NMHH

Itt találod az összes cikket a „NMHH” témában!

Karácsonyi levél- és csomagfeladás: a legfontosabb tudnivalók

Karácsonyi levél- és csomagfeladás: a legfontosabb tudnivalók

A postafelügyeletet ellátó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság jó tanácsai.
2023. 01. 25., 09:14
Megújult a végleges adattörlési szolgáltatás

Amennyiben a fogyasztó tartós adathordozó eszköz vásárlásakor nem kapott adattörlő kódot a kereskedőtől, úgy azt 2023. január 1-jétől az NMHH-tól igényelheti, a vásárlásról szóló eredeti bizonylat vagy másolata megküldésével.

2023. 01. 16., 18:11
Távközlési díjak: mit érdemes tudni az inflációkövető korrekcióról?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azt javasolja az előfizetőknek, hogy kísérjék figyelemmel a szolgáltatók szerződésmódosításra vonatkozó értesítéseit, és ha a megváltozott feltételeket nem kívánják elfogadni, még a jogszabály szerinti határidőn belül éljenek a felmondási jogukkal.

2022. 12. 06., 18:24
Ajándék- és csomagrendelés, küldeményfeladás: jó tanácsok az NMHH-tól

Annak érdekében, hogy a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes figyelni a pontos címzésre, igénybe venni a közel kétezer csomagautomatát, illetve figyelemmel kísérni a küldemény útját az online kereskedők és a postai szolgáltatók honlapján elérhető nyomkövetés segítségével.

2022. 09. 26., 14:21
Hogyan védekezhetünk a kéretlen elektronikus hirdetések ellen?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat és leghatékonyabb ötleteket, amelyeket bevethetünk a kéretlen hirdetések elleni védekezésben. A kéretlen üzenetek számát e-mail-címünk tudatos megosztásával, a gyanús üzenetek törlésével, valamint a spam- és ártalmastartalom-szűrő programok igénybevételével csökkenthetjük.

2022. 09. 15., 19:21
Telefonálási szokások: a fő változások 2014–2021 között

Az NMHH a lakosság 2014–2021 közötti telefonálási szokásait elemezve megállapította, hogy a vizsgált időszakban mind az előfizetések és a hívások számában, mind a percforgalom alakulásában is a havidíjas mobil-előfizetések kerültek túlsúlyba.

2022. 09. 07., 19:43
Online zaklatás: az Internet Hotline segíthet

Kiközösítés, befeketítés, személyiséglopás és szexting. Csak néhány fogalom a zaklatás főbb típusai közül. Az online zaklatás olyan jelenség, ami hatalmas sebeket ejthet bárkin, fő elszenvedői mégis a gyerekek – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

2022. 04. 08., 18:03
Otthon rádiózunk a legtöbbet

Az elmúlt négy évben a rádiózás műfajában 82–88 százalék között mozgott a rádiózás hagyományos, egyben legnépszerűbb formája – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott új tanulmányából.

2022. 03. 24., 10:09
A Rádió 1-et megbírságolta, a TV2 szolgáltatója ellen eljárást indított a NMHH

A Balázsék című műsorban elhangzott, a kínai közösséggel szembeni kirekesztő megnyilvánulások miatt 200 ezer forint bírság megfizetésére és közlemény közzétételére kötelezte a Rádió 1 szolgáltatóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa legutóbbi ülésén. A testület politikai reklámok szabálytalan sugárzása miatt eljárást indít a TV2 szolgáltatója ellen.

2022. 03. 16., 19:55
Műholdas navigációs rendszerek: a legfontosabb tudnivalók

A navigációról elsősorban az útvonaltervezés jut eszünkbe, pedig a műholdas navigációs rendszerek máshogyan is segítik a mindennapi emberek életét. Az NMHH összeszedte azokat a legfontosabb területeket, ahol a hétköznapokban is találkozhatunk a helymeghatározáshoz szükséges navigációs rendszerekkel.

2022. 03. 10., 16:37
Tízmillió forintos bírság a Canal+-nak

Több ütemben zajlott vizsgálata nyomán tavaly tízmillió forintos bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Canal+ Luxembourgra a műsorterjesztési csomag összetételét érintő szabálytalan ÁSZF-módosítás és az ehhez kapcsolódó előfizetői értesítés lényeges elemeinek kihagyása miatt.

2021. 11. 03., 13:24
Megújította együttműködését az MNB és az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen tájékoztatja a jegybankot az újonnan megjelenő pénzügyi tévés és rádiós kereskedelmi kommunikációról, ami segíti az MNB-t az esetleges jogsértő reklámok kiszűrésében.

2021. 05. 07., 19:00
Akár egy évre „lakat kerülhet” a problémás webshopokra

Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, amelyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra.

2021. 04. 29., 17:00
Az idősek digitális készségeinek fejlesztésére indít országos kampányt a hírközlési hatóság

Ha technológiáról van szó, elsősorban családjuk fiatalabb tagjaira támaszkodnak a 65 év felettiek – ezért célozza meg egyszerre az időseket és segítőiket legújabb kommunikációs kampányában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A Netre fel! központi része egy weboldal, amely a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik.

2021. 03. 01., 18:15
Májusig kapott időt a hírközlési hatóság

Technikai hátteret nyújt majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazás biztosításában.

2021. 02. 24., 19:45
Az építőipari cégek voltak a tévéműsorok legnagyobb szponzorai

Az előző időszakhoz képest 2020 második felében 7,4 százalékkal több támogatói szpot jelent meg az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának (NMHH) e heti ülésén elfogadott új tanulmány szerint.

2021. 02. 10., 14:00
Segít az MNHH a végleges adattörlésben

Új szolgáltatás biztosítja májustól a fogyasztók magánszférájának védelmét: a felhasználóbarát, állam által elismert, ingyenes, hitelesített szoftver használatával, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) segítségével mindenki saját magának tudja végrehajtani készülékén a végleges adattörlést – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára.

2020. 05. 04., 13:45
Ennyi percet beszéltek mobilon az előfizetéses ügyfelek

A magyarországi negyedéves mobilinternet-forgalom 2019 végén túllépte a 93 millió gigabyte-ot, miközben fél évvel korábban csupán 79 millió gigabyte volt – tette közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

2020. 03. 21., 12:00
Postára csak akkor menjünk, ha muszáj!

A koronavírus-járvány a postát is terheli, ezért aki teheti, csekkbefizetés helyett utaljon, hagyományos levél helyett írjon e-mailt, a webáruházakat pedig érdemes ellenőrizni rendelés előtt és használni a küldemények nyomon követését – ajánlja a postapiacot is felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság..

2019. 12. 03., 18:05
Meghiúsult számhordozási kérelem miatt bírságolt a hírközlési hatóság

Többszörösen is megalapozatlanul utasította el előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom Nyrt., ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatót tízmillió forintos, vezető tisztségviselőjét pedig egymillió forintos bírság megfizetésére kötelezte – közölte az NMHH. A Telekom szerint nem történt jogsértés.

2019. 09. 06., 11:45
Az építőipari cégek ezerrel nyomták a szponzorüzeneteket

Tanulmányt készített a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a televíziós műsorszámok idei első félévi szponzorációjáról. A Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS