A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felmérése szerint a háztartások 44 százaléka néz filmeket vagy sorozatokat a streamingcsatornákon. Az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is.
Magyarországon a három legelterjedtebb streamingszolgáltató a Netflix, az HBO Max és a Disney+; a felmérés szerint a háztartások 30, 21, illetve 14 százaléka használta ezeket a felületeket. A szolgáltatás széles körű elterjedése számos előfeltételen múlt, így például csak azok tudják érdemben kihasználni az előfizetést, akik jó minőségű internetkapcsolattal és okostévével is rendelkeznek. (Bár streaminget lehet nézni számítógépen vagy akár mobiltelefonon is.) A szolgáltatók részéről a nagy mennyiségű magyar nyelvű tartalom és a magyar nyelvű ügyfélszolgálat megléte volt elengedhetetlen. Az Amazon Prime valószínűleg azért nem terjedt el Magyarországon, mert kínálata ugyan hatalmas, de ebből viszonylag kevés a magyarul is nézhető film – vélik az NMHH szakértői.
A streaminghasználatban megfigyelhető az innovációk terjedésének jellemző mintázata: a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő, továbbá a fiatalabb háztartások sokkal nagyobb eséllyel veszik igénybe. Így például míg a 30 és 39 év közötti háztartásfővel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka volt streaming-előfizető, a 60 feletti háztartásoknak csak 19 százaléka. Hasonlóképpen, míg a legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka használt előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka.
A legutóbbi felmérés alkalmával a háztartások 12 százaléka nem nézett már egyáltalán televízióadást. Vagy azért, mert csak streaminget nézett, vagy azért, mert sem tévét, sem streaminget nem fogyasztott. Az elmúlt két évben ezzel párhuzamosan megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása is. Míg korábban hosszú ideig stabilan 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2021 közepe óta ez a szám csökken: az idei év közepén a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel, közel 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván, azaz negyedévente mintegy 20–30 ezer háztartás dönt úgy, hogy nincsen szüksége a hagyományos televíziózásra.
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.