Munkaerőpiaci elvárások: hogyan tarthatjuk meg a jó munkaerőt?

2022. 11. 09., 14:41

Nemrégiben készült egy átfogó munkaerőpiaci elemzés, amely sok értékes információval szolgálhat azon cégek számára, amelyek toborzást terveznek a közeljövőben, versenyben akarnak maradni a jó szakemberekért, vagy megtartanák a meglévő és jól működő munkaerőt.

HAYS HUNGARY SALARY GUIDE 2022 friss kiadványában összeszedte a legfontosabb trendeket és mutatószámokat a 2022-es évre vonatkozóan. A különböző projektek kapcsán több elemzés is született a bérezési stratégiákról, a különböző juttatásokról és a rugalmas munkavégzésről is, amely segíthet a HR szakembereknek eligazodni a munkaerőpiaci versenyben.

A felmérésben résztvevő vállalatok 93 százaléka magánszférában, míg 5 százalékuk állami szférában tevékenykedik, 2 százalékuk pedig valamilyen alapítványi vagy közhasznú feladatot lát el.

Bérezési stratégiák

Az elmúlt éveket jelentős verseny jellemezte a szakemberekért, ezzel együtt a bérigények is nőttek. Ennek következtében jelentős béremelkedés jellemezte a tavalyi és az idei évet. A cégek 83 százaléka növelte a fizetéseket 2021-ben, illetve 90 százalékuk további emeléseket tervezett az idei évre. A kutatásban résztvevő munkavállalók 74 százalékának növekedett a fizetése 2021-ben.

Az emelések után a megkérdezett munkavállalók fele elégedett a fizetésével. 50 százalék körül van azon munkavállalók száma, akik teljesítmény bónuszt is kaptak 2021-ben.

Juttatások

A fizetések mellett a kiegészítő juttatásoknak is nagy szerepe van a munkaerőpiaci versenyben. A legjobb szakemberek eléréséhez vonzó munkáltatói ajánlatokat kell kínálni, amelyben így a különböző juttatásokról sem feledkezhetünk meg.

A munkavállalók 65 százaléka kap valamilyen juttatást, a megfelelően felkészült szakemberek pedig igyekeznek a lehető legmegfelelőbb csomagot összeállítani.
A cafeteriára, a céges autóra és az otthoni munkavégzésre mutatkozik a legnagyobb igény.

Home office

Nem véletlen, hogy a rugalmas munkavégzés és a home office az egyik leggyakoribb válasz, ha a munkavállalókat kérdezzük a számukra fontos juttatásokról. A pandémia következtében sokkal elterjedtebbé váltak a hibrid munkavégzési modellek és a munkavállalók jelentős hányada ragaszkodik is ehhez a formához. A megkérdezett vállalatok 91 százalékánál van lehetőség rugalmas munkavégzésre, ami leggyakrabban távoli munkavégzést jelent.

Jobinfo.hu, Magyarország egyik legrégebbi és leginnovatívabb állásportálja most azoknak kínál kedvezményes álláshirdetési lehetőséget, akik új munkaerőt keresnek. Számukra a portál 10 százalék kedvezményt biztosít a piac legjobb ár-érték arányú csomagajánlatai listaáraiból 1 álláshirdetés vásárlása esetén, több hirdetés esetén a csomagkedvezményen felül 5 százalék extra kedvezményt biztosít. A Jobinfo.hu csomagjainak árát és részleteit az alábbi linken tekintheti meg:

https://bit.ly/3FZwS7A

A kedvezmény e-mailes rendelés útján vehető igénybe, az allasfeladas@jobinfo.hu címen, a tárgyban „VOSZ kedvezmény” megjelölésével.

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS