A Volkswagen megduplázza a töltő- és energiarészlegén dolgozók létszámát, jövőre új fizetési technológiát vezet be, és újabb szövetségeket köt, hogy felvegye a harcot a Teslával az elektromos járművek kulcsfontosságú terepén, az energiainfrastruktúrában.
Európa legnagyobb autógyártója nem bízza a véletlenre, hogy elegendő gyorstöltő-csatlakozó és áram álljon rendelkezésre az általa eladni kívánt elektromos autók számára. A Volkswagen azt reméli, meggyőzheti az akkumulátorok hatótávolsága miatt aggódó járművezetőket arról, hogy végleg lemondhatnak a fosszilis üzemanyaggal működő járműveikről – írja a Computerworld.
Elektromos ambícióit hangsúlyozva a wolfsburgi vállalat az energiaipar veteránját, Elke Temmét hívta segítségül, aki közel két évtizedet töltött a német RWE és Innogy energiavállalatoknál, hogy segítsen az autógyártónak jobb formába lendülni a Tesla legyőzése érdekében.
Temme azt tervezi, hogy 2022-re megduplázza a Volkswagen európai töltési és energia részlegének (Elli) létszámát mintegy 300 főre, miután idén már megháromszorozta azt.
A Reuters elemzése szerint a Volkswagen világviszonylatban messze az élen jár az EV-kre és akkumulátorokra vonatkozó beruházási terveivel 2030-ig. Illetve 2025-ig 35 milliárd eurót tervez költeni akkumulátoros EV-kre. A gyorstöltő-hálózatok terén azonban, amelyek sok elemző szerint kulcsfontosságúak az elektromos autók elterjedéséhez, a VW-nek még van mit behoznia.
A Tesla már évek óta nagy teljesítményű szupertöltőket állít üzembe, és mintegy 30 ezer gyorstöltőből álló globális hálózata van.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.