Ottó Csaba: Új karrierprogramot dolgozott ki a Man at Work

Ottó Csaba: Új karrierprogramot dolgozott ki a Man at Work
2023. 10. 26., 11:19

Tízszer több jelentkezőt biztosít a szimulációra épülő kompetenciamérés – közölte a személyzeti szolgáltatások területének egyik legnagyobb magyar tulajdonú cége, a Man at Work.

Évről évre nagyobb kihívást jelent mind a vállalatok, mind a velük együttműködő munkaerő-közvetítők számára a megfelelő képzettséggel és motivációval rendelkező munkaerő biztosítása.

„Vannak olyan partnereink, akik a többcsatornás megoldást választják, ezért számos HR-szolgáltatóval egyszerre szerződnek. Vannak, akik csupán a saját toborzóikban hisznek, és a saját felvételi folyamataikat fejlesztik. Olyanok is akadnak, akiknél a szakterületekre fókuszálva specialisták szűk köre dolgozik a jelölt felkutatásán. Bárhogy is vesszük, a legtöbb esetben ugyanazokkal az önéletrajzokkal találkozunk. Mi sem hiszünk a csodákban, sem az esőtáncban, a jelöltek klónozása sem opció, ezért mindig valami egészen új dolgon törjük a fejünket” – fogalmaz Ottó Csaba, az idén 25 éves Man at Work ügyvezető igazgatója.

Évek óta toboroznak kékgalléros munkakörökre az egyik élelemiszeripari partnerük számára, akiknél idén nyáron a szokásosnál is nagyobb volt az üres álláshelyek száma. Részben a természetes fluktuáció kezelésére, részben a folyamatban lévő nagyobb léptékű gyártókapacitás bővítésére, részben a termék szezonális jellege miatt, nagyobb volt a munkaerőigény. A szakmai tapasztalattal rendelkező és még reálisnak mondható anyagi ellentételezést elváró élelmiszeripari technikusok megtalálására csekély esély mutatkozott.

A standard munkaköri profilok meghirdetésén túl, a cég érettségizetteknek szóló karrierprogramot dolgozott ki.

„Azt a feladatot kaptuk – más szolgáltatókkal karöltve –, hogy próbáljuk megtalálni azokat a pályát tévesztett fiatalokat, akik máris munkahelyváltáson törik a fejüket. Azokat, akik nem olyan munkakörben dolgoznak, ami megfelel a személyiségüknek, vagy azokat a frissen végzett álláskeresőket, akik még azt sem tudják, merre induljanak el” – foglalta össze az ügyvezető.

Jelölteket kellett felkutatniuk, akik nyitottak valami egészen másra, mint amit eddig tanultak, csináltak, vagy amit a szüleik szántak nekik, hajlandóak az átképzésre, lelkesek, van műszaki érdeklődésük, kellően eltökéltek és motiváltak a vállalásaik teljesítésére a karrierprogram végéig.

A Man at Work szakemberei toborzási startégiájukban elsősorban a fiatal célcsoportnak szóló social media felületeket választottak és azokon helyeztek el hirdetéseket. Egy-egy jelölt kapcsán a megérzéseik helyett olyan, a munkakör szempontjából fontos kompetenciák komplex mérésére, vizsgálatára alkalmas felvételi folyamatot dolgoztak ki, amely alapjaiban szakít a hagyományokkal. Nem igényel például önéletrajzot, többkörös felvételi interjúkat, ahogy a termelést hátráltató próbanapra sincs szükség.

A tesztkitöltés, vagyis az online kompetenciamérés adatainak elemzését egykörös felvételi nap követi, ahol barátságos környezetben a pályázók többed magukkal kifejezetten élvezetes programsorozatban vehetnek részt. Ennek egyik kulcseleme, amikor a pályázók digitális eszközre fejlesztett, a munkakör tevékenységeit szimuláló feladatokat oldanak meg, így a felvételiztető területvezetők kapásból el tudják dönteni, hogy kikkel szeretnének dolgozni.

Aki jól szerepel, a felvételi nap végén állásajánlattal távozhat. Ez a vizsgálati módszer bármely munkakörre alkalmazható. Az eredmény a munkáltató szemszögéből magáért beszélt: nagyon rövid idő alatt tízszeres jelentkezőből 82 százalék feletti a megfeleltek aránya.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS