Itt találod az összes cikket a „munkaerő-toborzás” témában!
A HR tanácsadók számára az elhúzódó kiválasztási folyamat jelent új kihívást – derül ki a személyzeti szolgáltatások területének egyik legnagyobb magyar tulajdonú vállalkozása, a 25 éves Man at Work elemzéséből.
2023 harmadik negyedévében a hazai munkáltatók 31 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerő-keretét, miközben csökkentést 18 százalékuk tervez – derül ki a Manpower Magyarország ma közzétett Munkaerőpiaci Előrejelzéséből.
A vállalatoknál erősen preferálják a közösségi oldalakon keresztüli „jelöltvadászatot”, amit csak az online állásközvetítő portálok előznek meg, de továbbra is a belső ajánlások a legkedveltebbek – derült ki a 25 éve alapított Man at Work legfrissebb, Expedíció a szervezeti kultúrák világába – Fókuszban a recruitment elnevezésű kutatásából.
A cégek egy része már használ mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat, és bár többen is tervezik a közeljövőben ilyen szoftver bevezetését hatékonyságuk növelése érdekében, jelentős arányban számolnak be kétségekről is.
Az utóbbi hónapokban egyre népszerűbbé váltak a párbeszédes felületen elérhető mesterséges intelligencia szolgáltatások, amelyek közül a legnépszerűbb az akár ingyenesen is elérhető ChatGPT. A hasonló megoldások fogadtatása vegyes: sokan üdvözlik, mások tartanak a megjelenésüktől. A munkáltatói oldalon sokan már komoly erőforrásokat fektetnek abba, hogy a hatékonyság érdekében beépítsék a munkafolyamataikba.
Tízből hét pénzintézeti dolgozó nyitott a váltásra a Grafton Recruitment friss kutatása szerint. A toborzócég felmérése alapján fokozódik a verseny, amelynek eredményeképpen a legtöbb vállalat további, jelentős béremelést tervez idén.
2023 első negyedévében megnőtt a munkavállalói jelentkezések száma az előző év azonos időszakához képest, miközben a vállalatok 18 százalékkal kevesebb állást hirdettek meg.
Energiát nem kímélő folyamat a magas beosztású jelöltek megtalálása. Tavaly jelentősen megnőtt a toborzási folyamatok ideje – derül ki az Enloyd friss kutatásából.
Minden eddiginél több cég képviselőjével találkozhattak a hallgatók a Széchenyi István Egyetem győri kampuszán megrendezett Karrierbörzén, amelyen az intézmény több mint 40 partnere várta az érdeklődőket.
Nemrégiben átfogó munkaerőpiaci elemzés készült, amely sok értékes információval szolgálhat azon cégek számára, amelyek toborzást terveznek a közeljövőben.
Rugalmasságot, megbecsülést, a szakmai fejlődés lehetőségét, tisztességes, de nem extrém fizetést várnak el az Y és Z generációnak a munkaerőpiacra bekerülő tagjai Romániában.
Magyarországon 2 és fél millióan nézik rendszeresen a TikTok videókat, amelyek között egyre több céges üzenet is található.
A közvetlen toborzási szándék mellett a cégeknek azért is érdemes állásbörzéken részt venniük, mert hatékonyan növelhetik ismertségüket a számukra releváns munkaerőpiaci csoportokban.
Az ukrajnai háború miatt többszázezer menekült érkezett eddig hazánkba. A munkaképes ukránok döntő többsége nő, akiket jellemzően a feldolgozóiparban, az elektronikában és a vendéglátásban sikerült elhelyezni.
Szenvedélyem, hogy szervezetátalakítási projektekben vegyek részt. Erre már számos lehetőségem adódott, de minden helyzet más és más. Sohasem lehet megunni – mondta az Üzletemnek Fehér Tamás, a ManpowerGroup magyarországi ügyvezetője.
Közel 20 ezer látogatót vonzott a két nap alatt az 51. Műegyetemi Állásbörze, ahol csaknem 150 kiállító várta a pályakezdő fiatalokat. Legtöbben az interaktív programokon vettek részt.
Bár csak nemrég kezdődött a toborzás a JYSK Ecseren épülő logisztikai központjába, máris komoly a munkavállalói érdeklődés.
A munkaerőhiány kezd olyan méreteket ölteni, ami Magyarország versenyképességét is kedvezőtlenül érinti. A problémát kezelve már számos vállalat nyitott a külföldi munkaerő behozatalára, amiben tapasztalt HR szolgáltató cégek segítik őket.
A koronavírus-járvány hatására tavaly a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság jellemezte a munkaerőpiacot. 2020-ban összességében 19 százalékkal kevesebb álláshirdetést adtak fel a cégek, melyekre átlagban 25 százalékkal több jelentkező volt.
Egy vállalati csapatépítő program során, amikor egy óvoda játszóterét újítottuk fel, értettem meg, hogy a személyes hozzájárulás, a jelenlét, a kétkezi segítség néha sokkal fontosabb az anyagiaknál – mondta az Üzletemnek Jáhny Ákos, a Get Work ügyvezetője.
A Gi Grouphoz tartozó, toborzással, kiválasztással, valamint tanácsadással foglalkozó Wyser belépett a magyarországi piacra. A nemzetközi cég kifejezetten a hazai közép- és felsővezetőkre fókuszál.
Ma Magyarországon 40 százalék feletti a közepes- és nagyvállalatok fluktuációja, vagyis ötévente a teljes munkaerő bázis lecserélődik. A jelenség hátterére magyarázatot adhat, hogy a jelenleg felvett munkaerő 80 százaléka nem megfelelően kerül kiválasztásra.
Kevés vállalatot jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a toborzásra fordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve. A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner.
Jeong Kwan szeptember 25-én 15:00-17:30 között tart előadást a templomi konyha művészetéről, az egészségmegőrzésről és szót ejt a fenntarthatóság fontosságáról is.
Minden akadály elhárult a Paks II. beruházás megvalósítása elől, és minden feltétel adott ahhoz, hogy az építkezés megfelelő ütemben haladjon – mondta Alekszej Lihacsov, a Roszatom vezérigazgatója.