Telefonálási szokások: a fő változások 2014–2021 között

2022. 09. 15., 19:21

Az NMHH a lakosság 2014–2021 közötti telefonálási szokásait elemezve megállapította, hogy a vizsgált időszakban mind az előfizetések és a hívások számában, mind a percforgalom alakulásában is a havidíjas mobil-előfizetések kerültek túlsúlyba.

A felhasználók tájékoztatása, a fogyasztói tudatosság fokozása és a telefonszolgáltatások közötti választás megkönnyítése érdekében az NMHH 2012-ben kidolgozta az Átlagos havi költségmutatót (a továbbiakban ÁHK), melyet honlapján havi frissítéssel publikál a legnagyobb mobil- és vezetékestelefon-szolgáltatók (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone, DIGI és Invitel) aktuálisan előfizethető díjcsomagjaira vonatkozóan.

A mutató egyetlen összeggel jelzi, hogy egy konkrét díjcsomag választása esetén – átlagos fogyasztást feltételezve – az ügyfél havonta mekkora kiadással számolhat. A vizsgálat az ÁHK-hoz benyújtott szolgáltatói adatok alapján mutatja be a belföldi hívásforgalomban 2014 és 2021 között bekövetkezett szerkezeti változásokat.

A vizsgált 8 év során a lakossági havidíjas mobiltelefon-használat – a korábbi tendenciáknak megfelelően – tovább bővült, a feltöltőkártyás szegmens pedig tovább szűkült. Egy számlás előfizetésre jutó havi átlagos percforgalom és a hívások átlagos hossza is több mint 40 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, közel azonos hívásszám mellett. A feltöltőkártyás felhasználók 2021-ben 21 százalékkal kevesebb hívást kezdeményeztek havonta, mint 8 évvel ezelőtt, a lebeszélt havi forgalom azonban kevésbé csökkent, ami miatt egy átlagos hívás tovább tartott. Mind a feltöltőkártyás, mind a havidíjas mobiltelefon-használatban jelentősen visszaesett az indított SMS-ek átlagos havi száma – feltehetően az ingyenes csetelési és üzenettovábbítási lehetőségek elterjedése miatt.

A lakossági vezetékestelefon-előfizetések száma a vizsgált első 2 évben nőtt ugyan, de csökkenő mértékben, majd 2017-ben, a DIGI adatszolgáltatásba történő bekerülésével – egy egyszeri jelentősebb ugrást követően – stagnálni, illetve enyhén csökkenni kezdett a megfigyelt időszak végére. Ebben a szegmensben a hívások száma drasztikusan visszaesett a percforgalom szolidabb csökkenése mellett, ami az átlagos híváshossz közel 2,5 perccel való növekedését eredményezte.

Mindhárom típusú telefonhasználat esetén a saját hálózatba irányuló hívásforgalom a legjelentősebb – bár az utóbbi 8 év alatt csökkenő – arányú. A mobiltelefont használók második leggyakoribb hívásiránya a növekvő arányú hálózaton kívüli hívás. A mobil szolgáltatások esetében a mobilirányú hívásforgalom így a teljes forgalom több mint 90 százalékát teszi ki.

2021-ben a vezetékes telefonról beszélők második legtöbb forgalmat jelentő hívásiránya – a növekvő – mobil hálózati, utána pedig a helyi, hálózaton kívüli. A távolsági hívásforgalom mind saját, mind más hálózatba csökkenő arányú. A nemzetközi percforgalom mind a három telefon-előfizetésnél jelentéktelen, 1 százalék alatti súlyú.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatási adatbázisa az NMHH honlapjának Kutatás menüpontjában címen elérhető. (NMHH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 24., 09:37
Az árukézbesítő óriás radikális lépése fenntarthatósági szempontból kétszeres előnnyel jár, hiszen egyrészt a nem lebomló, műanyag légpárnák felhasználását 95 százalékkal csökkentette, másrészt olyan papír töltőanyaggal helyettesítette őket, ami egyszerre újrahasznosított és újrafelhasználható.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS