Netflix, HBO Max, Disney+ Magyarországon: friss adatok az NMHH-tól

2023. 09. 19., 13:19

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felmérése szerint a háztartások 44 százaléka néz filmeket vagy sorozatokat a streamingcsatornákon. Az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is.

Magyarországon a három legelterjedtebb streamingszolgáltató a Netflix, az HBO Max és a Disney+; a felmérés szerint a háztartások 30, 21, illetve 14 százaléka használta ezeket a felületeket. A szolgáltatás széles körű elterjedése számos előfeltételen múlt, így például csak azok tudják érdemben kihasználni az előfizetést, akik jó minőségű internetkapcsolattal és okostévével is rendelkeznek. (Bár streaminget lehet nézni számítógépen vagy akár mobiltelefonon is.) A szolgáltatók részéről a nagy mennyiségű magyar nyelvű tartalom és a magyar nyelvű ügyfélszolgálat megléte volt elengedhetetlen. Az Amazon Prime valószínűleg azért nem terjedt el Magyarországon, mert kínálata ugyan hatalmas, de ebből viszonylag kevés a magyarul is nézhető film – vélik az NMHH szakértői.

A streaminghasználatban megfigyelhető az innovációk terjedésének jellemző mintázata: a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő, továbbá a fiatalabb háztartások sokkal nagyobb eséllyel veszik igénybe. Így például míg a 30 és 39 év közötti háztartásfővel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka volt streaming-előfizető, a 60 feletti háztartásoknak csak 19 százaléka. Hasonlóképpen, míg a legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka használt előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka.

A legutóbbi felmérés alkalmával a háztartások 12 százaléka nem nézett már egyáltalán televízióadást. Vagy azért, mert csak streaminget nézett, vagy azért, mert sem tévét, sem streaminget nem fogyasztott. Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is. Míg korábban hosszú ideig stabilan 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2021 közepe óta ez a szám csökken: az idei év közepén a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel, közel 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván, azaz negyedévente mintegy 20–30 ezer háztartás dönt úgy, hogy nincsen szüksége a hagyományos televíziózásra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS