Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez. Magyarországon 2 és fél millióan nézik rendszeresen a videókat, amelyek között egyre több céges üzenet is található. Dely Ábris marketingszakértő állítja: aki TikTokra vált, a Facebook-költések tizedéért tízezrekhez juthat el.
„Egy magyar TikTok-felhasználó átlagosan napi 60 percet tölt videók nézésével, amelyek között egyre több a céges brandet népszerűsítő tartalom” – mondta Dely Ábris, a Creatinsta Agency és a TikTok-videók gyártására szakosodott Kontrent tulajdonosa.
„Egy jó TikTok-videónak mindig van sztorija, amit felirattal, zenével dobunk fel. Az edzőteremben légkondikkal súlyzózó hőseinket például 710 ezren nézték meg” – hozta fel példaként Dely Ábris, hogy egy jól eltalált üzenet milyen könnyen célba találhat.
A tapasztalatok szerint a fogyasztók szeretik a hasznos ismereteket átadó tartalmakat. Népszerűek például azok a videók, amelyekből kiderül, hogy miként utazhatunk külföldre olcsón, milyen praktikákkal tudjuk szebbé tenni az autónkat vagy hogyan tanuljunk meg 10 ujjal gépelni gyorsan.
A Creatinsta a közelmúltban a világszerte ismert Herlitz írószermárka magyar kampányát fűzte fel az edukáló sztorikra, így például arra, hogy miként tudunk pontosan jegyzetelni, vagy hogy miként készítsünk gyorsan osztálykönyvet. Ezeket a videókat egyenként több mint 300 ezren tekintették meg. A hat hónapig tartó marketingakció végeredménye összesen 60 ezer magyar feliratkozó lett.
„Büszkén mondhatom, hogy a TikTok csatorna eredményességéhez a cégcsoport globális marketingvezetője is gratulált a Herlitz Hungária vezetőinek. Egyúttal a többi leányvállalatunk figyelmébe ajánlotta a Budapesten bevált aktivitási modellt” – jegyezte meg Bencs Alexandra. A Herlitz Hungária marketingmenedzsere elmondta: a többmilliós reklámkampányokkal szemben már néhány százezer forintos marketingbefektetéssel szemmel látható eredményt lehet elérni.
Egy másik terepen, a klímaberendezések témakörében is hatásosnak bizonyult a TikTokon indított videós kampány. „A klimanekem.hu lakossági felhasználóknak szóló oldalunkat kezdtük hirdetni a TikTokon a Creatinstával. A TikTokból megrendeléseket realizáltunk, és a viszonteladói hálózatunk is pozitívan fogadta a tartalmakat, már szakemberek is követik az oldalt. Nemzetközi szinten is többször kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egy-egy videónk szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend” – beszélt tapasztalatairól Hajdu Kitti, a Polar Klíma üzletfejlesztési és marketingvezetője.
Az ügyesen menedzselt videók nemcsak a fogyasztók, hanem a leendő kollégák számára népszerűvé tehetik az adott céget, egyre több vállalkozás toboroz a TikTok segítségével. Dely Ábris szerint egy jó videó üzeneteire sokkal fogékonyabbak a mai huszon-harmincéves fiatalok, mint egy unalmas álláshirdetésre. Mint fogalmaz: sok álláskereső nem csak a pénzt nézi, a víziót is szeretné megtalálni az új munkahelyében. Ezért van az, hogy ők a videóval kombinált HR-megoldásaikkal még a legnagyobb hiányszakmák területén is képesek jól képzett munkaerőt találni a megrendelőiknek.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.