A TikTok lehet a magyar kisvállalatok egyik nagy marketing dobása

2022. 07. 26., 19:57

Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez. Magyarországon 2 és fél millióan nézik rendszeresen a videókat, amelyek között egyre több céges üzenet is található. Dely Ábris marketingszakértő állítja: aki TikTokra vált, a Facebook-költések tizedéért tízezrekhez juthat el.

„Egy magyar TikTok-felhasználó átlagosan napi 60 percet tölt videók nézésével, amelyek között egyre több a céges brandet népszerűsítő tartalom” – mondta Dely Ábris, a Creatinsta Agency és a TikTok-videók gyártására szakosodott Kontrent tulajdonosa.

„Egy jó TikTok-videónak mindig van sztorija, amit felirattal, zenével dobunk fel. Az edzőteremben légkondikkal súlyzózó hőseinket például 710 ezren nézték meg” – hozta fel példaként Dely Ábris, hogy egy jól eltalált üzenet milyen könnyen célba találhat.

A tapasztalatok szerint a fogyasztók szeretik a hasznos ismereteket átadó tartalmakat. Népszerűek például azok a videók, amelyekből kiderül, hogy miként utazhatunk külföldre olcsón, milyen praktikákkal tudjuk szebbé tenni az autónkat vagy hogyan tanuljunk meg 10 ujjal gépelni gyorsan.

A Creatinsta a közelmúltban a világszerte ismert Herlitz írószermárka magyar kampányát fűzte fel az edukáló sztorikra, így például arra, hogy miként tudunk pontosan jegyzetelni, vagy hogy miként készítsünk gyorsan osztálykönyvet. Ezeket a videókat egyenként több mint 300 ezren tekintették meg. A hat hónapig tartó marketingakció végeredménye összesen 60 ezer magyar feliratkozó lett.

„Büszkén mondhatom, hogy a TikTok csatorna eredményességéhez a cégcsoport globális marketingvezetője is gratulált a Herlitz Hungária vezetőinek. Egyúttal a többi leányvállalatunk figyelmébe ajánlotta a Budapesten bevált aktivitási modellt” – jegyezte meg Bencs Alexandra. A Herlitz Hungária marketingmenedzsere elmondta: a többmilliós reklámkampányokkal szemben már néhány százezer forintos marketingbefektetéssel szemmel látható eredményt lehet elérni.

Egy másik terepen, a klímaberendezések témakörében is hatásosnak bizonyult a TikTokon indított videós kampány. „A klimanekem.hu lakossági felhasználóknak szóló oldalunkat kezdtük hirdetni a TikTokon a Creatinstával. A TikTokból megrendeléseket realizáltunk, és a viszonteladói hálózatunk is pozitívan fogadta a tartalmakat, már szakemberek is követik az oldalt. Nemzetközi szinten is többször kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egy-egy videónk szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend” – beszélt tapasztalatairól Hajdu Kitti, a Polar Klíma üzletfejlesztési és marketingvezetője.

Az ügyesen menedzselt videók nemcsak a fogyasztók, hanem a leendő kollégák számára népszerűvé tehetik az adott céget, egyre több vállalkozás toboroz a TikTok segítségével. Dely Ábris szerint egy jó videó üzeneteire sokkal fogékonyabbak a mai huszon-harmincéves fiatalok, mint egy unalmas álláshirdetésre. Mint fogalmaz: sok álláskereső nem csak a pénzt nézi, a víziót is szeretné megtalálni az új munkahelyében. Ezért van az, hogy ők a videóval kombinált HR-megoldásaikkal még a legnagyobb hiányszakmák területén is képesek jól képzett munkaerőt találni a megrendelőiknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS