Energiát nem kímélő folyamat a magas beosztású jelöltek megtalálása. Tavaly jelentősen megnőtt a toborzási folyamatok ideje – derül ki az Enloyd friss kutatásából.
A több mint 150 döntéshozó bevonásával készült Recruitment Trends felmérés egyik legfontosabb megállapítása az, hogy a tavalyi év egyik fő jellemzője a toborzás idejének jelentős megnövekedése volt, amit az Enloyd kutatásának eredménye is alátámaszt.
A válaszadók többsége (40 százalék) érezte úgy, hogy a toborzási folyamatok hosszabbak lettek. Az esetek legnagyobb részében (41,8 százalék) a toborzási folyamat 5-8 hétig tart, ezt követik azok a válaszok, amelyek szerint mindez akár 8 hétnél is tovább húzódhat, mert a munkaerőpiac egyre telítettebb.
Egyre népszerűbbé válnak a toborzási marketingkampányok: a válaszolók 29,4 százaléka véli úgy, hogy ezek a sikeres toborzási folyamat elengedhetetlen részeivé váltak. Egyre jellemzőbb az is, hogy a cégek saját toborzási csoportokat alkalmaznak, vagy személyzeti tanácsadó cégek segítségét veszik igénybe.
A toborzás során leggyakrabban továbbra is a szakmai tudást mérő teszteket alkalmaznak, ezt követi a nyelvi készség felmérése.
Az alkalmasnak talált jelöltek az Enloyd felmérése alapján legtöbbször az alacsony bér miatt utasították vissza az ajánlatot (55,1 százalék). Ezt követi az aktuális munkaadójuk ellenajánlata miatti visszautasítás (43,6 százalék), valamint egy másik ajánlat elfogadása (39,7 százalék).
A virtuális valóság kérdéskörével kapcsolatban a felmérés résztvevőinek közel 70 százaléka úgy gondolja, hogy a VR tartogat lehetőségeket, de a közeljövőben nem fog meghatározó szerepet betölteni a toborzásban. 15 százalék szerint a technológia alkalmazása inkább veszélyeket és hátrányokat tartalmaz, mint például a kiberbiztonsági kockázatok vagy a különösen magas költségek. 10 százalék alatt volt azoknak az aránya, akik szerint a VR hamarosan szerepet fog játszani a toborzásban és ugyanennyien voltak azok, akik szerint a kiválasztási folyamatban nem használható ez a megoldás.
A felsővezetők toborzása döntő többségégében fejvadászatra specializálódott szolgáltatókon keresztül történik. Az Enloyd kutatása szerint 78 százalék él kifejezetten executive search-öt végző szolgáltatók megbízásával. Személyzeti tanácsadó ügynökségek szolgáltatásait mindössze 25 százalék veszi igénybe. Jóval kevesebben vannak, akik a munkát szabadúszó szolgáltatókra vagy önálló fejvadászokra bízzák.
A felsővezetők kiválasztásának összetettségét tükrözi, hogy milyen kompetenciát hiányolnak a felmérést kitöltők a felsővezetői jelölteknél. A leggyakrabban a stratégiai és operatív szempontok összehangolásának képessége hiányzik (40 százalék), míg közel azonos arányban hiányolják a felelősségvállalás képességét, illetve azt, hogy nem látják át megfelelően a vállalat egyes működési területeit. Szintén jelentős probléma, hogy a jelöltek nem rendelkeznek megfelelő stratégiai tervezési készséggel.
A küllemében is a Balatont idéző sütemény helyi alapanyagokból készült, hangsúlyosan jelenik meg benne az otelló szőlő, szeder, málna.
Folytatódik a munkagödör kialakítása az 5. blokk területén – jelentette be Szijjártó Péter.