Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók – ez lehet a jövő a cégvezetők szerint

2024. 01. 10., 17:10

Az ALD Automotive | LeasePlan több mint 200 cégvezetőt és flottamenedzsert kérdezett meg éves konferenciáján arról, milyen kihívásokkal szembesültek az elmúlt évben, és hogyan látják a közeljövő trendjeit a céges mobilitás piacán.

Flottapiaci kihívások

A flottakonferencián résztvevő vállalatok többségének (58 százalék) a legnagyobb kihívást az új autók növekvő havi bérleti díja jelentette. A cégek harmada számára a legjelentősebb probléma pedig az új autók lassú beérkezése volt. Az üzemanyagár-emelkedést viszont meglepő módon mindössze a válaszadók 5 százaléka tartotta a közelmúlt legnagyobb kihívásának a flottakezelés terén. Érdekesség, hogy néhány cég számára a legnagyobb nehézséget a gépjármű-juttatási megoldások újragondolása jelentette a home office bevezetése miatt – ez kifejezetten a nagyobb, 100-nál több autót kezelő vállalatok esetében okozott fejtörést.

Az ALD | LeasePlan nemrégiben kiadott egy összegzést a juttatásként adott cégautók pénzügyi-, és munkaerőmegtartási előnyeiről, amely segítséget nyújthat a megváltozott piaci környezetben HR nehézségekkel küzdő vállalatoknak.

Céges autók vs. klímavédelem

Hazánk legnagyobb cégesautó-szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan immár közel 3000 hazai vállalatnak kínál teljeskörű mobilitási megoldást, jelenleg közel 33 000 járművel az utakon. A gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása hazánkban is jelentős probléma, amelyre a cég klímavédelmi és biodiverzitás-megőrző programokkal válaszol. A konferencián a partnereit is megkérdezte környezetvédelmi tevékenységükről. A válaszadók többsége (57 százalék) céges szinten is folyamatosan méri a károsanyag-kibocsátást, és kidolgozott cselekvési tervet követ annak mérséklésére.

A vállalatok kisebb részénél ugyan, de vannak konkrét kezdeményezések a kibocsátás ellensúlyozására: faültetési program a válaszadók 13 százalékánál, míg kompenzációs projektek pénzügyi támogatása a cégek nagyjából egytizedénél működik. A válaszadó cégek ötöde azonban még egyáltalán nem foglalkozott klímavédelmi kérdésekkel – holott ezek negyede olyan vállalat, amelynek céges flottája több mint száz autóból áll.

Ezek a legfontosabb szempontok

A vállalati károsanyag-kibocsátás csökkentésének könnyen bevezethető módja lehet a környezetbarát mobilitási technológiák alkalmazása – és bár a cégesautó-szolgáltatók kínálatában a Magyarországon forgalomba helyezhető összes hibrid, plug-in hibrid és elektromos modell elérhető, a flották kialakításakor Magyarországon ma még nem a karbonsemlegesség az elsődleges szempont. A válaszadók szerint az autók kiválasztásakor a költségek kiszámíthatósága a legfontosabb, amit az gépjárműflotta üzemeltetéshez kapcsolódó szolgáltatások minősége követ. Érdekesség, hogy az ár, mint szempont, csak ezek után, a harmadik helyen szerepel. Az autó megjelenése és kényelme az utolsó helyen áll, ha vállalati járműről van szó.

„Míg tapasztalataink szerint korábban az ár számított a legfontosabb szempontnak, az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága – például az üzemanyagárak gyors változása, az új autók beérkezésének nehézségei – a flottapiacon is újraírta a szabályokat” – mondta Pesti Tímea, az ALD Automotive | LeasePlan vezérigazgatója.

Az elektromos céges autóké lehet a jövő

Az ALD Automotive | LeasePlan éves flottakonferenciáján megkérdezett cégvezetők és flottamenedzserek arra is választ adtak, hogy a jelenlegi trendeket látva milyen megoldásokat vezetnének be 1-3 éven belül saját vállalataiknál. A válaszok alapján a legtöbb vezető átfogó mobilitási csomag kialakításában gondolkodik, ami magában foglalja a tömegközlekedést vagy egyéb mikromobilitási és megosztó szolgáltatásokat is a céges autó mellett, de 45 százalékuk gondolkodik az elektromos flottára való átálláson is.

„Az elsősorban városokban közlekedő munkatársaknak ideális választást jelentenek a zéró karbonkibocsátású elektromos autók, amelyekből egyre bővülő kínálat áll rendelkezésre a cégesautó-szolgáltatóknál is, de nem szabad megfeledkezni a munkahelyi töltés biztosításáról sem” – mondta Pesti Tímea.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS