A Volkswagen megduplázza a töltő- és energiarészlegén dolgozók létszámát, jövőre új fizetési technológiát vezet be, és újabb szövetségeket köt, hogy felvegye a harcot a Teslával az elektromos járművek kulcsfontosságú terepén, az energiainfrastruktúrában.
Európa legnagyobb autógyártója nem bízza a véletlenre, hogy elegendő gyorstöltő-csatlakozó és áram álljon rendelkezésre az általa eladni kívánt elektromos autók számára. A Volkswagen azt reméli, meggyőzheti az akkumulátorok hatótávolsága miatt aggódó járművezetőket arról, hogy végleg lemondhatnak a fosszilis üzemanyaggal működő járműveikről – írja a Computerworld.
Elektromos ambícióit hangsúlyozva a wolfsburgi vállalat az energiaipar veteránját, Elke Temmét hívta segítségül, aki közel két évtizedet töltött a német RWE és Innogy energiavállalatoknál, hogy segítsen az autógyártónak jobb formába lendülni a Tesla legyőzése érdekében.
Temme azt tervezi, hogy 2022-re megduplázza a Volkswagen európai töltési és energia részlegének (Elli) létszámát mintegy 300 főre, miután idén már megháromszorozta azt.
A Reuters elemzése szerint a Volkswagen világviszonylatban messze az élen jár az EV-kre és akkumulátorokra vonatkozó beruházási terveivel 2030-ig. Illetve 2025-ig 35 milliárd eurót tervez költeni akkumulátoros EV-kre. A gyorstöltő-hálózatok terén azonban, amelyek sok elemző szerint kulcsfontosságúak az elektromos autók elterjedéséhez, a VW-nek még van mit behoznia.
A Tesla már évek óta nagy teljesítményű szupertöltőket állít üzembe, és mintegy 30 ezer gyorstöltőből álló globális hálózata van.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az Országos Atomenergia Hivatal jóváhagyta a paksi atomerőmű-beruházás során „az első beton öntéséhez szükséges előzetes biztonsági jelentést”, ami a projekt újabb fontos lépése – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.