Az autóipar jobb koncepciókat követel a politikusoktól az ágazat elektromos mobilitás irányába történő átalakítása érdekében.
Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke szerint az energiatermelés, a töltőinfrastruktúra és az elektromobilitás témakörét ágazatközi alapon kell átgondolni. Németországnak e tekintetben globális felelőssége van – írja a Computerworld.
„Az éghajlatvédelemnek gazdasági és társadalmi sikermodellnek kell lennie. Csak ha a mi utunkat másolják világszerte, akkor segíthetünk igazán az éghajlaton” – állapította meg Müller.
Jelenleg a zöldáram támogatására kivetett adó 6,5 eurocent kilowattóránként. Az illeték elengedésével az otthoni töltés mintegy 20 százalékkal olcsóbbá válna. Az autópályák mentén található egyenáramú töltőállomásokon való töltés esetén a megtakarítás körülbelül 10 százalékos lenne. Az autóipar már évek óta ezt követeli.
Ezzel összefüggésben a VDA vezetője nemzetközi együttműködést sürget, mivel Németország nem tudja fedezni a zöldáram iránti igényt nemzeti szinten.
„Az afrikai és latin-Amerikai piacokat most osztják szét. Németországnak és Európának mostantól érdeklődést kell tanúsítania a forgalmazás iránt, és sürgősen intenzívebb erőfeszítéseket kell tennie a partnerségek és kereskedelmi megállapodások létrehozására” – jelentette ki Müller.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.