor előjöttek a 20 évvel korábbi Ericsson-os élményeim és itt volt egy „hűha, hova jutottam” érzésem.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Nem tudok egy vagy néhány személyt kiemelni, igyekszem minden helyzetben tanulni. Ezeket a tapasztalatokat pedig – legyen az jó vagy rossz –, megpróbálom feldolgozni és ezekkel gazdagodva fejlődni. Azt tapasztaltam, hogy a legtöbbet úgy lehet fejlődni, ha kimozdulunk a komfort zónánkból és nem a rutin megoldásokat ismételgetjük. A komfort zónából való kilépésre kiváló lehetőség az utazás. Sokat tanultam abban a közel 10 éves időszakban, amikor rengeteget utaztam és a 3. világtól kezdve a legfejlettebb országokig dolgoztam különféle projekteken, a high-tech-től az építő-alapanyag előállító cégekig.
– A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Szinte mindegy, hogy hol dolgozunk jelenleg az e-mobilitásban. A nagyvonalú állami támogatások mind az infrastruktúra, mind az elektromos autók elterjedéséhez nagyban hozzájárulnak és ennek köszönhető, hogy a régiónkban élenjáró Magyarország. Azonban feltétlenül szükséges, hogy a külföldi, fejlettebb e-mobilitással rendelkező országokból megtaláljuk azokat a partnereket, akik segítenek bennünket abban, hogy a legfejlettebb technológiát, piaci modellt és trendeket megismerjük és alkalmazzuk.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– A családunkban szinte mindenki, nagynénik, nagybácsik, illetve a szüleim tanárok. Nagy örömmel tanítanék középiskolában vagy felsőfokú intézményben, igaz, erre már volt alkalmam: PhD hallgatóként a Műegyetemen 2 éven keresztül tartottunk optikai labor, illetve fizika gyakorlatot. 25 éves koromig kézilabdáztam, ha lenne rá lehetőségem, szívesen kipróbálnám magam profi sportolóként, illetve utánpótlás edzőként is el tudnám magam képzelni.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?
– Viszonylag gyakran posztolok közösségi szakmai oldalon (LinkedIn), illetve a konferenciák a legkiválóbb lehetőségek.
– Mire sajnálja az idejét?
– A felesleges adminisztrációra, illetve minden olyan tevékenységre, amely az adott célhoz nem visz közelebb.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Élményekre: utazás, síelés, sportolás. Ha lehetőségem van és van választék, akkor mindig jó minőségű, lehetőleg egészséges ételt és italt választok.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Az értetlenség, lassúság, teszetoszaság és butaság sokszor idegesít, de ami a legbosszantóbb: a rosszindulat, irigység és az üres pózolás. A tekintélyelvűségtől is kiráz a hideg.
– Milyen területen vállalna önkéntes munkát?
– Utánpótlás edzőként és tehetséges diákok tanáraként szívesen segítenék, hogy elérjék a rátermett, szorgalmas gyerekek a kitűzött céljaikat.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A sportolás, a 150 feletti pulzustartományban végzett edzés. Ezt leggyakrabban futással, manapság sajnos egyre ritkábban kerékpározással és túrázással lehet elérni. Ha a 150 feletti pulzus 1 500 méter feletti magassággal párosul, akkor az verhetetlen: imádok síelni, egy 4-5 napos síelés nálam többet ér, mint egy 3 hetes nyári, vízparti pihenés. Korábban sokat olvastam, de amióta megszülettek a gyermekeim, a családdal töltött idő lépett az olvasás helyébe: fárasztó, de ugyanakkor fantasztikus látni nőni és gyarapodni a gyermekeket, igyekszem kihasználni és élvezni minden percet, amit a családommal töltök.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.