A Volkswagen a Tesla elé vágna

2021. 11. 22., 18:18

A Volkswagen megduplázza a töltő- és energiarészlegén dolgozók létszámát, jövőre új fizetési technológiát vezet be, és újabb szövetségeket köt, hogy felvegye a harcot a Teslával az elektromos járművek kulcsfontosságú terepén, az energiainfrastruktúrában.

Európa legnagyobb autógyártója nem bízza a véletlenre, hogy elegendő gyorstöltő-csatlakozó és áram álljon rendelkezésre az általa eladni kívánt elektromos autók számára. A Volkswagen azt reméli, meggyőzheti az akkumulátorok hatótávolsága miatt aggódó járművezetőket arról, hogy végleg lemondhatnak a fosszilis üzemanyaggal működő járműveikről – írja a Computerworld.

Elektromos ambícióit hangsúlyozva a wolfsburgi vállalat az energiaipar veteránját, Elke Temmét hívta segítségül, aki közel két évtizedet töltött a német RWE és Innogy energiavállalatoknál, hogy segítsen az autógyártónak jobb formába lendülni a Tesla legyőzése érdekében.

Temme azt tervezi, hogy 2022-re megduplázza a Volkswagen európai töltési és energia részlegének (Elli) létszámát mintegy 300 főre, miután idén már megháromszorozta azt.

A Reuters elemzése szerint a Volkswagen világviszonylatban messze az élen jár az EV-kre és akkumulátorokra vonatkozó beruházási terveivel 2030-ig. Illetve 2025-ig 35 milliárd eurót tervez költeni akkumulátoros EV-kre. A gyorstöltő-hálózatok terén azonban, amelyek sok elemző szerint kulcsfontosságúak az elektromos autók elterjedéséhez, a VW-nek még van mit behoznia.

A Tesla már évek óta nagy teljesítményű szupertöltőket állít üzembe, és mintegy 30 ezer gyorstöltőből álló globális hálózata van.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS