Fehér Tamás: Ígéretek helyett mindenki bizonyítékokra vágyik

Fehér Tamás: Ígéretek helyett mindenki bizonyítékokra vágyik
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 04., 10:57

Szenvedélyem, hogy szervezetátalakítási projektekben vegyek részt. Erre már számos lehetőségem adódott, de minden helyzet más és más. Sohasem lehet megunni – mondta az Üzletemnek Fehér Tamás, a ManpowerGroup magyarországi ügyvezetője.

Fehér Tamás a vállalati HR területéről igazolt át a toborzó és HR szolgáltatók világába. Közel 15 éve irányít Magyarországon meghatározó szerepet betöltő nemzetközi vállalatokat, illetve volt már szakmai vezetője egy 16 európai országban működő vállalatcsoportnak is. Jelenleg a ManpowerGroup hazai ügyvezetőjeként dolgozik. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 393. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Úgy gondolok vissza eddigi karrieremre, hogy minden egyes állomására vágytam, és el is sikerült oda jutnom. Így mindig is a csúcson éreztem magam. A lényeg, hogy valami új kihívást kelljen leküzdenem. Most is van ilyen bőven.

Milyen távra tervez?

– Szeretek hosszú távra előre tekinteni, szépen kidolgozni a távlati célhoz vezető út minden egyes lépését. Az egyéni karrier szempontjából 4-5 éves léptékekben gondolkodom. Szeretem látni, hogy az általam alkotott dolgok hogyan működnek és fejlődnek tovább. Aztán persze az élet gyakran másfajta megközelítést is megkövetel. Első számú vezetőként már le kellett küzdenem egy hirtelen jött pénzügyi válságot, a pandémia váratlanul ránk törő kihívásait, és sajnálatos módon most egy közeli háború okozta helyzetet kell kezelnem. Ilyenkor a gyors „újratervezésben” hiszek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szenvedélyem, hogy szervezetátalakítási projektekben vegyek részt. Erre már számos lehetőségem adódott, de minden helyzet más és más. Sohasem lehet megunni. Érdekes lenne megtapasztalni hasonlóan izgalmas projekteket más iparág(ak)ban is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek mondhatom magam, mert számos példaképnek tekinthető főnököm volt pályafutásom alatt. Mindegyiküktől mást lestem el. Mégis úgy gondolom, hogy a szakmai fejlődésemre a legnagyobb hatással Buzásy Mónika volt, aki akkoriban a P&G közép-európai HR igazgatójaként terelgetett pályakezdőként a helyes irányba. Mert ő sosem „kiadta a parancsot”, hanem rávezetett a megoldásra, miközben a végsőkig következetes tudott maradni. És ő ragasztotta rám a HR iránti rajongást is.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Ha erre lenne egyenrecept, minden vezető azt használná. De nincs. Én két dolgot tartok a legfontosabbnak. Egyrészt azt kell szem előtt tartani, hogy minden ember más, így mindenkivel máshogyan kell kommunikálni – de mindig egyértelműen és következetesen. Másrészt hiszek abban, hogy minél jobban be kell vonnom a kollégáimat az őket érintő döntésekbe, mert így tudják leginkább támogatni a szervezet céljait. Eddig ez bevált. Jelenlegi cégemnél régiós sereghajtók voltunk az elkötelezettségmérésen, de a második évem után már a 16 ország közül a második legmagasabb indexet produkáltuk, ami a legnagyobb fejlődés volt a régióban.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Imádok tanítani. Persze ezt már vendégelőadóként és államvizsga bizottság elnökeként is kipróbáltam a felsőoktatásban. De el tudnám képzelni magam bármilyen oktatói pozícióban, amiben átadhatom a tapasztalataimat a fiatalabbaknak. Erről a tervemről még nem mondtam le, csak még nincs itt az ideje.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Úgy vélem, hogy ígéretek helyett mindenki a bizonyítékokra vágyik. A legjobb bizonyíték pedig a kiváló minőségű szolgáltatás. Én arra koncentrálok, hogy mindig egyre jobbak legyünk és az ügyfeleink visszatérjenek hozzánk.

Mire sajnálja az idejét?

– Ha valaki multinál dolgozik, az tudja, hogy sokszor a szervezeten belüli diplomácia rengeteg energiát felemészt. Le tudnék mondani a felesleges, kötelező körökről.

Mivel lehet felbosszantani?

– Úgy szoktam fogalmazni: „néma gyereknek a …”. Aztán fejezze be mindenki a mondatot vérmérséklete szerint. Viccet félretéve, nagyon felhúz, ha elhallgatnak valamit előlem, vagy nem kérdeznek, ha nem tudják a problémára a választ. Ezt sosem értettem. Időt, energiát és sok stresszt takaríthatunk meg magunknak, ha időben és őszintén kommunikálunk minden helyzetben. Persze mindenki hibázik, és én is hamar lenyugszom.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mindenképpen oktatásban gondolkodom. Szerencsés vagyok, mert szüleim engedték, hogy azt tanuljak, ami érdekel és biztosították is hozzá a feltételeket. De szeretnék olyan gyerekeknek segíteni, akiknek nincs erre lehetőségük. Szívesen oktatnék nekik például idegen nyelvet.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A testmozgásra és az egészséges étkezésre. De egy kicsit kütyübolond is vagyok. Meg persze a tinédzser lányom is sportol, és hát a vívófelszerelés hamar elkopik…

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Bármi, amivel nem KELL foglalkoznom. Én mindent csak NAGYON tudok csinálni, legyen szó lakásfelújításról, olvasásról, sportról, társasjátékról vagy akár autóvezetésről.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS