Bemutatta új elektromos autóit Kínában a Volkswagen

2020. 11. 04., 11:30

A Volkswagen AG német autógyártó bemutatta új, elektromos autóit Kínában, helyet követelve magának az új energiával működő járművek legnagyobb piacán – számolt be a Sohu kínai hírportál.

Az ID.4 CROZZ, valamint az ID.4 X elektromos városi terepjárókat kedden mutatták be a dél-kínai Sencsenben. Előbbit a wolfsburgi székhelyű autógyártó FAW-Volkswagen, míg utóbbit a SAIC-Volkwagen nevű vállalkozása gyártja.

Stephan Wöllenstein, a Volkswagen csoport kínai ágazatának vezérigazgatója az eseménnyel egybekötött sajtótájékoztatón elmondta: 2023-ig az ID-család nyolc különböző modelljének bevezetését tervezik. Az autógyártó reményei szerint ezekkel a modellekkel a Volkswagen az új energiával működő gépjárművek legkedveltebb márkájává válhat Kínában.

A két ID.4 modell jelenleg előrendelhető, árukról pedig annyit árultak el, hogy a levonások után 250 ezer jüan (11,7 millió forint) alatt lesz. A vetélytárs Tesla Model 3-as típusú járművének alapverziója jelenleg 249 900 jüanba kerül.

A gyártó beszámolója szerint az ID.4-es, MEB platformra épülő modellek maximális hatótávolsága meghaladja az 550 kilométert.

A Volkswagen szeptember végén jelentette be, hogy kínai partnereivel együtt csaknem 15 milliárd eurós beruházást fog végrehajtani az elkövetkező négy évben az elektromos autók piacán. A cég emellett már elindított egy 33 milliárd eurós befektetést az elektromos autók globális fejlesztésére. Az elektromos autókra való átállás és digitalizáció jegyében pedig a Volkswagen 2025-ig összesen 15 különböző, új energiával működő modellt kíván gyártani Kínában, így kínai portfóliójának 35 százalékát tennék ki a teljes mértékben elektromos járművek.

Kína a világ legnagyobb piacának számít mind az elektromos járművek, mind a személyautók kereskedelme szempontjából. A kínai kormányzat pedig a légszennyezettség enyhítésére azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re az autóeladások negyedét tegyék ki az elektromos járművek, amelyek jelenleg csupán az új autók forgalmának mintegy 5 százalékát adják. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS