Man at Work: másként keresünk a partnereknek munkaerőt, mint a saját csapatunkba?

Man at Work: másként keresünk a partnereknek munkaerőt, mint a saját csapatunkba?
2024. 02. 19., 20:10

Gyakran felmerül a kérdés, hogy mennyiben más a partnerek számára munkaerőt keresni, mint amikor a saját cég bővítéséről van szó. Mi alapján választ ilyenkor egy munkaerő-közvetítő vagy fejvadász? Ezt a témát járja körbe a személyzeti szolgáltatások területének egyik legnagyobb magyar tulajdonú résztvevője, a Man at Work.

Nem keresik másképp a munkaerőt a partnereknek, mint maguknak a Man at Worknél – a toborzás módszereit tekintve csaknem hasonlóak az eszközök – számukra is fontos, hogy trendik legyenek, de nyilván sokkal nagyobb szabadsággal rendelkeznek, ha saját magukhoz keresnek új kollégát.

Bátran nekifutnak az újszerűnek számító, alternatív, akár az extrémitás határait súroló ötleteik felhasználásának, a sokszor szokatlannak számító újítások kipróbálásában élen járnak. Nagy örömmel kísérleteznek például a saját pozícióikhoz tartozó álláshirdetések megfogalmazásakor. Legutóbb, amikor a Maximalista toborzó álláshirdetésüket írták, kifejezetten olyan szavakat használtak a feladatok és elvárások megfogalmazásához, amelyek hívogatóan hatnak azokra, akiknek a jelentkezésére feltétlen számítanak, és kifejezetten visszatartják, elrettentik majd azokat a pályázástól, akikkel ők maguk vagy nem szeretnének vagy nem tudnának együtt dolgozni.

„A kívülről érkezett szakmabeliek visszajelzése szerint úgy tűnt, hogy a mesterséges intelligencia felhasználásával íródott a hirdetésünk. Valójában, mivel jól ismerjük magunkat, a személyes határainkat, a csapatunk működési mechanizmusait, csupán a megfelelő szóhasználatra ügyeltünk, olyan szavakra koncentráltunk, amelyek vonzzák a gondolkodásukban, érdeklődésükben, motivációjukban és viselkedésükben hozzánk hasonló recruitereket. Ez csak egy lényeges különbség, amikor magunkhoz toborzunk. Ez többet jelent annál és mélyebb dolog, mint brandet építeni, figyelemfelkeltő tartalomként, marketing eszközként tekinteni az álláshirdetésre, de mi egy kicsit előre is gondolkodunk. Amikor a világ a szakemberhiánytól szenved és eközben két kézzel kell, hogy kapaszkodjanak a munkáltatók a munkavállalóikba, mindenki az elcsábításra és a megtartásra fókuszál mi inkább elébe megyünk a dolgoknak” – számolt be Farkas Edit, a Man at Work közvetítési üzletágvezetője.

Miért is ne lehetne „kiszűrni” már a jelentkezés pillanatában, hogy illeszkedne-e az adott illető a csapatba, vagy hogy épp, milyen területen válna be igazán? Jól hangzik persze, de ez természetesen nem ilyen egyszerű, ez csak egy a számos különbözőségből. A quantille© szakembereivel közösen fejlesztett, a Sziluett® személyiségteszt felhasználásával, a Man at Work munkaköreire szabott kompetenciaalapú felvételi folyamatot alakítottak ki, amit minden új felvételnél kicsit tovább is építenek.

„Felvételi döntésekkel kapcsolatos visszaemlékezéseinkből szemezgetve – szinte mindannyiunknak volt hasonló kellemetlen tapasztalata – és tán ismerősen hangzanak a következők: „volt vele kapcsolatban egy rossz megérzésem”, „pedig beleláttam a lelkébe”, „hallgatnom kellett volna azokra a bizonyos jelekre”. Nos, mi kifejezetten élvezzük, hogy ezzel a technikával végre a vezetőinknek nem érzésből kell döntést hozniuk a jelöltekről, hiszen több minden forog kockán, és ki ne akarna magáénak tudni egy olyan eszközt, ami egyszerre jelenti a megoldást mindezekre? – tette fel, és válaszolta is meg rögtön a kérdést Ottó Csaba, a Man at Work ügyvezetője.

A meghirdetett pozícióhoz legjobban passzoló jelentkezők közül választhatják ki azt az új kollégát, akivel a felvételét követően gördülékenyen haladhat tovább a munka. könnyebbé válik a beilleszkedési (onboarding) folyamat. Hosszabb távon pedig így a fluktuáció sem lesz kérdés.  Nem mellesleg már az első pillanattól kezdve érezni fogja az új munkatárs, hogy jó helyre került.

„Ezt a döntéstámogató eszközt és az elmúlt évtizedben szerzett tapasztalati tudást, szívesen adjuk át a partnereinknek is. Ami miatt pedig érdemes megfontolni a tapasztalatcserét velünk, hogy a módszer eredményessége magáért beszél, hiszen az elmúlt 5 évben 82 százalék feletti az így kiválasztott kollégák beválási aránya” – érvelt az ügyvezető.

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 17., 15:10
Bár még közel félmillió társas vállalkozás működik Magyarországon, a májusi adatok szerint folytatódik a cégstruktúra átrendeződése. A mikrovállalkozások tűnnek el legnagyobb számban, miközben a nagyobb cégek pozíciója – ha lassan is – erősödik.
2025-06-17 18:05:00
A munkáltatók szívesen alkalmaznak teljesítménybért olyan munkakörök esetén, ahol a munkavállaló tevékenysége jól mérhető. A teljesítménybér egyben a munkavállaló eredményes munkavégzését ösztönző eszközként is funkcionálhat. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS