Németországban terjeszkedik tovább a mikromobilitás reformere

Németországban terjeszkedik tovább a mikromobilitás reformere
2023. 04. 13., 10:41

Amszterdam, Milánó, Róma, Párizs és Athén után Münchenben is üzemet hoz létre a világ legkisebb elektromos autóját gyártó Estrima. Az olasz cég Birò nevű járműve átformálja a mikromobilitás fogalmát.

Birò Deutschland GmbH néven alapított új céget Münchenben az Estrima, hogy még elérhetőbbé tegye az európai piacokon a mikromobilitást megreformáló kisautóját. A Birò előtt leginkább a nagyvárosi környezetekben bérelhető és bárhol otthagyható mini járműveket, például az e-rollereket sorolták a mikromobilitás kategóriába. Erre a járműosztályra ráférne a változás, mert az e-rollerekhez sokan azt az élményt társítják, hogy lépten-nyomon átbuknak rajtuk a járdán, hiszen az ideiglenes felhasználók mindenféle alkalmatlan helyen teszik le őket, ha már nincs rájuk szükségük.

Ezen a rossz berögződésen nagyban változtathatnak az olyan vállalatok, mint az elektromos mikromobilitásra szakosodott Estrima, ami tehát lelkesen folytatja európai terjeszkedési stratégiáját a müncheni cégalapítással.

A négykerekű Birò a gyártó szerint a világ legkisebb száz százalékban elektromos meghajtású autója. A mikrojármű állítólag minden olyan követelménynek megfelel, ami a jövő városi mobilitási koncepciói szempontjából fontos: energia- és helytakarékos (1,84 m x 1,11 m), fenntartható, környezetbarát, jól manőverezhető és könnyű. A Birò hatótávolsága a modelltől függően akár 100 km, a végsebessége pedig 45 km/h vagy 60 km/h lehet. Ezenkívül elegendő helyet kínál két személy számára, és körülbelül 300 literes tárolókapacitással is rendelkezik, ami megfelel egy középkategóriás személyautó csomagtartójának méretével.

Az akkumulátor bármely 230 V-os háztartási konnektorra csatlakoztatva feltölthető. Ehhez az akkumulátoregység opcionálisan kivehető a járműből: két keréken gurul, mint egy kézikocsi, így viszonylag könnyen mozgatható, például otthoni töltés céljából. Az apró, de annál ötletesebb megoldás lakótelepi infrastruktúrában igazán jól jön:

ha a panelrengetegben élő tulajdonos, vagy bérlő nem rendelkezik saját garázzsal, parkolóhelytől függetlenül is töltheti a Biròt - csak kiveszi belőle és hazaviszi az akkumulátort.

A járművet két darab, egyenként 48 V-os villanymotor hajtja, és sok elektromos vagy hibrid járműnél megszokott módon fékezéskor energia-visszanyerésre is képes. További funkcióként automatikus, elektronikus kéziféket kínál, ami távolról is aktiválható, ha nem vagyunk benne biztosak, hogy az autót rögzítve hagytuk a parkolóban. A jármű egyébként elektronikusan elő van készítve a megosztó szoftverek használatára, szóval elég valószínű, hogy a közeljövőben nagyvárosi bérautószolgáltatók is ráalapozzák majd a flottájukat, de magánemberek is bérbe adhatják az erre szolgáló applikációkon keresztül.

A gyártó állítása szerint rengeteg időt lehet spórolni, ha ez ember nem hagyományos autóval, hanem Biròval közlekedik nagyvárosi környezetben, hiszen nem csak könnyen leparkolható és rugalmas a mindennapi forgalomban, még a napi háromórás közlekedésből is legalább egyet megspórol a tulajdonosának, vagy bérlőjének. A mérete ellenére biztonságos – teszik hozzá, hiszen merev fémváz veszi körbe az utasokat.

Gábor János

Főoldali kép: Estrima

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS