Németországban terjeszkedik tovább a mikromobilitás reformere

Németországban terjeszkedik tovább a mikromobilitás reformere
2023. 04. 13., 10:41

Amszterdam, Milánó, Róma, Párizs és Athén után Münchenben is üzemet hoz létre a világ legkisebb elektromos autóját gyártó Estrima. Az olasz cég Birò nevű járműve átformálja a mikromobilitás fogalmát.

Birò Deutschland GmbH néven alapított új céget Münchenben az Estrima, hogy még elérhetőbbé tegye az európai piacokon a mikromobilitást megreformáló kisautóját. A Birò előtt leginkább a nagyvárosi környezetekben bérelhető és bárhol otthagyható mini járműveket, például az e-rollereket sorolták a mikromobilitás kategóriába. Erre a járműosztályra ráférne a változás, mert az e-rollerekhez sokan azt az élményt társítják, hogy lépten-nyomon átbuknak rajtuk a járdán, hiszen az ideiglenes felhasználók mindenféle alkalmatlan helyen teszik le őket, ha már nincs rájuk szükségük.

Ezen a rossz berögződésen nagyban változtathatnak az olyan vállalatok, mint az elektromos mikromobilitásra szakosodott Estrima, ami tehát lelkesen folytatja európai terjeszkedési stratégiáját a müncheni cégalapítással.

A négykerekű Birò a gyártó szerint a világ legkisebb száz százalékban elektromos meghajtású autója. A mikrojármű állítólag minden olyan követelménynek megfelel, ami a jövő városi mobilitási koncepciói szempontjából fontos: energia- és helytakarékos (1,84 m x 1,11 m), fenntartható, környezetbarát, jól manőverezhető és könnyű. A Birò hatótávolsága a modelltől függően akár 100 km, a végsebessége pedig 45 km/h vagy 60 km/h lehet. Ezenkívül elegendő helyet kínál két személy számára, és körülbelül 300 literes tárolókapacitással is rendelkezik, ami megfelel egy középkategóriás személyautó csomagtartójának méretével.

Az akkumulátor bármely 230 V-os háztartási konnektorra csatlakoztatva feltölthető. Ehhez az akkumulátoregység opcionálisan kivehető a járműből: két keréken gurul, mint egy kézikocsi, így viszonylag könnyen mozgatható, például otthoni töltés céljából. Az apró, de annál ötletesebb megoldás lakótelepi infrastruktúrában igazán jól jön:

ha a panelrengetegben élő tulajdonos, vagy bérlő nem rendelkezik saját garázzsal, parkolóhelytől függetlenül is töltheti a Biròt - csak kiveszi belőle és hazaviszi az akkumulátort.

A járművet két darab, egyenként 48 V-os villanymotor hajtja, és sok elektromos vagy hibrid járműnél megszokott módon fékezéskor energia-visszanyerésre is képes. További funkcióként automatikus, elektronikus kéziféket kínál, ami távolról is aktiválható, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy az autót rögzítve hagytuk a parkolóban. A jármű egyébként elektronikusan elő van készítve a megosztó szoftverek használatára, szóval elég valószínű, hogy a közeljövőben nagyvárosi bérautószolgáltatók is ráalapozzák majd a flottájukat, de magánemberek is bérbe adhatják az erre szolgáló applikációkon keresztül.

A gyártó állítása szerint rengeteg időt lehet spórolni, ha ez ember nem hagyományos autóval, hanem Biròval közlekedik nagyvárosi környezetben, hiszen nem csak könnyen leparkolható és rugalmas a mindennapi forgalomban, még a napi háromórás közlekedésből is legalább egyet megspórol a tulajdonosának, vagy bérlőjének. A mérete ellenére biztonságos – teszik hozzá, hiszen merev fémváz veszi körbe az utasokat.

Gábor János

Főoldali kép: Estrima

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS